Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Camp NaNoWriMo [FF-edition]

Camp NaNoWriMo [FF-edition]

1 2 3 4 5 6
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 mei 2014 - 20:18:
Howdy, FF'ers!

Binnenkort is het weer zover: de maand juli breekt dan aan en daarmee gaat ook Camp NaNoWriMo weer van start. Dit jaar gaan we ons best doen om het een leuk FF-tintje te geven.

W A T I S N A N O ?
NaNo, ook wel NaNoWriMo, is kort voor National Novel Writing Month. Concreet houdt dit in dat je jezelf uitdaagt om op een maand tijd 50.000 woorden te schrijven aan één verhaal. Dat klinkt als veel, en dat is het ook, maar het is zeker haalbaar.
De enige voorwaarde is dat je voor NaNo een nieuw verhaal begint. Je mag dus geen oud verhaal van onder het stof halen (wel alleen het idee, uiteraard). Verder mag je met je NaNo-verhaal doen wat jij wilt.
Als je het op FF wilt posten, moet het natuurlijk wel een fanfictie zijn.
Dit is een linkje naar de officiële site.

E N H E T F F - T I N T J E ?
Of je nou daadwerkelijk een fanfictie schrijft of niet, het leek ons leuk om met zo veel mogelijk leden actief mee te doen.
Om te beginnen hebben we dit topic, waar iedereen kan praten over hoe het er voor staat en kan vertellen waar hun verhaal over gaat.
Ten tweede krijg je een zogenaamde Camp Cabin toegeschreven als je je aanmeldt op de officiële site. Dit is een klein privéforum. Je kan cabinmates aanvragen, dus als je wilt, kan je een cabin delen met andere FF'ers.
Ten derde gaat de crew van deze geliefde site samen motivatiebrieven voor de belangstellenden schrijven. Als je deze graag wilt ontvangen, zal er wekelijks eentje in je inbox liggen, als je het aangeeft.
Het laatste aspect is het leukst: mini-meetings. Voor vier verschillende gebieden willen we elk een kleine meeting hosten: België en het noorden, het westen en het zuiden van Nederland. Of alles doorgaat, hangt af van de interesse ervoor, maar het zou natuurlijk hartstikke leuk zijn. Bij elke meeting zal een crewlid aanwezig zijn. Tijdens de meetings kunnen we met z'n allen lekker een grote tafel in beslag nemen in een cafeetje en gezamenlijk schrijven. De data staan nog niet vast, daar hebben we jullie hulp bij nodig.

O P R O E P A A N A L L E F F ' E R S!
We hopen natuurlijk dat zoveel mogelijk leden meedoen. Daarom willen we aan iedereen vragen om het te proberen als ze er zin en tijd voor hebben. En heb jij vrienden hier op FanFic die niet op het forum zitten, maar wel dolgraag schrijven en een uitdaging helemaal zien zitten? Spreid dan het woord!

We hopen op een heel geslaagd en FanFicerig Camp NaNo dit jaar!

D E E L N E M E R S
- Kayley
- Jennifer
- Pauline
- Emma
- Bodine

C H A T ?
Hier! Vul bij "Channel" #CampNanoFF in en bij "Nickname" eender wat, en dan zien we je wel verschijnen!

W I T H L O V E
Captain Do, Emma, Bodine, Daan en Kayley



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 1 juli 2014 - 12:18:
Meteen al op een probleem gestuit; laptop is ernstig uit elkaar aan het vallen en zo durf ik hem niet mee te nemen naar Frankrijk.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 1 juli 2014 - 12:50:
Oe dat is vervelend. Ik begin vanavond aangezien irene nog bij me is. Ik begin denk ik gewoon ergens aan, want ik heb geen idee wat ik wil.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 1 juli 2014 - 13:19:
Ik begin straks en dan moet ik vanavond oppassen, dus mijn laptop gaat weer gewoon mee. Als Mark nu snel naar bed gaat, heb ik nog heel veel tijd om te schrijven. Aangezien ik waarschijnlijk nog steeds niet van de televisie snap en als hij niet op het gewone kanaal staat, ik hem niet meer aan de praat krijg.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 juli 2014 - 14:02:
@Emma: Kan je niet met de hand schrijven? Dat gaat wel trager, maar het kan misschien ook in je voordeel werken.

