Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #169

Offtopic #169

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 20 juli 2011 - 0:15:
Gaah, we moeten hard doorwerken, willen we ons tempo qua verslijten van offtopics weer ophalen. x)



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 juli 2011 - 0:17:
JAAAA, dat doen we. Tussen de wordwars door. Ik wil de 50.000 halen. ;D

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 juli 2011 - 0:19:
Iemand iets interessants te vertellen? Dan gaat het topic vullen vast sneller ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 juli 2011 - 0:22:
Eh. Zo'n vriend van mijn stiefbroer die mee ging op vakantie had Sick Puppies live gezien, dat vond ik echt cuwl.

Met andere woorden: nee.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 juli 2011 - 0:26:
De dagen waarop ik niet meeloop (wat er nogal veel zijn) doe ik niets. Dus ja, ik heb ook niet echt interessante verhalen.
Behalve als jullie het niet erg vinden hoe de operatie van het oog eruit zag ?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 juli 2011 - 0:27:
Ik vind 't niet erg, hoor. Vertel maar. ;D

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 20 juli 2011 - 0:29:
uhuh. vertelmaar. ^^

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 20 juli 2011 - 0:30:
JAAAA, dat doen we. Tussen de wordwars door. Ik wil de 50.000 halen. ;D
Haha, morgen (maar waarschijnlijk overmorgen) wordwarren we een eind weg. *supermanpose*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 juli 2011 - 0:33:
*grin*
En dan heb jij een homo-shot online.
*grin again*
WHOEEEEEEEEEEEEEEEEEESH.
*wacht op verhaal over oogoperatie*

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 20 juli 2011 - 0:33:
Uh. Oh. Ik ging eigenlijk slapen... maar toen riep het word-document me, en nu ben ik dus weer aan het schrijven. Meh, ik wil gaan slapen, anders ben ik morgen een lijk als ik ga winkelen en HP 7.2 ga kijken. Apfoe.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 20 juli 2011 - 0:34:
Ohja, inderdaad, en dan heb ik een homo-shot online. Mjee! *feestje*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 juli 2011 - 0:35:
*feest mee*
Dat is echt awesome. ^^ Na gut. Maar en. Maar. En. Ga slapen, gek kind. Anders dan kun je niet lekker Harry Potter kijken morgen.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 20 juli 2011 - 0:43:
Mja, maar, MEH. Ik ga nu slapen, want ik weet nu dat olijven eigenlijk gewoon retarded grapes zijn. (YouTube op dit tijdstip is niet gezond voor me... *zucht*)

Ja, oké, ik ga nu echt slapie doen. Welterusten carií±as... *plethug*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 juli 2011 - 0:44:
Weltrusten. <3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 20 juli 2011 - 0:49:
Ah, VET :'D
Ik was bang dat mensen dachten er niet tegen te kunnen of zo. Maar het was helemaal niet vies om te zien, dus dan is het nog minder vies als je het leest
Anyway. Ik ga gewoon alles vertellen. Want daar zit niemand op te wachten.

Ik werd door een vrouw achter de balie in de kleedkamer gedumpt. Zij wist er ook niet zo veel van, dus toen gingen we samen met behulp van een grote poster proberen te ontdekken wat ik allemaal aan moest. Gelukkig kwam er halverwege toevallig een assistent toevallig binnen (degene die op de poster stond, zelfs) en kon die even alles controleren en mij klompen geven van iemand die er toch niet meer werkte. Die dingen zitten lekker, trouwens.

Toen werd ik door de goede assistent opgehaald en naar de OK gebracht. Om de deuren open te doen zitten er allemaal coole knoppen een stukje boven de grond, waar je met een reden tegenaan mag schoppen.
In de OK werd ik op een krukje gezet waar ik mooi op een scherm de uitvergroting kon zien, en ook het oog direct, maar dat had ik niet zo veel aan want daar was het allemaal te klein voor.
Maar het was dus al halverwege de operatie, wat wel jammer was. Het ging om een geïnfecteerd hoornvlies, dus er was een hoornvliestransplantatie nodig. Ik kwam binnen toen het nieuwe hoornvlies er los op lag.

Maar het was echt heel anders dan verwacht. Ze waren dus alleen bezig met dat oog, en zonder mij gerekend waren er tien mensen in de OK. De man was volledig onder narcose, en daarom waren er allemaal anesthesisten en zo, maar het was alsnog druk.

Ook grensden er aan de OK nog twee ruimtes, met medicijnen en steriele benodigdheden en zo.
Verder was de man echt aan ziek veel apparaten gekoppeld.

In ieder geval, ze moesten het hoornvlies nog vasthechten. Het was heel raar als je naar het scherm keek om te bedenken dat het echt een oog was, aangezien de oogleden weg werden gehouden door klemmen en het daarom er heel vreemd uitzag.
Hechten ziet er best vreemd uit trouwens, vooral als ze met de hechtnaald door de oogrok gingen. Maar het was wel vet.

Al die mensen waren bang dat ik het eng ging vinden en misselijk ging worden en zo, terwijl ik echt moeite had om daar niet met een huge smile te zitten.
Dat mondkapje is trouwens niet bevorderend voor het communiceren. Ik glimlach blijkbaar heel vaak alleen als iemand tegen me aanlult, omdat praten te veel moeite is. Maar dat zie je dus niet met zo'n ding.

Ik vond het hechten sowieso leuk om te zien (misschien klinkt het heel lame, maar als je daar zit in een OK met een pakje aan en alles is het echt vet), en toen was er ook nog een complicatie. Omdat het kamervocht weg moest kunnen, moet er altijd een stukje van de iris verwijderd worden (ga daar maar even vanuit). Dus toen hadden ze een stuk van het iris onder het hoornvlies vandaan gepeuterd om daar weer een stukje vanaf te halen om het dan weer terug te duwen. Maar dat laatste ging dus niet. Het zag er best vreemd uit, zo'n kwabje (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen) iris dat uit iemand oog kwam.
Er kwam (voor een oog dan he) vol veel bloed vrij, elke keer als ze er weer in gingen porren en alles. Wat ze ook deden, dat stuk iris weigerde echt terug te gaan naar waar het hoorde.

Uiteindelijk hebben ze nog een stuk van het iris af moeten knippen, en toen kon het weer terug. Maar ze hebben daar alsnog een kwartier over gedaan en het zag er vet uit, stiekem. Ook al voelt het onethisch om iets positiefs te zeggen over complicaties bij een operatie.

Tijdens het dichthechten had ik echt ongelooflijk de neiging om het zelf te gaan doen, haha. Het ziet er echt heel erg simpel uit, namelijk.

Dat was het zo ongeveer, denk ik. Het duurde zo'n uur.

En ik vond dit al helemaal geweldig. Moet je je voorstellen hoe ik volgende week ben, na een hersenoperatie ;' (wat heel erg hopelijk doorgaat)

Wauw. Dat was lang. En totaal niet vies. x)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 juli 2011 - 0:54:
Supercuwl! Like, je zal maar hechtingen hebben in je oog. O.O Zie je daar later dan ook nog wat van?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10