Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » SA’s voor het FF-boek (ronde 5)

SA’s voor het FF-boek (ronde 5)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 mei 2015 - 22:18:
Ja, herinneren jullie het je nog? We gaan met z’n allen een boek maken (voor iedereen die dit nog niet wist: hier is het topic) en iedereen die een exemplaar koopt, mag een SA schrijven die erin komt. Die SA’s zijn natuurlijk niet van de ene op de andere dag geschreven, dus daar willen we nu alvast mee beginnen.

Restricties
Om een SA in te mogen sturen, moet je een boek kopen. De SA moet fanfictie zijn; het wordt uiteindelijk een boek van FanFic.nl. Je mag helemaal zelf kiezen over welk fandom je schrijft. Je mag ook helemaal zelf kiezen waar het over gaat (NB: geen explicit content, we hebben ook met minderjarige users te maken!). Wij zijn bereid om een lijst met thema’s op te stellen, als jullie daar behoefte aan hebben. We zijn ook bereid om een “opdracht” voor jullie te verzinnen, een soort prompt-idee. Als jullie andere begeleiding nodig hebben voor het schrijven/bedenken van de SA’s, dan kunnen jullie altijd aankloppen bij één van ons.

Maximum aantal tekens (inclusief spaties): 19.000. Op Word zit in het menuutje Statistieken het kopje “Tekens (inclusief spaties)”, het gaat dus om het getalletje dat daarachter staat.


Feedback
We stellen feedback verplicht. Dit is een boek dat wij allemaal met trots bij ons gaan dragen, lezen tot het uit elkaar valt, waar we ’s nachts mee slapen omdat we er geen afstand van kunnen nemen. Bovendien wordt dit een boek dat velen van ons aan onze vrienden willen presenteren, vol trots. Het zou jammer zijn als er dan SA’s in staan die stikken van de plot holes en spelfouten. Om te voorkomen dat er een grens getrokken moet worden tussen wie zogenaamd “goed” en “minder goed” zijn, hebben we het volgende besloten: niemand is perfect, dus voor iedereen (ook voor ons) is de feedback verplicht. Je stuk kan er alleen maar beter van worden.

We werken met deadlines. Het plan is dat er uiteindelijk vijf komen. We zullen steeds na de ene deadline de volgende vaststellen, want om nu al alles maanden vooruit te gaan plannen is niet iets wat ons handig lijkt. Jullie zijn niet verplicht om aan alle deadlines deel te nemen, maar we stellen verplicht dat je minstens drie keer meedoet aan een feedbackronde.

Wie geeft mij deze feedback dan? Dat doen degenen die dit bericht hebben ondertekend (Daan, Do, Dezh, Kay en ik). Wie jouw stuk nakijkt, is geheel aan jou. Jij mag je bij iemand “inschrijven” en diegene zal dan jouw stuk nakijken. Hieronder staat een lijst met, per persoon, of ze een maximum hanteren en welke fandoms ze accepteren.

Het is niet noodzakelijk dat je elke ronde bij dezelfde persoon blijft voor feedback. Elke ronde mag je opnieuw kiezen bij wie je je in wilt schrijven. Ook geldt voor ons dat wij bij elke ronde onze specificaties aan mogen passen. Dat iemand deze ronde geen maximum heeft, wil niet zeggen dat dat de volgende ronde ook zo is. Eveneens: dat iemand deze ronde Tokio Hotel (bijvoorbeeld) accepteert, betekent niet dat zij dat de volgende ronde ook doet.

Liefs,
het team


Inschrijvingen voor ronde 5:
Bodine
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Marit
2. Ivana
3. Vera
4.

Daan (xDevilBitch)
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Jess
2. Julia
3.

Kayley
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Dezh
2. Do
3.

Julia
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Cynthia
2. Kayley
3.

Nadezhda (xNadezhda)
Maximum aantal deelnemers: geen
Accepteert fandoms: alle
Inschrijvingen:
1. Bo
2. Jen
3.