Veel succes iedereen! Ik heb last minute besloten een ander idee uit te gaan schrijven, een idee waar ik allemaal nog maar personages en een halve setting voor heb, maar ik ben wel uit voor een uitdaging want dat gaat sowieso heel mijn zomer zo zijn: uitdagend.

-

Trouwens, vraagje. Zouden jullie het nuttig vinden als er een soort van chat box komt waar je tussen bepaalde uren op kan komen (van negen tot vijf, ofzo, om een gezond slaap- en schrijfritme te stimuleren) en dan met anderen kan kletsen over je verhalen en tactieken en dergelijke? Of vinden jullie dat niet nodig?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 juli 2014 - 14:52:
Ik ga denk gezellig met jullie mee schrijven, maar niet NaNo want ik heb al 1,5 hoofdstuk liggen waar ik dus mee verder ga - dat mag niet voor NaNo. En ik ben veel weg, dus ik weet niet hoe veel ik kan communiceren. Maar misschien kan ik toch me schrijven, sort of. ^^

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 juli 2014 - 15:58:
Mensen, ik host dus vanaf vandaag een channel die je hier kan vinden door bij Nickname eender wat in te vullen en bij Channel #CampNaNoFF (mét het #-tekentje dus). (:
We hopen wel dat het het forum niet vervangt en dat het (merendeels) voor Camp NaNo gebruikt gaat worden. Als het nauwelijks gebruikt wordt, dan doen we 't weer weg.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 juli 2014 - 16:24:
Awesome, Kay!

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 1 juli 2014 - 19:29:
Ik vind het echt eng haah XP moet je het aanmaken op de site? Het verhaal bedoel ik?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 1 juli 2014 - 22:48:
W E E K 1

Hey jij! Ja, jij daar! Jij die meedoet aan Camp NaNo! Hallo,

Het leek nog zo ver weg toen we het voor het eerst aankondigden, en nu is het al zover: Camp NaNoWriMo juli 2014 begint. Je dacht natuurlijk dat je nog tijd zat had om je plot te plotten, je personages te personageën en een kaart te kaarten. Mooi niet! Het is tijd geworden om woorden te gaan produceren. 50.000 (als je het doel niet hebt aangepast tenminste) om precies te zijn. Dat klinkt nu nog als een hele hoop, maar 50.00 woorden (vijftig duizend, wow) op één juli-maand betekent 1613 woorden per dag. Duizend zeshonderd dertien. Wij weten zeker dat je het kunt. Zeker met onze hulp.

En wat is die hulp dan precies? Gaan we je verhaal voor je schrijven? Nee. Dat zul je toch echt zelf moeten doen. Waar we wel voor gaan zorgen is steun.
Je kunt altijd op het forum terecht voor hulp, om door een dipje heen gepraat te worden of gewoon voor een gezellig gesprek.
Ook organiseren we wat speciale dingen voor Camp NaNoWriMo. Zo gaan we groepschats houden, waarin we ook word wars organiseren: dan schrijven we allemaal tegelijk voor een vooraf bepaalde tijd aan één stuk door. Degene met de meeste geschreven woorden in die tijd wint! Supermotiverend!
Daarnaast hebben we ook nog wat dingen in petto in de echte wereld. Aanstaande zondag is er een meeting in Den Bosch en als er animo voor is, willen we ook nog een paar mini-meets organiseren, speciaal voor de deelnemers van Camp NaNoWriMo (hoewel anderen natuurlijk ook gewoon welkom zijn).
Eén van de leukste onderdelen van NaNoWriMo is dat deelnemers op de officiële NaNo-fora vaak challenges voor anderen plaatsen. Dit zijn kleine, grappige dingen die anderen in hun plot kunnen verwerken. De prijzen zijn slechts symbolisch, maar schrijven wordt vaak alleen maar leuker als je je favoriete challenges in je verhaal probeert te verwerken. Daarom zullen we ons best doen om er ook een hoop voor jullie te bedenken. De eerste krijgen jullie meteen:

Stop een pratend boek in je verhaal.
Koekjes als het een sarcastisch pratend boek is.
Chocoladekoekjes als het steeds weer terugkomt.
Een vuurspuwende draak als huisdier als het de slechterik van het verhaal blijkt te zijn.
Een dansende vuurspuwende draak als huisdier als de andere slechteriken jaloers worden.

