Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Camp NaNoWriMo [FF-edition]

Camp NaNoWriMo [FF-edition]

1 2 3 4 5 6
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 mei 2014 - 20:18:
Howdy, FF'ers!

Binnenkort is het weer zover: de maand juli breekt dan aan en daarmee gaat ook Camp NaNoWriMo weer van start. Dit jaar gaan we ons best doen om het een leuk FF-tintje te geven.

W A T I S N A N O ?
NaNo, ook wel NaNoWriMo, is kort voor National Novel Writing Month. Concreet houdt dit in dat je jezelf uitdaagt om op een maand tijd 50.000 woorden te schrijven aan één verhaal. Dat klinkt als veel, en dat is het ook, maar het is zeker haalbaar.
De enige voorwaarde is dat je voor NaNo een nieuw verhaal begint. Je mag dus geen oud verhaal van onder het stof halen (wel alleen het idee, uiteraard). Verder mag je met je NaNo-verhaal doen wat jij wilt.
Als je het op FF wilt posten, moet het natuurlijk wel een fanfictie zijn.
Dit is een linkje naar de officiële site.

E N H E T F F - T I N T J E ?
Of je nou daadwerkelijk een fanfictie schrijft of niet, het leek ons leuk om met zo veel mogelijk leden actief mee te doen.
Om te beginnen hebben we dit topic, waar iedereen kan praten over hoe het er voor staat en kan vertellen waar hun verhaal over gaat.
Ten tweede krijg je een zogenaamde Camp Cabin toegeschreven als je je aanmeldt op de officiële site. Dit is een klein privéforum. Je kan cabinmates aanvragen, dus als je wilt, kan je een cabin delen met andere FF'ers.
Ten derde gaat de crew van deze geliefde site samen motivatiebrieven voor de belangstellenden schrijven. Als je deze graag wilt ontvangen, zal er wekelijks eentje in je inbox liggen, als je het aangeeft.
Het laatste aspect is het leukst: mini-meetings. Voor vier verschillende gebieden willen we elk een kleine meeting hosten: België en het noorden, het westen en het zuiden van Nederland. Of alles doorgaat, hangt af van de interesse ervoor, maar het zou natuurlijk hartstikke leuk zijn. Bij elke meeting zal een crewlid aanwezig zijn. Tijdens de meetings kunnen we met z'n allen lekker een grote tafel in beslag nemen in een cafeetje en gezamenlijk schrijven. De data staan nog niet vast, daar hebben we jullie hulp bij nodig.

O P R O E P A A N A L L E F F ' E R S!
We hopen natuurlijk dat zoveel mogelijk leden meedoen. Daarom willen we aan iedereen vragen om het te proberen als ze er zin en tijd voor hebben. En heb jij vrienden hier op FanFic die niet op het forum zitten, maar wel dolgraag schrijven en een uitdaging helemaal zien zitten? Spreid dan het woord!

We hopen op een heel geslaagd en FanFicerig Camp NaNo dit jaar!

D E E L N E M E R S
- Kayley
- Jennifer
- Pauline
- Emma
- Bodine

C H A T ?
Hier! Vul bij "Channel" #CampNanoFF in en bij "Nickname" eender wat, en dan zien we je wel verschijnen!

W I T H L O V E
Captain Do, Emma, Bodine, Daan en Kayley



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 5 juli 2014 - 15:39:
Oh haha. Naja ik ga er gewoon voor en ik kijk hoe ver ik kom

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 juli 2014 - 21:16:
Ik ben thuis, ik ben moe en ik ben zodanig uitgeput dat ik m'n ogen niet meer goed scherp kan stellen en scheel kijk. Dus ik denk dat ik nog even een woordje of 1000 à 2000 ga proberen te schrijven. Whoop whoop.
(nadat ik heb ingetypt wat ik al heb liggen en heb geteld hoeveel woorden het zijn, zodat ik met een schone teller richting 50K kan werken).

EDIT: 1121. Here we go.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 juli 2014 - 14:23:
Compleet gebrek aan motivatie, maar ook echt compleet.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 juli 2014 - 15:01:
Nou ja, NaNo is niet iets waartoe je jezelf moet dwingen. Ik ga het ook niet halen, heb pas 3k op paper gezet of zo. Maar maakt niet uit.
Ga je nog wel meedoen, Emms?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 juli 2014 - 16:52:
Ik ga in Frankrijk denk ik nog wel proberen, maar ik had gewoon het verhaal beter uit moeten denken. Ik weet niet waar ik heen wil of welke scènes erin moeten en dat schrijft onprettig. Misschien dat ik er meer een "schrijfmaand" van maak, gezien ik niet zoveel meer schrijf, en me op meer dingen richt dan een verhaal.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 10 juli 2014 - 21:40:
Ik ga het denk ik ook niet halen. maar ik ga er toch wel een beetje mee verder.
Wanneer is de volgende naNo eigenlijk weer?

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 10 juli 2014 - 22:17:
In November normaal

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 10 juli 2014 - 22:49:
Dan ga ik em in november wel halen ^^
Hij staat namelijk op mijn before i die list.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 juli 2014 - 0:10:
Ik loop pas 9K achter en heb nog een week voor ik op vakantie ga, dus whoopwhoop.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 11 juli 2014 - 11:08:
Ik heb gisteren eindelijk door een stuk geschreven, waar ik ondertussen op vast was gelopen. En nu ben ik al halverwege mijn verhaal. Dus het moet best wel lukken om het verhaal af te hebben voordat de maand juli voorbij is.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 11 juli 2014 - 11:18:
Ik moet echt even dat duwtje in mijn rug krijgen. Dan schrijf ik namelijk het eerste saaie stuk voorbij en daarna word het leuk.
maar op een of andere manier doe ik het gewoon niet?

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 11 juli 2014 - 11:37:
Kom op Jennifer. Begin gewoon en kijk waar het schip strand. Als je je nu niet tot dat eerste saaie stuk toe zet, kom je nooit bij het leuke stuk. Even door de zure appel heen bijten en dan wordt het vanzelf leuker.

(heeft het geholpen)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 juli 2014 - 11:52:
Ik moet nog beginnen maar heuj, ik geloof er nog in.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 11 juli 2014 - 12:09:
@Kirsten (Ik geloof het wel)

Nu heb ik er ook nog een idee voor: Ik wou het eerst namelijk niet op Fanfic plaatsen omdat het me leuk leek om voor de eerste keer een verhaal helemaal af te schrijven voordat ik het op fanfic zette. Aangezien me dat gewoon niet lukt zet ik het maar wel op fanfic, dan heb ik nog meer motivatie (I guess)

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 11 juli 2014 - 13:01:
@ Jennifer: Je kunt het ook eerst af proberen te schrijven en mocht dat niet lukken, kun je altijd nog proberen of je motivatie krijgt vanuit het posten hier. Want als je nu al zegt dat het niet lukt, dan lukt het nooit. Geloof in jezelf.

Ik ben eindelijk klaar met een stuk samenvatten en mag weer verder schrijf. Als ik nu net zoveel vaart heb als de eerste dag, dan denk ik dat ik het vanavond al bijna af heb.



1 2 3 4 5 6