Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #210

Offtopic #210

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 12:38:
*brabbel*



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 15:08:
Ik ben er niet vaak fan van als er meerdere mensen op de hoofdpersoon vallen. Ik moet toegeven dat ik het zelf ook wel eens heb gedaan, in Collapse bijvoorbeeld, waarin de hoofdpersoon al heel lang een vriendje heeft en dan iemand komt met een halve liefdesverklaring en zij iets heeft van "maar neeeeeeeeeee", maar er ontstaat nooit een botsing tussen het vriendje en die persoon of iets. Kan ook komen doordat het vriendje nooit in levende lijven in het verhaal komt, zeg maar, aangezien hun contact via de telefoon gaat.
In ieder geval. Als het goed geschreven is, kan het natuurlijk best, maar vaak zijn het verhalen met een Mary Sue als hoofdpersoon die iedereen om d'r vingers windt en in katzwijm laat vallen en dat is irritant.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 jan 2014 - 15:15:
Nee, oké, ik heb in 427 ook nooit een aanvaring tussen die twee personen gehad. 't Is ook nooit echt een drama geweest daar, it just sort of was. En of mijn personages Mary Sue zijn, weet ik niet - ik hoop het niet, maar 't zou natuurlijk zomaar kunnen.
Either way is 95% van de fanfictie sowieso Mary Sue. Ik kan tot mijn grote trots zeggen dat ik fics heb geschreven waarin liefde op romantisch/seksueel vlak niet of nauwelijks een rol speelt. Vriendschap en/of familiebanden komen dan juist wel heel erg naar voren meestal, maar toch. Er zijn weinig fics te vinden waarin het hoofdthema iets anders is dan romantiek.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 15:20:
In Collapse komt romantiek voor, maar dat was nodig om er een fanfictie van te maken, was oorspronkelijk niet de bedoeling. Howard's Tale gaat natuurlijk wel over seks, maar dat lijkt me toch wel wat anders dan de gemiddelde fic, hoop ik zo. Verder staat het allemaal niet online, maar in Droomwereld is romantiek een bijzaak, maar komt er wel in voor. In naamloos iets met goden en shizzle is het niet belangrijk. In Initium ook niet. In het Hunger Games-iets waar ik soort van mee bezig ben/was, is romantiek ook niet belangrijk.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 jan 2014 - 15:29:
Howard's Tale gaat meer over seksuele mishandeling en de gevolgen daarvan. Dat telt niet. ^^
In general... In Schaakspel/Ogen is het wel heel duidelijk aanwezig, maar het is niet de hoofdlijn. In 427 is het wel basically de hoofdlijn, in Scherven... 'k zou niet weten. 't Is in ieder geval niet dat er een ridder op een wit paard komt om Joy te redden, of zo. Wat heb ik nog meer geschreven? Ghost of You, dat's over broederlijke liefde. Ruïne is vriendschappelijke liefde. Secrets is wel "romantisch", KU is, als ik 't me goed herinner, ook alleen broederlijke liefde (en vriendschappelijke - ja), ZDW is - don't even remember. Shots zijn meestal wel "romantiek". En wat niet op FF staat: Faal is één groot cliché liefdesverhaal.
Conclusie: ik schrijf te veel.

Btw. Initium? Heb ik je daar ooit over gehoord?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 15:37:
Shots draaien bij mij ook vaak wel om romantiek, maar nu ik wat ouder en wijzer ben, stop ik er nog wel van alles naast (vriendschap, familie, bla bla bla), waar ik dat eerst niet echt deed.

Eh, weet ik niet. Kan best van niet. Het is raar, namelijk.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 jan 2014 - 15:40:
Care to eleborate? ^^

Mijn laatste shot was geen liefde en alleen maar supernatural shit, maar die staat nog niet op FF. Komt nog wel, als Ruïne af is. En daarvoor... mweh. Wouldn't remember, really. Glazen Dromen was gewoon omdat ik per se weer iets ToHo's wilde schrijven, Snow White Queen was stijltechnisch gewoon eens iets anders (en 't is gewoon echt niet leesbaar), en dingen zoals Lost In Paradise zijn gewoon romantisch gezeur zonder überhaupt een verhaallijn erin. Idk.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 15:46:
Ik herken zo verschrikkelijk veel niet, ik zou eigenlijk meer van je moeten lezen. (Nee Emma, pas ná je tentamen mag dat.)