Het kan goed zijn dat je in week 1 nog geen flauw idee hebt van waar je verhaal heen gaat gaan. Iedereen praat maar over plots die ze al helemaal hebben uitgedacht, of over hoe ze al hele planningen hebben uitgeschreven. Geen paniek als dit bij jou niet het geval is. Camp NaNoWriMo is geen schoolopdracht of het boek dat je uiteindelijk roem en rijkdom moet bezorgen. Het is een ongedwongen, zomerige maand vol schrijven. Als je elke dag wel kijkt waar je dagelijkse 1613 je gaan brengen, zonder het einde al in gedachten te hebben, dan is dat helemaal cool (of hot, want het is zomer).
Pieker jezelf geen zenuwinzinking. Geloof erin dat de magie van FanFic en een team idiote moderators en creabea’s je heus wel helpen als het echt, echt, écht nodig is (maar wij geloven in je voor de volle 76 + 24%). Relax, geniet, schrijf een verhaal waaraan je vooral zelf heel veel plezier beleeft (en dat dus vol kan zitten met fouten en plot holes en wormen). Pas na juli mag je beginnen verbeteren, herlezen, herschrijven en nog meer van zo’n vervelende taakjes. Echt waar. Als je wel al de editor begint uit te hangen, dan eet onze draak al je koekjes op.

Aan het einde van week 1 zou je, volledig op schema, al 12.500 woorden moeten hebben. Zit je daar al over: goed gedaan, jij ploeteraar. Neem maar een extra koekje. Zit je daar onder- ook goed gedaan, jij lanterfant. Neem maar een extra koekje.
Beginnen is enorm moeilijk. Of je nu al enorm ver zit of nog helemaal nergens, zolang je effectief gestart bent, komt het allemaal goed. Als je een versnelling hoger moet volgende week, ben je vast niet de enige. Trek je er aan op dat de hele wereld, en ook onze hele wereld, samen met jou deze uitdaging is aangegaan en dat ieder zijn eigen tempo heeft.

Zo, het wordt maar eens tijd dat we onze tentjes opstellen en onze slaapzakken uitrollen (het is immers Camp NaNoWriMo, haha ha ha…), alle afleidingen opzij schuiven (of toch nog eventjes verder scrollen op Tumblr, omdat het kan, en mag, en beloningen belangrijk zijn) en ons aan onze computer, kladblok of typemachine zetten.

Succes, toi toi toi, cheers en veel plezier
Jullie liefhebbende kampmonitoren en drakentemsters

PS: Neem brandblussers mee naar de meeting.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 juli 2014 - 11:45:
Oh god. Het is al donderdag en ik heb nog geen woord geschreven
En morgen kan ik ook al niet schrijven, want dan ben ik de hele dag weg.
*Panics*

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 juli 2014 - 14:39:
Geen paniek! Vier dagen niet schrijven betekent gewoon dat je vanaf vrijdag niet 1613 maar 1852 woorden per dag moet schrijven. Dat is maar 240 woorden extra per dag!

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 juli 2014 - 15:07:
oooh dat valt nog wel mee.
Komt goed, hoop ik

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 3 juli 2014 - 19:21:
En je kunt altijd met ons komen warren in de chat, dat helpt al snel een paar honderd woorden.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 5 juli 2014 - 12:54:
Oke, ik denk nu officieel dat ik de 50.000 woorden niet ga halen. Op een of andere manier lukt schrijven me gewoon niet.
Maar dat betekend niet dat ik ermee ga stoppen. Ik ga wel gewoon door. Ik denk alleen dat ik het niet ga halen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 5 juli 2014 - 15:29:
Negatief denken, is echt destructief voor NaNo. Gewoon positief blijven en focussen op het schrijven zelf, niet het aantal woorden.
De enige keer dat ik tot nu toe NaNo gewonnen heb, was op nog geen tien dagen tijd.



1 2 3 4 5 6