Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » SA’s voor het FF-boek (ronde 5)

SA’s voor het FF-boek (ronde 5)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 mei 2015 - 22:18:
Ja, herinneren jullie het je nog? We gaan met z’n allen een boek maken (voor iedereen die dit nog niet wist: hier is het topic) en iedereen die een exemplaar koopt, mag een SA schrijven die erin komt. Die SA’s zijn natuurlijk niet van de ene op de andere dag geschreven, dus daar willen we nu alvast mee beginnen.

Restricties
Om een SA in te mogen sturen, moet je een boek kopen. De SA moet fanfictie zijn; het wordt uiteindelijk een boek van FanFic.nl. Je mag helemaal zelf kiezen over welk fandom je schrijft. Je mag ook helemaal zelf kiezen waar het over gaat (NB: geen explicit content, we hebben ook met minderjarige users te maken!). Wij zijn bereid om een lijst met thema’s op te stellen, als jullie daar behoefte aan hebben. We zijn ook bereid om een “opdracht” voor jullie te verzinnen, een soort prompt-idee. Als jullie andere begeleiding nodig hebben voor het schrijven/bedenken van de SA’s, dan kunnen jullie altijd aankloppen bij één van ons.

Maximum aantal tekens (inclusief spaties): 19.000. Op Word zit in het menuutje Statistieken het kopje “Tekens (inclusief spaties)”, het gaat dus om het getalletje dat daarachter staat.


Feedback
We stellen feedback verplicht. Dit is een boek dat wij allemaal met trots bij ons gaan dragen, lezen tot het uit elkaar valt, waar we ’s nachts mee slapen omdat we er geen afstand van kunnen nemen. Bovendien wordt dit een boek dat velen van ons aan onze vrienden willen presenteren, vol trots. Het zou jammer zijn als er dan SA’s in staan die stikken van de plot holes en spelfouten. Om te voorkomen dat er een grens getrokken moet worden tussen wie zogenaamd “goed” en “minder goed” zijn, hebben we het volgende besloten: niemand is perfect, dus voor iedereen (ook voor ons) is de feedback verplicht. Je stuk kan er alleen maar beter van worden.

We werken met deadlines. Het plan is dat er uiteindelijk vijf komen. We zullen steeds na de ene deadline de volgende vaststellen, want om nu al alles maanden vooruit te gaan plannen is niet iets wat ons handig lijkt. Jullie zijn niet verplicht om aan alle deadlines deel te nemen, maar we stellen verplicht dat je minstens drie keer meedoet aan een feedbackronde.

Wie geeft mij deze feedback dan? Dat doen degenen die dit bericht hebben ondertekend (Daan, Do, Dezh, Kay en ik). Wie jouw stuk nakijkt, is geheel aan jou. Jij mag je bij iemand “inschrijven” en diegene zal dan jouw stuk nakijken. Hieronder staat een lijst met, per persoon, of ze een maximum hanteren en welke fandoms ze accepteren.

Het is niet noodzakelijk dat je elke ronde bij dezelfde persoon blijft voor feedback. Elke ronde mag je opnieuw kiezen bij wie je je in wilt schrijven. Ook geldt voor ons dat wij bij elke ronde onze specificaties aan mogen passen. Dat iemand deze ronde geen maximum heeft, wil niet zeggen dat dat de volgende ronde ook zo is. Eveneens: dat iemand deze ronde Tokio Hotel (bijvoorbeeld) accepteert, betekent niet dat zij dat de volgende ronde ook doet.

Liefs,
het team


Inschrijvingen voor ronde 5:
Bodine
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Marit
2. Ivana
3. Vera
4.

Daan (xDevilBitch)
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Jess
2. Julia
3.

Kayley
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Dezh
2. Do
3.

Julia
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Cynthia
2. Kayley
3.

Nadezhda (xNadezhda)
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Bo
2. Jen
3.

De volgende deadline: 31 JANUARI



(bericht aangepast door een moderator)



xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 9 juli 2015 - 12:56:
Ondanks de lijst van Kay heb ik hiervoor zooo weinig inspiratie ):

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 9 juli 2015 - 17:50:
Ik heb hiervoor ook nog helemaal niets geschreven. Ik had een idee op papier geschreven, maar die ben ik kwijt. Muh. Waarschijnlijk haal ik deze deadline niet.

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 9 juli 2015 - 19:01:
Ja, nou, ik ben een beetje inspiratieloos... Heb al maanden niks nieuws geschreven

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 10 juli 2015 - 14:07:
hallelua, ik heb zowaar een fandomidee, al weet ik nog niet of ik de deadline ga halen. ik ga eerst iets op papier zetten binnenkort. Denk dat het Harry Potter gaat worden.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 10 juli 2015 - 20:07:
Ik ga blijkbaar iets X-men achtigs schrijven want dat is mn nieuwe fandom

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 juli 2015 - 20:34:
Oeh, Jen, X-Men! Niiiice :'D

Ik heb nog niet eens wat bedacht. Ik wil TH schrijven want nostalgie en reden dat ik hier zit en zo, maar ugh. What.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 10 juli 2015 - 22:24:
Ik ga voor Arrow of The Flash of beide

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 14 juli 2015 - 22:33:
Jongens! Ik was mijb kamer aan t schoonmaken en Hot Chelle Rae aan t luisteren, en PATS BOEM idee! Dus ja, misschien haal ik het toch nog, afhankelijk van hoe laat de deadline morgen is...

Dezh, mag ik mij nog bij jou inschrijven?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 14 juli 2015 - 22:36:
Dat mag je zeker. ^^ En ik vind 't ook niet zo erg als je het pas eind deze week inlevert, hoor. Whenever you're ready.

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 14 juli 2015 - 23:12:
Dezh, you're the best <3

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 15 juli 2015 - 0:20:
Ohja. Moet ik vandaag wel nog even doen dit :/

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 15 juli 2015 - 18:59:
Ik heb net mijn eerste versie naar Kay gestuurd en ik vind het heel erg dat ze deze crapversie moet lezen, maar - ja.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 15 juli 2015 - 19:29:
Ik ben hiermee bezig, dus Bo kan hem ergens deze avond verwachten.
Hoe lang hebben de nakijkers trouwens om na te kijken?

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 15 juli 2015 - 21:05:
Ik ga dit weekend beginnen met schrijven. Dan lever ik hen de tweede deadline in. Dat kon toch ook?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 15 juli 2015 - 21:30:
Die van mij komt hopelijk nog.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15