Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Gooi-het-eruit-topic #47

Gooi-het-eruit-topic #47

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 14 aug 2014 - 16:40:
Gooi het er maar uit!



xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 14 aug 2014 - 16:41:
Ik jank van blijdschap. Mijn rooster is voor het eerst in twee jaar hemels <3

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 14 aug 2014 - 18:37:
Ik heb net TFIOS gezien en )':

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 14 aug 2014 - 20:24:
ik wil even met jullie delen dat ik syndroom van asperger heb.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 14 aug 2014 - 20:53:
@Cynthia (toch?): wat houdt dat precies in? Want eerlijk gezegd weet ik dat eigenlijk niet; ik weet alleen dat het een vorm van autisme is.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 14 aug 2014 - 21:13:
Asperger is volgens mij dat je niet goed tegen veranderingen kunt?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 14 aug 2014 - 21:19:
Dat is een algemeen kenmerk van het autismespectrum. Het gaat om verschillen in sociale vaardigheden (bijvoorbeeld moeite met het inschatten van andermans emoties, moeite met lichaamstaal), waarneming (bijvoorbeeld hogere gevoeligheid voor licht en andere stimuli), gedrag (bijvoorbeeld intense interesse in één ding hebben). Maar het belangrijkste is dat Asperger per persoon verschilt, dus alles wat ik hier opnoem hoeft voor Cyn helemaal niet te gelden.

Psychology student out.

Overigens @ Cyn: ik vind 't best wel tof dat je het ons vertelt.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 14 aug 2014 - 22:57:
Woow cyn 0.0 das niet zo goed nieuws wist je dit al langer of heb je ditnnet te horen gekregen?
You alright

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 aug 2014 - 9:33:
Asperger is niet erg, ya know. Ik bedoel: je zal misschien even aan het idee moeten wennen en ik weet natuurlijk niet hoe Cyn zich erbij voelt, en ik wil ook niet beweren dat het niet heel lastig kan zijn, maar in principe is Asperger een vorm van hoogfunctionerend autisme. Daarbij is 't meestal niet iets dat plotseling uit de lucht is komen vallen. Ergens moest er een reden zijn geweest om naar een diagnose te zoeken, want syndromen im het autismespectrum zijn eigenlijk al vanaf de geboorte aanwezig. (tot zover deze aflevering 'Nadezh is een wijsneus'.)

Als Cyn 't niet gezegd had, vraag ik me af of iemand iets gemerkt had. @ Cyn: wil je ons er meer over vertellen? Oder lieber nicht? (:

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 aug 2014 - 13:18:
Nadezh je bent een schat, ik zou het niet beter uit kunnen leggen! En ik heb het al sinds mijn geboorte - ik weet het pas sinds februari.

Bij mij is alles wat Nadezh opgenoemd heeft van toepassing. Ik ben overgevoelig voor geluid - ik kan me er heel snel aan ergeren maar muziek bijvoorbeeld luister ik hard omdat ik daar helemaal in op kan gaan ^^
Also, als ik erachter ben gekomen dat mijn interesse ergens ligt; schrijven, lezen, muziek, artiesten etc. Ga ik daar helemaal in op. Some call it obsession, i don't.
Ik kan me ook moeilijk concentreren - daarvoor gebruik ik ritalin. Het inschatten van mensen hun emoties kan ik wel, die van mijzelf daarentegen niet. Mijn hersenen werken anders, soms weet ik bijv niet of iemand een grapje maatmkt of serieus is.
En ik heb veel structuur nodig - ik hou niet van veranderingen.
Overall heb ik er geen problemen mee: ik ben anders maar ik ben er ook trots op. En iedereen is wel eens autistisch.

Het enige wat wel vervelend is, is dat ik me soms buitengesloten voel. Mensen snappen soms mijn gedachgegang niet - dus mijn grapjes of vertelde verhalen komen soms gewoon niet aan. Dat is wel lastig.

Also: volgens de statistieken en testen ben ik hoogbegaafd, alleen door mijn concentratie en plan problemen kan ik er nog niet zoveel mee - dat ben ik langzamerhand aan het leren.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 15 aug 2014 - 13:27:
Awkward moment number 487: I'm in the shower. Hello window cleaner.
Awkward moment number 488: I come out of the bathroom, naked. Hello window cleaner.
I am never showering again.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 15 aug 2014 - 14:44:
Ik vind het heel awesome dat je het ons verteld, Cyn. Ik heb zelf ook een lichte vorm van autisme; bij mij is het alleen niet duidelijk wat precies. Ik heb zelf vooral last van vermoeidheid als ik teveel prikkels binnenkrijg en een hele zware behoefte aan structuur. Ook is het inderdaad lastig met school; ik zou qua niveau VWO aan moeten kunnen, maar door het gedoe met prikkels e.d. ben ik nu toch HAVO gaan doen.
Oh, en dat van helemaal opgaan in je interesses; saaaaame!

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 15 aug 2014 - 22:54:
@ Cyn: no problemo (: Het is in elk geval goed om te horen dat je er geen problemen mee hebt en ermee aan de slag kan, dat is het belangrijkste! En als je ergens mee zit, Fanfic is er altijd om te luisteren. ^^

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 15 aug 2014 - 23:28:
@Dare ik heb precies hetzelfde! Ik heb ook HAVO gedaan ipv VWO ^^
@Nadezh that is so sweeet! thank you x

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 15 aug 2014 - 23:34:
Robin Williams, man o.o

@Cynthia: Super dat je ons dit vertelt, zoals gezegd :' en ik moest stiekem best wel lachen dat je zei dat iedereen wel eens autistisch is, hihi

Edit:
Mag ik even een momentje voor dit:
"Exactly 9 years after we've released our first No1 single, we send the master of our new album to our record company…" (van de TH Twitter)
IEHHHHHH.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 16 aug 2014 - 11:08:
@Cyn Piep, dat klinkt niet zo leuk. Maar ik moet eerlijk zeggen da tik mezelf er ook een beetje in herken, dus wat je zegt is zeker waar: iedereen is wel een beetje autistisch.
If you wanna talk, I'm (and a lot of people more) here



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10