Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #188

Offtopic #188

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 14 jan 2013 - 0:08:
Vas' happening?



YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 15 jan 2013 - 13:57:
Hahahaa, idd. Jaa als ik er klaar mee ben. Hij is nog niet af.
@Dezh: jij zit in een writers-block. Ik in een reactie-block.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2013 - 13:58:
Het rare bij mij is dat ik wel weet dat het niet klopt met wat ik wilde, maar dat ik dan weer niet mijn vinger erop kan leggen wat er precies verkeerd is en hoe het veranderd moet worden om het meer op het beeld dat ik ervan had te laten lijken.
Ik heb opstartproblemen vooral als ik een tijdje niet geschreven heb en eigenlijk geen inspiratie heb. Soms, hoewel de laatste keer best lang geleden is eigenlijk, heb ik juist een bom van inspiratie en heb ik totaal geen moeite met het begin.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 jan 2013 - 14:02:
@Bodine; lezers werken eigenlijk juist motiverend. (: Maar dan voel ik me wel schuldig als ik het niet red om te updaten, want er zijn mensen die verder willen lezen, & dan heb ik meestal gewoon de hele week naar dezelfde pagina zitten staren zonder zelfs maar een pen te pakken.
@Yara; jouw reactie-block kan ook aan mijn verhaal liggen, ne, dat je gewoon niet weet wat je over PadS moet zeggen omdat er niet zoveel te zeggen valt. :'

Het begin blijf ik het moeilijkst vinden, hoeveel inspiratie ik ook heb.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2013 - 14:05:
Nee maar ik bedoel, jij móét schrijven, anders laat je je lezers wachten. Ik had daar heel veel last van op een gegeven moment, dus toen heb ik besloten niets te posten voor het helemaal af is (ook omdat mijn plots nog wel eens veranderen en ik dan kleine dingetjes in voorgaande hoofdstukken aan moet passen en omdat ik vaak halverwege verhalen besluit dat ik ze zat ben).
Ik wil ook PadS lezen, maar mooit niet dat ik nu tijd heb om negentig hoofdstukken in te halen. *cries* Ik heb niet eens tijd om wat ik momenteel volg bij te houden.
@Emma; dat ken ik, haha.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 15 jan 2013 - 14:06:
@Dezh; Nou op PadS kan ik altijd wel reageren. Maar het is ook dat ik niet de tijd ervoor neem om het goed te lezen, het in me op te slaan en dan een fatsoenlijke reactie achterlaat. En dat doe ik dus niet. Ik hoop dat ik dat kan doen na me stage want dat is ook heel stressfull. *fingers crossed* Op een reactie mood na me stage.

In zomer vakanties heb ik altijd heel veel inspiratie. Maar dan maak ik er geen gebruik van. En dan is nu op dit moment heel frustrerend.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2013 - 14:08:
Wat ik altijd doe, is al mijn ideeën opschrijven. Als ik dan wil schrijven maar geen inspiratie heb, ga ik het allemaal doornemen en dan komt er eigenlijk altijd wel iets uit. Misschien helpt dat voor jou ook?
Ik heb juist heel vaak dat ik stik van de inspiratie maar ofwel al ergens mee bezig ben (en zodra ik aan iets anders begin, maak ik dat nooit meer af), ofwel dat ik geen tijd heb (zoals nu, want school). Life sucks.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 jan 2013 - 14:09:
@Bodine; mja, die stok achter de deur van lezers hebben helpt eigenlijk wel, anders zet ik me nooit over die opstartproblemen heen. Van veranderende plots heb ik niet zoveel last, meestal meer dat ik bepaalde scènes die ik van tevoren gepland had toch niet ga schrijven, dan dat ik oude hoofdstukken moet aanpassen. & PadS loopt niet weg, ik ben niet van plan om binnen afzienbare tijd al mijn verhalen van FF te halen. :p
@Yara; stress helpt inderdaad niet, ik ken het gevoel. ^^"

& precies dat wat Bodine boven mij zegt, trifft auch auf mich zu.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2013 - 14:12:

Het begin blijf ik het moeilijkst vinden, hoeveel inspiratie ik ook heb.
Ik heb in het begin juist dat ik alles tegelijk op wil schrijven omdat ik bang ben dat mijn inspiratie er weer vandoor gaat en dat ik dan alles vergeet wat ik bedacht had. Als het dan een kort verhaal is (tien hoofdstukken of minder) schrijf ik dan allemaal scènes door elkaar op om het later aan te passen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2013 - 14:14:
Kun je niet gewoon in korte steekwoorden opschrijven wat je precies wilt?
Maar als ik op dreef ben kan ik wel 10K in een dag schrijven, dus dan vergaat de inspi niet zo snel hihi.
En Emma dat is zo awesome. ^^ Ik doe dat ook wel 'ns. Sommige echt grote schrijfsters doen dat ook, trouwens. Ikkeekeenkeereendocumentaire (spelikdatgoed? neehè?).

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 jan 2013 - 14:16:
Alles door elkaar opschrijven kan ik niet, dan raak ik in de war van mijn eigen personages. Dat heb ik sowieso al, het is me wel eens overkomen dat ik aan twee fanfics tegelijk bezig was, met in elk een iets ander soort Bill, en na een tijdje besefte ik dat ze trekken van elkaar over aan het nemen waren, terwijl ze helemaal niet in hetzelfde verhaal zaten. :/
Maar dat van het bang zijn om inspiratie kwijt te raken is wel een bekend gevoel, ja. (:

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2013 - 14:21:
En jij bent hier volgens mij de enige die écht lange verhalen kan schrijven (op Do en Yas na).

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 15 jan 2013 - 14:23:
Oh, ik kan dat echt niet. Ik verlies na een tijdje zin in het scrijven aan hetzelfde verhaal. Ik moet van mezelf Droomwereld echt een keer af gaan maken, maar ik krijg mezelf niet aan het werk.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 jan 2013 - 14:23:
Wie, ik?

Edit; oh. Ja. Ik denk het niet, hoor. ^^ Als je eenmaal een idee hebt waarvan je denkt dat het niet past in 20 hoofdstukken, dan is het niet zo moeilijk. Je hebt wel meer geduld nodig, I guess.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 jan 2013 - 14:23:
Ja, jij. ^^

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 15 jan 2013 - 14:24:
@Dezh; ah thanks, ik zal het hoofdstuk wel naar beide van jullie opsturen als ik er mee klaar ben. Mogen jullie het bekritiseren.

@Bo; jaa ik denk dat ik dat idd maar ga doen. Gewoon alles opschrijven. Dan werk ik het daarna wel uit.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15