Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » SA’s voor het FF-boek (ronde 5)

SA’s voor het FF-boek (ronde 5)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 mei 2015 - 22:18:
Ja, herinneren jullie het je nog? We gaan met z’n allen een boek maken (voor iedereen die dit nog niet wist: hier is het topic) en iedereen die een exemplaar koopt, mag een SA schrijven die erin komt. Die SA’s zijn natuurlijk niet van de ene op de andere dag geschreven, dus daar willen we nu alvast mee beginnen.

Restricties
Om een SA in te mogen sturen, moet je een boek kopen. De SA moet fanfictie zijn; het wordt uiteindelijk een boek van FanFic.nl. Je mag helemaal zelf kiezen over welk fandom je schrijft. Je mag ook helemaal zelf kiezen waar het over gaat (NB: geen explicit content, we hebben ook met minderjarige users te maken!). Wij zijn bereid om een lijst met thema’s op te stellen, als jullie daar behoefte aan hebben. We zijn ook bereid om een “opdracht” voor jullie te verzinnen, een soort prompt-idee. Als jullie andere begeleiding nodig hebben voor het schrijven/bedenken van de SA’s, dan kunnen jullie altijd aankloppen bij één van ons.

Maximum aantal tekens (inclusief spaties): 19.000. Op Word zit in het menuutje Statistieken het kopje “Tekens (inclusief spaties)”, het gaat dus om het getalletje dat daarachter staat.


Feedback
We stellen feedback verplicht. Dit is een boek dat wij allemaal met trots bij ons gaan dragen, lezen tot het uit elkaar valt, waar we ’s nachts mee slapen omdat we er geen afstand van kunnen nemen. Bovendien wordt dit een boek dat velen van ons aan onze vrienden willen presenteren, vol trots. Het zou jammer zijn als er dan SA’s in staan die stikken van de plot holes en spelfouten. Om te voorkomen dat er een grens getrokken moet worden tussen wie zogenaamd “goed” en “minder goed” zijn, hebben we het volgende besloten: niemand is perfect, dus voor iedereen (ook voor ons) is de feedback verplicht. Je stuk kan er alleen maar beter van worden.

We werken met deadlines. Het plan is dat er uiteindelijk vijf komen. We zullen steeds na de ene deadline de volgende vaststellen, want om nu al alles maanden vooruit te gaan plannen is niet iets wat ons handig lijkt. Jullie zijn niet verplicht om aan alle deadlines deel te nemen, maar we stellen verplicht dat je minstens drie keer meedoet aan een feedbackronde.

Wie geeft mij deze feedback dan? Dat doen degenen die dit bericht hebben ondertekend (Daan, Do, Dezh, Kay en ik). Wie jouw stuk nakijkt, is geheel aan jou. Jij mag je bij iemand “inschrijven” en diegene zal dan jouw stuk nakijken. Hieronder staat een lijst met, per persoon, of ze een maximum hanteren en welke fandoms ze accepteren.

Het is niet noodzakelijk dat je elke ronde bij dezelfde persoon blijft voor feedback. Elke ronde mag je opnieuw kiezen bij wie je je in wilt schrijven. Ook geldt voor ons dat wij bij elke ronde onze specificaties aan mogen passen. Dat iemand deze ronde geen maximum heeft, wil niet zeggen dat dat de volgende ronde ook zo is. Eveneens: dat iemand deze ronde Tokio Hotel (bijvoorbeeld) accepteert, betekent niet dat zij dat de volgende ronde ook doet.

Liefs,
het team


Inschrijvingen voor ronde 5:
Bodine
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Marit
2. Ivana
3. Vera
4.

Daan (xDevilBitch)
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Jess
2. Julia
3.

Kayley
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Dezh
2. Do
3.

Julia
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Cynthia
2. Kayley
3.

Nadezhda (xNadezhda)
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Bo
2. Jen
3.

De volgende deadline: 31 JANUARI



(bericht aangepast door een moderator)



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 juli 2015 - 15:40:
Wil je nog wel een boek kopen, of dat ook niet meer?

1dforeverxmx
1dforeverxmx

1dforeverxmx is offline

[7]
1dforeverxmx zei op 25 juli 2015 - 15:57:
Als ik heel eerlijk ben; ik denk het niet. Sorry!

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 25 juli 2015 - 20:00:
Het is toch niet de bedoeling dat je steeds een nieuwe SA maakt of juist wel?
Ik ga denk ik morgen maar eens beginnen met schrijven. Dan haal ik komende deadline wel.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 25 juli 2015 - 20:06:
Nee, het is één SA, maar met de feedbackmomenten willen we ervoor zorgen dat het de beste versie van je SA mogelijk is. We gaan je fouten eruit vissen, je zeggen wat je sterke en zwakke punten zijn, waar nog aan gewerkt moet worden.
We willen dat het boek de best mogelijke kwaliteit krijgt en dat iedereen trots z'n SA aan vrienden/familie kan laten zien. (:
Je SA gaat dus na elke deadline geëdit/herschreven/bewerkt worden, en die nieuwe versie gaat dan door naar het volgende feedbackmoment.

Je hoeft dus niet tevreden te zijn met je eerste versie, er gaat nog aan geschaafd worden.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 25 juli 2015 - 20:28:
okey, dat is mooi

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 4 aug 2015 - 20:40:
Alriiighty. Toen het topic geplaatst werd, zat ik erg te twijfelen of ik een SA wilde plaatsen of niet. Want deadlines en Marit gaan niet zo goed samen, en ik wist niet zo goed wat ik wilde schrijven. En tja. Idk. Ik was een beetje bang dat ik dan niks zou inleveren en en ja.

Maar nu lijkt het me stiekem toch wel echt heel leuk -en leerzaam- om toch hieraan mee te doen. Ik heb ook eindelijk een soort van idee, dus ik wil toch heel graag een poging doen.

Ik wil graag een HP/Klaine crossover schrijven, dus ik weet niet zo goed wie handig zou zijn als feedback persoon?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 aug 2015 - 20:44:
Ik heb Glee gekeken en HP gelezen. Daan en Kay naar mijn weten ook en Kay is meer thuis in die fandoms, volgens mij.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 4 aug 2015 - 20:49:
Ik ben er best wel trots op hoe thuis ik ben in de HP-fandom en heb zelf een hele tijd over Glee geschreven, dus ik denk dat ik je wel kan helpen.
Maar Daan kan dat vast ook meer dan prima.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 4 aug 2015 - 22:20:
Ik ben al een tijdje niet heel erg meer thuis in Glee, maar in Klaine wel aardig. Over Harry Potter hoeven we het denk ik niet meer te hebben? *clutches Ravenclaw scarf and wand*

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 6 aug 2015 - 17:01:
Ik heb een idee voor mijn SA, praise the FF energy being inspiring as a mother-.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 aug 2015 - 17:34:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA <3
Ik ben blij dat je dat nog even gepost hebt voor je jezelf een 48u forumban oplegde.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 7 aug 2015 - 15:41:
Oké, mag ik dan bij Kay? ^^

En whoeeee, yay voor ideeën!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 aug 2015 - 13:33:
Kay en Dezh: als jullie zinnig, nuchter commentaar willen, zullen jullie wel een weekje moeten wachten, want OWee.

Also. IK BEGIN ZO HEFTIG IN DE STRESS TE SCHIETEN. IK WEET NIETS.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 8 aug 2015 - 13:36:
Schrijf een klassiek Bo stuk met mindfucks enz.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 aug 2015 - 13:39:
Dat is ook het plan, maar dan moet ik wel weten... hoe. Wat. Zegmaar.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17