Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #210

Offtopic #210

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 12:38:
*brabbel*



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 28 jan 2014 - 16:33:
@ Bodine: oh, zo. Ja, nee, ideeën wel, maar niet plotlijnen. Meer ideeën over verhaalstructuur/vormgeving/stijl/karakterisering/dat soort dingen.

@ Emma: paar dagen, hangt er vanaf hoeveel druk ik op die hand zet. Geen theepotten optillen, dan is het meestal snel weer over.
Ooooh. Dat klinkt ook best wel cool. Ben je daar al ver mee? ^^

@ Captain: ja, sowieso. Misschien laat ik de oude versies ook nog staan als er nieuwe zijn. Kan iedereen fijn 'zoek de verschillen' spelen.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 28 jan 2014 - 16:37:
@Dezh; yaaaay. Dan kan ik nog wel langgenoten van Platz! C: ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 16:38:
@ Dezh: Mooi dat het redelijk snel over is ^^
En eh, nee, eerlijk gezegd niet. Verhaallijn staat wel al op papier en ik heb stukken ervan geschreven, maar niets langs dat aan elkaar past, zeg maar. Maar dat is altijd mijn probleem bij schrijven, ik maak nooit wat af.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 28 jan 2014 - 16:39:
Whoeee, 'k heb de 6K gehaald.
Either way. Ik had mezelf pauze gegund tot ongeveer half vier à vier uur dus ik moet maar weer 'ns aan de wiskunde gaan. Sad, sad.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 28 jan 2014 - 16:43:
@ Emma: da's een bekend probleem. Als je aanmoediging of iets nodig hebt, again, I'm here. (:

@ Bodine: successsss!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 16:56:
@ Dezh: Thanks, heel lief. ^^

Ik zou eigenlijk ook meer aan mijn studie moeten doen. Maarrr ik weet nu wel de verschillen tussen al die dingen die ik eerder noemen, dus dat is iets. (:

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 28 jan 2014 - 17:24:
Yay, go Emma! Ik vind dat zo wonderbaarlijk/bewonderenswaardig, dat je al die begrippen kan onthouden. Ze klinken voor mij allemaal hetzelfde.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 17:27:
Vanochtend voor mij ook nog haha

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 28 jan 2014 - 17:41:
Dat heb je dan snel voor elkaar gekregen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 17:48:
Vind ik zwaar tegenvallen, eigenlijk haha. Ik heb me heeeel erg af laten leiden. Heel erg lastig is het niet. Hemiacetalen ontstaan wanneer een keton of aldehyde met een alcohol reageert. Acetalen ontstaan wanneer hemiacetalen weer met een alcohol reageren. Alditolen zijn monosacchariden waarin de carbonylgroep is vervangen door een hydroxylgroep. Aldonisch zuur wordt ook wel reducerend suiker genoemd en wordt gevormd door de oxidatie van aldoses. Uronisch zuur ontstaat door oxidtie van het primaire alcohol aan het zesde koolstofatoom van een hexose. Enzymen maken van monosacchariden fosforische esters door CH2OH door CH2OPO3(2-) te vervangen.

Verder moet ik nog wat dingen over functie en cyclische vormen en dat soort dingen weten, maar voor een hele dag half studeren, is het toch wel weinig resultaat haha.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 28 jan 2014 - 17:54:
Na ja, als je er vanuit gaat dat voor mij al die woorden eruit zien alsof iemand zijn hoofd op het toetsenbord heeft laten vallen, vind ik het behoorlijk wat voor een hele dag half studeren. :'

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 17:57:
Hahah, de namen zijn inderdaad verschrikkelijk. Met hemiacetalen kan ik bijvoorbeeld helemaal niets. Aan de andere kant heb je ook bijvoorbeeld glycerofosfolipiden, wat vast heel vreselijk klinkt, maar daar is nog van alles uit af te lezen. Glycero -> glycerol, fosfo -> fosfor (PO3). Het is dus een lipide die glycerol en fosfor bevat en dat is fijn en logisch, maar met veel andere namen kan ik niet zoveel.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 28 jan 2014 - 18:01:
Dat helpt zoooo erg, als je de structuur van die begrippen kan doorzien. Maar hemiacetalen kan je dan weer aan acetalen koppelen, right? Zo van 'die horen min of meer bij elkaar', dat leid ik tenminste af uit je uitleg, en dan heb je iets van een aanknopingspunt.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 28 jan 2014 - 18:04:
Ja, hemiacetalen en acetalen horen inderdaad bij elkaar. (:

Maar laten we het over leuke en vrolijke dingen hebben die iedereen begrijpt en geen scheikunde, yay. Wat heeft iedereen gedaan vandaag? En wat gaat iedereen eten? Ik iets met pompoen volgens mij (zo makkelijk als mama voor je kook), nom nom nom.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 28 jan 2014 - 18:08:
POMPOEN OMG. <3

Uh... ik denk mijn restjes van gisteren? Gemüseauflauf. ikweethetNederlandsniet. Groente-dinges-iets-met-kaas-uit-de-oven. & ik moest vandaag berekenen hoeveel procent van 2500 woorden morfologisch/syntactisch/fonologisch/lexicaal afwijkend waren & dat in een excelsheetje zetten & dat heb ik gedaan. Zo spannend.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14