Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Camp NaNoWriMo [FF-edition]

Camp NaNoWriMo [FF-edition]

1 2 3 4 5 6
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 mei 2014 - 20:18:
Howdy, FF'ers!

Binnenkort is het weer zover: de maand juli breekt dan aan en daarmee gaat ook Camp NaNoWriMo weer van start. Dit jaar gaan we ons best doen om het een leuk FF-tintje te geven.

W A T I S N A N O ?
NaNo, ook wel NaNoWriMo, is kort voor National Novel Writing Month. Concreet houdt dit in dat je jezelf uitdaagt om op een maand tijd 50.000 woorden te schrijven aan één verhaal. Dat klinkt als veel, en dat is het ook, maar het is zeker haalbaar.
De enige voorwaarde is dat je voor NaNo een nieuw verhaal begint. Je mag dus geen oud verhaal van onder het stof halen (wel alleen het idee, uiteraard). Verder mag je met je NaNo-verhaal doen wat jij wilt.
Als je het op FF wilt posten, moet het natuurlijk wel een fanfictie zijn.
Dit is een linkje naar de officiële site.

E N H E T F F - T I N T J E ?
Of je nou daadwerkelijk een fanfictie schrijft of niet, het leek ons leuk om met zo veel mogelijk leden actief mee te doen.
Om te beginnen hebben we dit topic, waar iedereen kan praten over hoe het er voor staat en kan vertellen waar hun verhaal over gaat.
Ten tweede krijg je een zogenaamde Camp Cabin toegeschreven als je je aanmeldt op de officiële site. Dit is een klein privéforum. Je kan cabinmates aanvragen, dus als je wilt, kan je een cabin delen met andere FF'ers.
Ten derde gaat de crew van deze geliefde site samen motivatiebrieven voor de belangstellenden schrijven. Als je deze graag wilt ontvangen, zal er wekelijks eentje in je inbox liggen, als je het aangeeft.
Het laatste aspect is het leukst: mini-meetings. Voor vier verschillende gebieden willen we elk een kleine meeting hosten: België en het noorden, het westen en het zuiden van Nederland. Of alles doorgaat, hangt af van de interesse ervoor, maar het zou natuurlijk hartstikke leuk zijn. Bij elke meeting zal een crewlid aanwezig zijn. Tijdens de meetings kunnen we met z'n allen lekker een grote tafel in beslag nemen in een cafeetje en gezamenlijk schrijven. De data staan nog niet vast, daar hebben we jullie hulp bij nodig.

O P R O E P A A N A L L E F F ' E R S!
We hopen natuurlijk dat zoveel mogelijk leden meedoen. Daarom willen we aan iedereen vragen om het te proberen als ze er zin en tijd voor hebben. En heb jij vrienden hier op FanFic die niet op het forum zitten, maar wel dolgraag schrijven en een uitdaging helemaal zien zitten? Spreid dan het woord!

We hopen op een heel geslaagd en FanFicerig Camp NaNo dit jaar!

D E E L N E M E R S
- Kayley
- Jennifer
- Pauline
- Emma
- Bodine

C H A T ?
Hier! Vul bij "Channel" #CampNanoFF in en bij "Nickname" eender wat, en dan zien we je wel verschijnen!

W I T H L O V E
Captain Do, Emma, Bodine, Daan en Kayley



xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 25 mei 2014 - 21:00:
Een motiverend verhaal voor mensen met weinig tijd: ik dacht mijn eerste keer ook dat ik het niet zou kunnen, maar ik was binnen drie weken klaar. De vorige keer heb ik het in een week gedaan. Plus: het lijkt heel veel, maar het is maar 1667 woorden per dag. Blijven schrijven is eigenlijk de grote uitdaging.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 mei 2014 - 21:09:
Ik heb een keer meegedaan en toen deed ik het in dertien dagen. No life for the win.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 26 mei 2014 - 13:35:
Mijn naam is Pittyalle

http://campnanowrimo.org/campers/pittyalle

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2014 - 15:53:
Ik heet xEurydice daar en ik ga proberen mee te doen. Ik betwijfel sterk of het me gaat lukken, maar jaaaa.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 26 mei 2014 - 17:20:
Ooit ga ik dit ook proberen. Maar aangezien ik op het moment de concentratie van een goudvis heb, is dit waarschijnlijk niet het juiste moment :' Maar heel veel succes, iedereen die mee gaat doen!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2014 - 17:23:
Hebben jullie al ideetjes voor wat jullie willen gaan schrijven?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 26 mei 2014 - 19:16:
Ik heb echt al een heel idee in mijn hoofd, en mijn zus heeft voor mij de belangrijkste personages getekend. :3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 mei 2014 - 20:51:
Ah dat is echt heel erg lief.
Ik wil een verhaal dat ik ooit bedacht heb opnieuw gaan doen (ik was nog bijna nergens). Ik weet niet of het genoeg materiaal is om aan 50K te komen, dus dat is wel een beetje jammerlijk. Maar de werktitel is Gedurende de Storm. Ik hoop dat het gaat werken. :3

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 26 mei 2014 - 20:52:
Ik ga misschien from scratch beginnen met een oude Nano, eindelijk Lunatic doen, of misschien toch nog iets anders. Zie ik tegen juli wel, I guess.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 28 mei 2014 - 14:48:
Uh, ik doe mee als ik tijd heb of denk te hebben.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 28 mei 2014 - 18:19:
Ik weet nog niet wat ik ga doen

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 2 juni 2014 - 16:55:
Ik weet dat er nog niet bijster veel interesse is getoond, maar toch - zijn er mensen die geïnteresseerd zouden zijn in de mini-meetings?
Het kost waarschijnlijk wel even tijd met regelen aangezien iedereen op vakantie gaat en dergelijke, dus het lijkt me wel handig om er alvast een beetje over na te denken als mensen het willen.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 2 juni 2014 - 20:05:
Ik denk dat ik of the record maar mee ga doen, want halverwege juli ben ik op vakantie en ik kan er niet vanuit gaan dat ik het verhaal dan ook op internet kan zetten. Maar het lijkt me wel een gave uitdaging voor mezelf. Tijd heb ik dan ook zat op vakantie.

Kun je je ook nog op de site in juli zelf aanmelden?

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 2 juni 2014 - 20:25:
Ik wil zeker wel, maar ik weet nog niet hoe mijn zomer eruit gaat zien dus ik kan niks beloven...

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 2 juni 2014 - 20:27:
@ Kirsten: Ja, volgens mij wel hoor. Als ik me niet vergis, kan je je gewoon het hele jaar aanmelden.
Bovendien, als je wilt, kan je altijd voor jezelf nog een ander doel zetten. Als je denkt dat 50K echt te veel is, kan je 25K of 13K of 40K of wat dan ook doen.



1 2 3 4 5 6