Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #221

Offtopic #221

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 12 mei 2014 - 16:42:
Kijk ons eens kletsen over niks



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 18 mei 2014 - 14:51:
wiskunde is geen kernvak. je mag wiskunde laten vallen.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 18 mei 2014 - 14:54:
Je mag voor Nederlands, Engels en wiskunde, onder die vakken, één onvoldoende halen (5, niet lager). daarnaast nog een onvoldoende mag halen, zolang je gemiddelde van alleen CE cijfers maar een 6.0 is dan. Ook mag je geen 3 of lager halen. Met één onvoldoende moet je gemiddelde CE 5.5 zijn. Dat is mij toen verteld

Edit: @Jen: wiskunde is alleen om mavo geen examenvak, mits je school een vakkenpakket ondersteunt waar geen wiskunde in zit. Er zijn oom zat mavo scholen die je verplichten wiskunde te doen en da. Telt hij wel mee in de kernvakken

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 18 mei 2014 - 14:57:
Ugh. Ik heb geen idee wat ik moet halen om boven een 5,5 te blijven als ik een 6,4 sta.
Maar nogmaals: Wiskunde is toch niet zoals Nederlands en Engels?

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 18 mei 2014 - 15:01:
Ik heb mij nog wel een tijdje moe gevoeld. Maar als je gaat sporten, goed eten en je gewoon aan je slaapritme houdt, moet het goed komen. Of igg dat deed het bij mij.
Ow, dat is dan wel weer beetje jammer. Anders had je diegene een mep kunnen verkopen ofso haha.


Hahaha dat was leuk geweest! Ja, ik probeer inderdaad gezond te eten, sporten weer op te pakken en me enigszins aan een slaapritme te houden. Dus hopen dat het dan weer snel goedkomt (:

@Ems: Ja, dat klopt. Maar ze zeiden wel iets met drie maand (of het nou langer dan drie maand geleden was of tussen nu en drie maand was heel vaag), dus I don't know.

@Jen: Ik weet dat voor VWO, en voor bijna alle HAVO profielen, wiskunde een kernvak is, net zoals Nederlands en Engels.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 18 mei 2014 - 15:03:
@Jen: zie mijn vorige berichtje. Had ik het nog bijgezet.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 18 mei 2014 - 15:05:
@Jen, boven de 4,5 en je staat nu een 6,4? Dan moet je minstens een 2,6 halen en dat moet toch zeker lukken.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 18 mei 2014 - 15:18:
@Jose & Marit wij kunnen een vakkenpakket kiezen zonder wiskunde. Mijn vriendinnen hebben het bijvoorbeeld niet.
@Daan Wat bedoel je precies boven de 4,5? En je mag toch helemaal niet lager dan een 3 halen?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 18 mei 2014 - 15:26:
Je mag gemiddeld niet lager dan een drie staan op je eindlijst, maar op havo en vwo is het in ieder geval zo dat je cijfers voor de helft van je schoolexamens komen en voor de andere helft van het centraal schriftelijk. Als je SE-cijfer nu een 6,4 is, moet je dus minstens een 2,6 halen om gemiddeld uit te komen op een 4,5 - het laagste cijfer dat je op wiskunde mag staan.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 18 mei 2014 - 15:30:
@Daan Oh zo. Wouw. Dat dat met zeker wel lukken.
Je hebt zegmaar een beetje mijn dag gemaakt.
Dankje.
Edit: Hoe heb je dat berekend eigenlijk

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 18 mei 2014 - 15:42:
Of wacht, ik heb het gegoogled, en je bent geslaagd als"
Je bent geslaagd als het gemiddelde cijfer voor de vakken van het centrale examen ten minste een voldoende is (onafgerond 5,5). Voor de uitslagbepaling van het vmbo geldt het schooljaar 2013-2014 dat vmbo'ers om te slagen voor Nederlands minimaal een 5 moeten halen en de rekentoets moeten afleggen.

Daarnaast geldt 1 van de volgende voorwaarden. Je bent geslaagd als:

alle eindcijfers een 6 of meer zijn; of
één eindcijfer een 5 is en alle andere eindcijfers een 6 of meer; of
één eindcijfer een 4 en de overige eindcijfers een 6 of hoger waarvan ten minste één 7 of hoger; of
voor twee vakken een eindcijfer 5 en de overige eindcijfers een 6 of hoger waarvan ten minste één 7 of hoger;
geen eindcijfer lager is dan 4.
bron: rijksoverheid.nl


Met andere woorden: als vmbo'er mag je wel een vier halen voor wiskunde, zolang de rest maar voldoende is en je gemiddelde op het centraal schriftelijk boven de 5,5 ligt. Als je SE-cijfer een 6,4 is (jullie hebben SE's gehad, toch?) kun je dus een 1,6 halen (3,5 x 2 = 8,0, dus je examencijfer moet een 9,0-6,4=1,6 zijn), maar met dat cijfer moet je wel hele hoge andere cijfers halen, omdat je anders gemiddeld voor je CSE niet op een 5,5 uitkomt. Als je een vier hebt moet je dat trouwens ook compenseren met minstens één zeven. Bij een vijf hoeft dat niet.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 18 mei 2014 - 15:46:
Dat had ik toevallig al gelezen. Maar nu snap ik het niet helemaal meer.
SE = tentamens right?
Mijn 6,4 is alle cijfers ie ik gehaald heb ik klas 3 en 4.
En moet ik nou op alle examens gemiddeld een 5,5 staan? Of moet ik op wiskunde gewoon een 5,5 halen?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 18 mei 2014 - 17:17:
Het gemiddelde van alle CSE's (dus de toetsen die je deze twee weken maakt) moet een 5,5 zijn. Voor wiskunde mag je gemiddeld een 4,5 staan en dan ben je sowieso geslaagd als je geen andere onvoldoende hebt. Als je tussen de 3,5 en 4,5 haalt moet je minstens één zeven hebben, en als je naast wiskunde een andere vijf hebt, moet je ook minstens één zeven hebben.

Maar goed: je kunt voor een vijf een 2,6 halen en voor een vier een 1,6. Op wiskunde zakken zou dus heel knap zijn. Waar je wel op kunt zakken is een totaal CSE-gemiddelde dat lager is dan een 5,5 (maar dat hangt dus ook van je andere examens af).

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 18 mei 2014 - 17:33:
Oh god. Waar maak ik me druk om?
Al mijn andere examens tot nu toe ( Nederlands, Duits en Bio) gingen goed. ik heb alleen nog Wiskunde, Engels, Aardrijkskunde en Frans, waarvan ik bij wiskunde een slecht gevoel heb en waarbij ik Ak ook nog wel zou kunnen verprutsen. maar niet zo erg dat mijn gemiddelde cijfer lager dan een 5,5 daalt.
Ik denk dat ik dit wel haal.
Dankje Daan. Ik ben weer rustig.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 18 mei 2014 - 18:50:
Ik ben verbrand en word langzaam steeds roder en roder.

@ Jennifer: Bovendien; alle stof heb je al behandeld en je staat al een ruime voldoende. Dat betekent dat je alles al onder de knie hebt (gehad).

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 18 mei 2014 - 18:54:
@Emma ja dat klopt.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20