Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » SA’s voor het FF-boek (ronde 5)

SA’s voor het FF-boek (ronde 5)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 mei 2015 - 22:18:
Ja, herinneren jullie het je nog? We gaan met z’n allen een boek maken (voor iedereen die dit nog niet wist: hier is het topic) en iedereen die een exemplaar koopt, mag een SA schrijven die erin komt. Die SA’s zijn natuurlijk niet van de ene op de andere dag geschreven, dus daar willen we nu alvast mee beginnen.

Restricties
Om een SA in te mogen sturen, moet je een boek kopen. De SA moet fanfictie zijn; het wordt uiteindelijk een boek van FanFic.nl. Je mag helemaal zelf kiezen over welk fandom je schrijft. Je mag ook helemaal zelf kiezen waar het over gaat (NB: geen explicit content, we hebben ook met minderjarige users te maken!). Wij zijn bereid om een lijst met thema’s op te stellen, als jullie daar behoefte aan hebben. We zijn ook bereid om een “opdracht” voor jullie te verzinnen, een soort prompt-idee. Als jullie andere begeleiding nodig hebben voor het schrijven/bedenken van de SA’s, dan kunnen jullie altijd aankloppen bij één van ons.

Maximum aantal tekens (inclusief spaties): 19.000. Op Word zit in het menuutje Statistieken het kopje “Tekens (inclusief spaties)”, het gaat dus om het getalletje dat daarachter staat.


Feedback
We stellen feedback verplicht. Dit is een boek dat wij allemaal met trots bij ons gaan dragen, lezen tot het uit elkaar valt, waar we ’s nachts mee slapen omdat we er geen afstand van kunnen nemen. Bovendien wordt dit een boek dat velen van ons aan onze vrienden willen presenteren, vol trots. Het zou jammer zijn als er dan SA’s in staan die stikken van de plot holes en spelfouten. Om te voorkomen dat er een grens getrokken moet worden tussen wie zogenaamd “goed” en “minder goed” zijn, hebben we het volgende besloten: niemand is perfect, dus voor iedereen (ook voor ons) is de feedback verplicht. Je stuk kan er alleen maar beter van worden.

We werken met deadlines. Het plan is dat er uiteindelijk vijf komen. We zullen steeds na de ene deadline de volgende vaststellen, want om nu al alles maanden vooruit te gaan plannen is niet iets wat ons handig lijkt. Jullie zijn niet verplicht om aan alle deadlines deel te nemen, maar we stellen verplicht dat je minstens drie keer meedoet aan een feedbackronde.

Wie geeft mij deze feedback dan? Dat doen degenen die dit bericht hebben ondertekend (Daan, Do, Dezh, Kay en ik). Wie jouw stuk nakijkt, is geheel aan jou. Jij mag je bij iemand “inschrijven” en diegene zal dan jouw stuk nakijken. Hieronder staat een lijst met, per persoon, of ze een maximum hanteren en welke fandoms ze accepteren.

Het is niet noodzakelijk dat je elke ronde bij dezelfde persoon blijft voor feedback. Elke ronde mag je opnieuw kiezen bij wie je je in wilt schrijven. Ook geldt voor ons dat wij bij elke ronde onze specificaties aan mogen passen. Dat iemand deze ronde geen maximum heeft, wil niet zeggen dat dat de volgende ronde ook zo is. Eveneens: dat iemand deze ronde Tokio Hotel (bijvoorbeeld) accepteert, betekent niet dat zij dat de volgende ronde ook doet.

Liefs,
het team


Inschrijvingen voor ronde 5:
Bodine
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Marit
2. Ivana
3. Vera
4.

Daan (xDevilBitch)
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Jess
2. Julia
3.

Kayley
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Dezh
2. Do
3.

Julia
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Cynthia
2. Kayley
3.

Nadezhda (xNadezhda)
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Bo
2. Jen
3.

De volgende deadline: 31 JANUARI



(bericht aangepast door een moderator)



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 8 aug 2015 - 13:46:
Ik heb misschien wel iets voor je:
klik

De uitkomsten zijn allen volgens mij redelijk basic fic ideeën, maar misschien dat het je wat op gang helpt

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 aug 2015 - 13:49:
Thanks! (: ik ga er na m'n herkansing naar kijken. en na de OWee.

en oh, ik heb de deadline verkeerd in m'n hoofd zitten. 23 augustus is geen probleem.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 8 aug 2015 - 14:34:
Ik weet ook nog niks, dus ik dacht, ik probeer Ivs link even uit. Het eerste wat ik krijg is dit. Echt behulpzaam _0_

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 8 aug 2015 - 15:49:
Hahaha, Keks, dat is echt wel heel geniaal XD

Ik gebruik die site ook regelmatig, maar dan vooral voor RP prompts. De eerste die ik toen kreeg was deze. Die vond ik ook zo geniaal.

Maar whooo, ik ben begonnen en ik schrijf met mijn vulpen en ik heb geen idee of dit veel te saai wordt maar ik heb in ieder geval al lol. <3

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 8 aug 2015 - 17:36:
ik moet ook maar eens voortmaken, want ik wilde iets uittypen maar ik ben het daar niet meer mee eens en eigenlijk wil ik gewoon Harry Potter gaan doen omdat ik letterlijk daardoor hier terecht ben gekomen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 aug 2015 - 17:38:
@Bo: ik was ook blij dat ik 't postte voor ik van het forum flikkerde. x)
@Marit: ik ben benieuwd. c:
@Cyn: jaaaaa, Harry Potter! <333

Ik moet nog aan die van mij beginnen, maar ik heb iig m'n idee, dus dat is al iets.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 14 aug 2015 - 12:36:
Ik ben zowaar begonnen met schrijven hiervoor. Nog niet echt een idee waar het op uikomt helaas, maar het begin staat.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 14 aug 2015 - 12:37:
Heb je je al bij een feedbacker ingeschreven? ^-^

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 14 aug 2015 - 12:56:
dat nog niet, wil eerst kijken of ik hier mee doorzet.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 14 aug 2015 - 21:54:
Ik ben nu zo enorm veel bezig weer met Harry Potter (schrijven) dat het nu wel gaat lukken. I just need an awesome prompt.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 15 aug 2015 - 20:16:
Ik kreeg een idee de nacht voor de keiweek, dus dat moet ik maar even gaan uitwerken.
@Cyn, ik zal even voor je gaan nadenken. Heb je voorkeuren voor personages/ships?

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 15 aug 2015 - 20:18:
@Daan super lief van je, maar ik heb echt net een super prompt van Dezh gekregen!
Dramione, trouwens, 'cause that's where I started

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 16 aug 2015 - 21:14:
@Jose: je kunt ook nu een nakijker kiezen, zodat diegene je kan helpen (en wellicht werkt het ook motiverend!) :]

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 17 aug 2015 - 13:35:
ik denk dat ik dit wel door ga zetten. Heb er wel een goed gevoel bij. Als ik het nou nog op papier kan zetten vandaag en morgen. Moet het wel lukken.

Zou ik bij Julia mogen?

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 17 aug 2015 - 17:20:
Ik ben bezig met mijn Dramione SA mwii <3



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18