Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #244

Offtopic #244

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 30 aug 2015 - 9:35:
So. The weather?



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 5 sep 2015 - 19:46:
Dat klopt en dat laten ze dan niet zien.
Maar het is toch wel super dat we met zn allen massaal kleding en andere spullen aan het inzamelen zijn? En dat de Duitsers de vluchtelingen helpen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2015 - 19:48:
To be honest vind ik "dat de Duitsers helpen" al genoeg de situatie beschrijven: we wijzen naar onze buren en zeggen "oh zij helpen, kijk! dan hoeven wij niet". Ik zeg niet dat het zo is, maar voor mij voelt het gewoon alsof het allemaal een spelletje is van de media zo bespelen dat we zo weinig mogelijk tijd/geld/moeite in de vluchtelingen hoeven steken.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 5 sep 2015 - 20:02:
Ja maar Bo. Wij nederlanders willen het voor het grootste deel ook niet. Onze regering zegt wel wij moeten helpen, maar wij willen niet. Het zou moreel gezien wel moeten, maar wij willen gewoon niet.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2015 - 21:14:
Precies. En om te zorgen dat niemand een schuldgevoel krijgt, laten ze zien dat Duitsland helpt, en die ene miljardair en whatnot.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 5 sep 2015 - 21:35:
To be honest; ik heb zelf zo iets van; laat ze komen, controleer op verdachte 'IS' en whatsoever lui. Vang ze op, bouw desnoods nood 'lokalen' waar ze kunnen verblijven. Zorg dat Zij veilig zijn van dat land waar ze vandaan komen. Syrië is niet bepaald safe... Dus instead of complaining; Help them. Dan pas klagen. De lui die de bevolking daar het leven benemen sporen van geen kant en die krijg nog niet met 10 legers klein. Laat het land zover mogelijk leeg stromen, wellicht dat ze dan inzien dat het op deze manier niet kan. Dan maar een vol Europa! Beter vol dan miljoenen onschuldige doden.
Ja vluchten brengt risico's met zich mee, je kan overvallen worden, verdrinken, stikken in een vrachtauto etc. Maar dat neemt niet weg dat je het gedaan hebt.
Helpen? Doe het dan zoals in de 1e wereldoorlog, iedereen Moest als het kon een vluchteling (toen uit België ) in huis nemen. Puur omdat de andere plekken vol waren. Ja dan heb je onbekende in huis, als je je best doet komt het vanzelf goed.
Door niks te doen red je geen mensenlevens, wil 'Nederland' dat op haar geweten hebben?
Ik niet eerlijk gezegd.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 5 sep 2015 - 21:46:
Het probleem is ook, dat niet elke vluchteling een vluchteling is

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 5 sep 2015 - 21:47:
*houd zich weiselijk maar met moeite stil*

Maar woa ik had het helemaal nog niet zo gezien Bo, dat het een spelletje van de media is enzo. Dat zou best wel kunnen.

Edit: wat Iv zegt.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 5 sep 2015 - 21:50:
Precies Iv, daarom die controle.
Maar Chay waarom je mond houden?
Ieders mening is, denk ik, bruikbaar of begrijpelijk, hoe verschillend ook.
Ik sta ervoor open als je juist een tegenovergestelde mening hebt, makes me curious ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2015 - 21:52:
Ik zie net iemand op FB een ding delen over dat het de schuld is van de ouders van de kinderen die verdrinken en niet van de Europeanen die ze niet binnenlaten. Daar kan ik me dan wel boos om maken. Moeten die ouders dan maar tegen d'r kinderen zeggen dat ze in het oorlogsgebied moeten blijven? Dan weten ze tenminste zeker dat ze doodgaan, in plaats van een kans hebben op overleven.

En @Iv; ja, zo breng je het er ook makkelijk vanaf. Natuurlijk is niet iedere vluchteling een vluchteling. Laat ze dan maar allemaal doodgaan, want hè, lekker excuus voor ons Europeanen.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 5 sep 2015 - 22:00:
En @Iv; ja, zo breng je het er ook makkelijk vanaf. Natuurlijk is niet iedere vluchteling een vluchteling. Laat ze dan maar allemaal doodgaan, want hè, lekker excuus voor ons Europeanen.


Dit is precies hoe ik me voel als mensen zoiets zeggen, Bo

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 5 sep 2015 - 22:02:
Ik denk dat het sowieso geen zin heeft om de grenzen dicht te gooien. Oversteken en proberen binnen te komen doen ze toch wel, dan kunnen we het maar beter reguleren en ervoor zorgen dat het in goede banen wordt geleid. I mean - ik vind het onmenselijk om de vluchtelingen niet te helpen en dat zou al genoeg reden moeten zijn om het wel te doen, maar het is zelfs vanuit praktisch oogpunt gewoon dikke onzin om ze niet te helpen. Je bereikt er namelijk zeker weten níet mee dat ze maar wegblijven of geen hulp meer nodig hebben.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 5 sep 2015 - 22:12:
@bo had ik het over niet helpen ofzo? Ik wees alleen maar aan dat niet alle vluchtelingen vluchtelingen zijn. Je hoeft me er niet op aan te vallen.

Er is nog een betere oplossing, gewoon daar de problemen oplossen. Dan hoeven zij ook niet alles achter te laten.

Daarbij, wij zijn ook hypocriet als de pest. Vluchtelingen moeten we helpen en in huis halen, maar vervolgens gooi je mensen die hier al jaren wonen eruit.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 5 sep 2015 - 22:18:
Iv, ik val je helemaal nergens op aan. Ik val je statement aan. Of dat dan jouw statement is of niet, dat weet ik niet, dat maakt me ook niet echt uit eigenlijk. Uit iedereens mond vind ik het een zwak argument.

Hebben we hier niet van de week al vastgesteld dat wij het er als forum ook over eens zijn dat we mensen niet terug kunnen sturen?

En de problemen daar oplossen... Well, if only things were that easy.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 5 sep 2015 - 22:18:
"Gewoon daar de problemen oplossen" - dat is de internationale gemeenschap ook aan het proberen, ja, maar a) dat is niet makkelijk en b) zelfs als het zou lukken, dan gaan echt niet alle vluchtelingen meteen maar weer naar huis. Er zitten bijvoorbeeld, wat, twee miljoen mensen alleen al in Libanon in vluchtelingenkampen? Al jaren. Wat moeten die, als je hen opeens vertelt dat de oorlog voorbij is en de gaten in gebouwen en steden en mensen een beetje zijn opgelapt?

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 5 sep 2015 - 22:52:
Guys, just a quick question. When is the appropriate time to start listening to Christmas song?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19