De volgende deadline: 31 JANUARI



(bericht aangepast door een moderator)



RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 2 juni 2015 - 18:39:
Hmm, mag ik ook zo'n lijst? Het gaat niet zo hard hier...

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 juni 2015 - 22:14:
Ik twijfel of ik iets verschrikkelijk donkers wil schrijven, of iets hartbrekends. Mostly ben ik bang dat ik een SA van heel laag niveau inlever. Ja, we gaan er nog met feedback overheen, I know that, maar toch. Iets heeft dat ene of 't heeft 't niet. #rant

Also. Hoe gaat 't schrijven bij jullie? *por* *ponpons* *pompoen* *poes*

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 juni 2015 - 22:19:
Bedoel je in general fo alleen voor deze opdracht. Want in both cases, bad.
Ik heb het zo druk deze laatste twee weken maar daarna kan ik hier vollop aan beginnen^^
Bo, in mijn ogen lever je altijd wel iets goeds in.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 juni 2015 - 22:55:
Blader voor de grap maar eens tussen m'n SA's heen. Best wel niveauverschil.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 3 juni 2015 - 23:07:
Bij mij gaat het wel goed, maar met dit ben ik zo perfectionistisch dat ik elke keer weer een stuk heschrijf en verander en zo. Maar dat geeft niks. ^^
Also vind ik het heel fijn om weer in de eerste persoon te schrijven. Dat was sowieso mijn plan, want ik ben ook begonnen met de eerste persoon. Idk, dan vind ik dat gewoon tof om dat nu ook te doen. Zeker als ik er later naar terug kijk ^^
Maar ja, het gaat wel goed geloof ik!

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 4 juni 2015 - 0:34:
Ugh, ik ben totaal inspiratieloos. Ben druk aan t bedenken wat ik wil schrijven, but nothing comes to mind. Zelfs met de prompt lijst niet.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 4 juni 2015 - 1:18:
Sorry dubbelpost, maar ikvhad een vraag. In hoeverre moet de stand alone 'fanfiction' zijn? Ik had een idee, maar dat is met een eigen verzonnen personage, maar wel in de wereld van de fandom. Is dat toegstaan? Of moet t echt met dezelfse personages zijn and such?

Sorry als ik er overheen heb gelezen of een hele domme, vage vraag stel, maar ik wil pas wat gaan uitwerken als ik weet of t mag.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 juni 2015 - 7:19:
Je bedoelt bijvoorbeeld dat je allemaal OC's naar Zweinstein stuurt? Dat telt gewoon als fanfictie.

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 4 juni 2015 - 9:16:
Okee, thanks. Dan kan ik verder.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 10 juni 2015 - 15:20:
Op zich lijkt het me wel leuk als ik iets in kan leveren. Maar als ik kijk naar mezelf en schrijven heb ik dat al een half jaar niet meer gedaan. Dus ik weet niet of ik daar nu wel tijd voor ga krijgen en of er dan nog iets van een fatsoenlijk niveau uit gaat komen.

Dus mocht ik het halen laat ik het wel weten.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 juni 2015 - 18:26:
15 juli is nog maar de eerste deadline, de uiteindelijke ligt nog maanden in de toekomst. En als je nauwer met je beta wilt samenwerken, zodat je altijd aan iemand vragen kan stellen en hulp kan krijgen, dan staan de meeste van ons daar wel voor open.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 10 juni 2015 - 18:50:
Ik heb al een tijdje een begin van een gesprek in mijn hoofd, maar ik weet niet hoe ik het moet gaan verwerken in een Sa U_U

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 juni 2015 - 22:29:
Komt iedereen een beetje uit de voeten?

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 17 juni 2015 - 23:23:
Ongeveer. Ik heb een idee op papier gezet, moet het alleen nog uitschrijven.

Edit: ik denk wel dat mijn fandom switched naar Darren Shan. Is dat erg?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 17 juni 2015 - 23:24:
Ik zie niet in waarom dat een probleem zou moeten zijn.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13