Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #244

Offtopic #244

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 30 aug 2015 - 9:35:
So. The weather?



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 sep 2015 - 11:36:
Maar is dat niet juist slecht? Als ik klaar ben met studeren kan ik niet meer werken door de vluchtelingen stroom. No offense, maar ik zit niet voor niks op school.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 sep 2015 - 11:38:
Wooooooooow. Wow. Wow, Jen, are you for real? Er gaan a-l-t-i-j-d jobs zijn. Altijd. Er komen dagelijks duizenden vacatures bij. Je gaat werk zat vinden, de vluchtelingen pakken die niet af of palmen die niet in.

Oh, en "no offense" erbij zetten maakt iets niet minder offensive.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 sep 2015 - 11:44:
Ik denk dat no offense een stopwoord achtig iets is.
En echt? Want ik hoor vaak genoeg dat mensen geen baan kunnen vinden.
Het maakt niet uit hoe je het wendt of keert het word moeilijker om een baan te krijgen.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 3 sep 2015 - 11:49:
Ja, natuurlijk wordt het moeilijker om een baan te krijgen. Dat ligt volgens mij meer aan de economie dan aan anderen die het "inpikken". Er zijn sectoren (sectors? help?) waar enorm op bespaard wordt. Ja, op die manier wordt een baan lastiger. Als je alleen al naar de zorg kijkt; enórm veel tehuizen worden gesloten. De huishouding gaat eruit. Ook op die manier is er meer aanbod naar werk dan vraag. Hoevaak ik op kantoorwel niet hoor dat er meerdere (bijvoorbeeld) advocatenkantoren worden gesloten, of dat dáár mensen worden ontslagen. Daarnaast vragen ze vaak zat om bepaalde niveaus. Zo heeft mijn zus netwerkbeheer (mbo3) gedaan, in de ICT vragen ze veelal om mbo4 of hbo.
Daarnaast worden allochtonen vaak niet eens uitgenodigd op basis van hun naam.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 sep 2015 - 11:54:
No offense is geen stopwoordje. No offense wordt letterlijk gebruikt om te zeggen, "ik wil hiermee niemand beledigen maar...".
En wat Jess zegt. Én er zijn genoeg mensen die bepaalde joboffers niet goed genoeg vinden, of geen goede indruk maken op het sollicitatiegesprek - dat heeft dan niets met de vluchtelingen te maken.

@Jess: ik denk dat 't allebei kan, sectors en sectoren.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 3 sep 2015 - 11:57:
Wat Kay en Jess zeggen. Also: de immigranten die hier met werkervaring en opleiding komen kunnen de economie juist stimuleren. Nieuwe perspectieven, nieuwe methoden, know-how and so on. Sure, ze moeten misschien Nederlands leren, maar veel mensen komen met een mondje Engels al terecht.
En sowieso vind ik ook dat we het sollicitatiesysteem moeten aanpassen, want holy rollerskating discriminatie.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 sep 2015 - 11:58:
Het is een 'zin' die ik vaak gebruik dan jemig.
Ik vind dat genoeg genoeg is. En dan ben ik maar racistisch. Whatever.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 3 sep 2015 - 11:59:
En eigenlijk zijn er dan ook nog zóveel redenen waarom bedrijven mensen afwijzen die ze dan niet letterlijk zeggen, en dan zeggen ze dus van voorkeur gaat uit naar anderen waarop ze je niet eens af mógen wijzen. So. Like, bedrijven zullen bv niet zeggen van "je bent te duur" omdat je ouder bent dan de rest, of omdat je in een sollicitatiegesprek gezegd hebt dat je kinderen wil wat ze niet mogen vragen etc etc etc. Er zijn honderd-en-één redenen voor zoiets.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 sep 2015 - 12:00:
Ja, maar je moet weten wat het betekent als je 't gaat gebruiken. Want dat is wat het betekent. En je komt ook erg racistisch over en dat accepteren we niet op FF, hier hebben we respect voor iedereen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 sep 2015 - 12:02:
Ik weet wat no offense betekend Kay,
En ik geef alleen mn mening. Deze situatie is nu basicly: je moet het er mee eens zijn anders ben je racistisch.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 3 sep 2015 - 12:05:
Is het racistisch though? We hebben het niet gehad over vluchtelingen per land of zo. Volgens Jens redenering moeten we ook geen Engelsen en Duitsers en weetikveel binnenlaten. Er zijn veel meer Syrische vluchtelingen and so on die hulp nodig hebben, ja, maar Jen maakt daartussen geen onderscheid.

De positie die Jen inneemt is eerder rechtsconservatief. Da's toch niet synoniem met racistisch?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 sep 2015 - 12:07:
Wat jij deed was niet je mening geven, Jen. "Ik kan geen werk vinden door vluchtelingen" is geen mening. Dat is een feit en om heel eerlijk te zijn, denk ik een incorrect feit ook.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 3 sep 2015 - 12:09:
Het is wel zo dat als er meer vluchtelingen komen, er meer concurrentie komt en het zeker moeilijker wordt om werk te vinden. Dit betekent niet dat ik het eens ben met Jen's mening, maar je moet haar er niet op aanvallen. We acceptereb hier iedereen, zeg je net Kay. Waarom accepteer je Jen's mening dan niet?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 sep 2015 - 12:11:
Dat is niet wat ik gezegt heb Bo. Het is iig niet wat ik bedoelde. Wat ik bedoelde is dat ik bang ben dat ik -en mn klasgenoten / vrienden ect - geen werk kan krijgen omdat de bevolking alleen maar groeit en als al die mensen er dan nog bijkomen word de kans alleen maar kleiner.
IK BEN ER BANG VOOR. Ik zeg niet dat het een feit is. Ik heb er verder ook geen verstand van want Kay en Jess hebben uitlegd dat dat niet het geval zal zijn.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 3 sep 2015 - 12:13:
Iv, we hadden het er net over dat dat niet zo werkt. Het grote probleem is dat de vluchtelingen die hier komen vaak werk onder hun niveau moeten aannemen, omdat ze in hogeropgeleide posities niet binnenkomen (zie discriminatie). Als er al banen verdwijnen, is het omdat we mensen geen kans geven zich door sectoren te verspreiden. Dat is dus minder een vluchtelingenprobleem dan een policy-probleem.

Also, we proberen hier allemaal ons standpunt te verdedigen en Jen neemt een standpunt in waar we het blijkbaar niet mee eens zijn. Wat Kay deed was haar proberen uit te leggen waarom niet en op welke incorrecte aannames Jens mening gebaseerd is.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14