Mijn laatste shot (als in, one-shot van meer dan 2,5K) ging wel over liefde, namelijk over Hannah Albedil en Marcel Lubbermans want ik vind Marcel gewoon zo leuk en ik vind het ook leuk om over hem te schrijven. Maar dat heb ik wel in hun laatste jaar op Zweinstein gestopt, dus met Kragges en oorlog en zo erdoorheen geweven, zeg maar.

Initium is gewoon een beetje vreemd met magie en onzin en aangeboren taken in de samenleving en iemand die ontdekt dat zijn opvolger een jaar na hem is geboren en dat hij dus weet dat 'ie snel dood gaat en zo en probeer het maar niet te snappen.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 28 jan 2014 - 15:48:
Mijn verhalen zijn eigenlijk altijd romantisch gezeur. Best stom, als je erover nadenkt. Crying Lightning is daar de enige uitzondering op (raad eens welk verhaal ik het minst graag door de papierversnipperaar zou doen ). Maar in principe zijn al mijn verhalen -tenminste qua concept- meer dan twee jaar oud en ik heb in de tussentijd zoveel nieuwe ideeën/Weltansichten ontwikkeld. Ik kan die alleen in de nog lopende verhalen niet kwijt, want dan gooi ik alles overhoop. :'

Edit @ Emma: Initium klinkt cool!

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 28 jan 2014 - 15:48:
@Emma; ik had mijn laptop mee dus ik vermaakte mij wel. Moest nog wat dingen voor stage voorbereiden en twee Engelse brieven schrijven. C:

@Verhalenpraat: het ligt bij mij aan het idee wat ik heb. Mijn TH verhaal is half seks half romantiek half gewoon normaal verhaal. Hij begint igg met een "seks scène" en daarna komen er romantiek scene's in voor en normale scene's. En in mijn Niall verhaal komen nog geen romantiek scene's in voor.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 15:50:
@ Dezh: CRYING LIGHTNING <3
*nog steeds fangirl ook al is het enige tijd al afgelopen*

@ Yaar: Maar je Niall-verhaal wordt toch wel een liefdesverhaal? Daar ging ik vanuit haha.

Edit: @ Dezh: Neeee, niet cool. Het is dat ik het nooit met de hand geschreven heb en alles op mijn computer staat, anders zou ik het in het vuur gooien haha.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 28 jan 2014 - 15:50:
OMN, waar ik op het moment mee bezig bent draait eigenlijk ook vooral om liefde, oooeps. :'
En over de rest hebben we het niet. Want. Ja.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 28 jan 2014 - 15:51:
@Dezh; ik moet CL nog steeds aflezen.

@Ems; jap. Maar tot nu toe is er nog niet heel veel romantiek aanbod.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 jan 2014 - 15:54:
@Emma; het klinkt inderdaad cool!
@Dezh; ik moet CL ook nog aflezen. ):

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 15:54:
Ach, verhalen over liefde zijn niet per se slecht of iets, het is alleen lastiger om er een goed verhaal van te maken aangezien er al zoveel over geschreven is en er daardoor erg veel cliché is.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 28 jan 2014 - 15:55:
Maar het is niet 'liefde, oeps'. Er is niks mis met romantiek. Alleen als het van die schnulzige, kitscherige, allesoverheersende liefde is, dan is met meh. Als iemands verhaallijn/verhaaldoel eruit bestaat love interest te zijn, dan is het meh. Als de verhaallijn om liefde draait, maar de personages fleshed out en geloofwaardig zijn en hun leven uit meer bestaat dan hun relatie, dan is het niet oeps. Voor treffend voorbeeld, zie Teenage Wasteland van Do.

@Emma: het klinkt wel echt heel cool, though. I'd like to read that. (niet als hint, maar serieus: het concept klinkt als iets dat ik zou lezen)

@Yara (edit: & Bodine): CL loopt niet weg, no worries.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12