Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #244

Offtopic #244

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 30 aug 2015 - 9:35:
So. The weather?



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 sep 2015 - 12:27:
Natuurlijk mag iedereen een mening hebben.
Het maakt niet uit hoe je het wendt of keert het word moeilijker om een baan te krijgen.
maar dit valt echt niet in de categorie mening.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 sep 2015 - 12:30:
Bij deze was dat dan niet de bedoeling. Maar het feit dat iedereen gelijk zo opgefokt raakt alleen omdat ik het anders zie maakt me wel boos. Vandaar.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 sep 2015 - 12:46:
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat ik opgefokt ben want honestly I'm not

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 sep 2015 - 12:48:
Nou Kay bijvoorbeeld wel.
Ik voelde me iig beledigt. Dan ga ik dingen zeggen die ik niet bedoel ofzo.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 sep 2015 - 12:49:
Ik was ook niet opgefokt. I contain my crazy.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 sep 2015 - 12:50:
Dat is dan misschien iets waar je voor jezelf aan moet werken. Als iets een mening is, moet je dat formuleren als een mening. En als mensen discussiëren, dan kunnen ze soms fel overkomen maar dat is meestal niet persoonlijk. (;

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 sep 2015 - 12:53:
En je komt ook erg racistisch over en dat accepteren we niet op FF, hier hebben we respect voor iedereen.


Dit vind ik toch aardig persoonlijk.
Maar oke. Misschien ben ik ook niet zo goed in discuseren.
Ik hoop gewoon dat het probleem snel opgelost kan worden. Want voor al die mensen is het natuurlijk ook niet leuk.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 sep 2015 - 12:59:
Ze zegt niet "vuile racist rot op". Ze wijst je er alleen op dat je racistisch overkomt.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 sep 2015 - 13:03:
nee dat snap ik, maar ik bedoel helemaal niet racistisch over te komen, en zoals ik eerder al zei zou deze discussie dan gewoon zijn: stem ermee in of je bent racist.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 sep 2015 - 13:04:
Dat is dus niet waar. Zoals jij zelf al zegt, ben je het er niet mee eens. Dus Kay wijst je erop, dan kun jij aangeven dat je het anders bedoeld hebt (en hoe dan).

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 3 sep 2015 - 13:07:
Dat je het niet zo bedoelde, betekent niet dat het niet zo was, hooguit dat het onbewust is. (hoewel ik het in dit geval, as I said, dus niet duidelijk racisme vind? Jen wil geen mensen weren op basis van afkomst, right? maar ik vind 't moeilijk vaststellen)
En Kay's punt was denk ik dat het geen zin heeft om zoiets voor je te houden, want uiteindelijk kun je er alleen maar beter van worden als je onder ogen ziet hoe je zelf denkt. Dat is een groeicurve die we allemaal nog aan het doormaken zijn.
Edit: ik bedoel, het is beter om elkaar te wijzen op bijvoorbeeld racistische of seksistische dingen. En we zijn allemaal nog aan het leren om die gedachten uit te schakelen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 sep 2015 - 13:13:
@dezh dat is inderdaad wat ik bedoel.
@Bo dat is hoe ik het ervaarde.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 3 sep 2015 - 13:59:
Over de vluchtelingen discussie zelf: Ik kan beide kanten enigszins begrijpen, maar ik ben het niet eens met ''de grens dicht'' [zwart-wit gezien]. Ik vind persoonlijk het heel simpel: Wat zou jij willen? Stel, de rollen waren omgedraaid. Hier was oorlog, daar was ''vrede'' en welvaart. Dan wil je toch ook daar heen kunnen vluchten en opgevangen worden? Wat moeten die mensen anders met hun gezin (of alleen, maakt niet uit) gewoon maar hopen dat die oorlog voorbij vliegt? Of wachten op een kogel? [even heel zwart-wit gezegd]

Kijk, Nederland is niet vól. Er wonen meer mensen misschien dan eerst, ja, er zijn misschien minder facatures - so what? Het is niet zo dat wij niet kunnen emigreren. Het enige waar ik mij aan stoor, zijn dingen als de zwarte pieten discussie, door cultuurverschillen (toch?) maar dat komt echt niet door vluchtelingen. Ik denk niet dat zij gaan zeuren over onze cultuur als ze geen eens kleding hebben.

edit: minder vacatures etc. heeft niet echt te maken met de vluchtelingen zelf, trouwens

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 3 sep 2015 - 14:51:
Ik vind de Zwartepietendiscussie eigenlijk zo gek nog niet. Als je erover na gaat denken, is het 't heel vreemd dat we zo'n beetje een hele maand van het jaar overal mensen verkleed als een zwart stereotype hebben rondlopen - zwartgeschminkt, dikke rode lippen, kroeshaar, oorringen. Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat het pijnlijk is om de hiërarchie te zien, blanke man met een heleboel zwarte knechten (terwijl de Sint Nicolaas waar Sinterklaas op gebaseerd is uit Turkije kwam en waarschijnlijk helemaal niet blank was).
De essentie van het kinderfeest verandert niet als je de huidskleur van de Pieten aanpast en het is niet alsof cultureel erfgoed nooit verandert in de loop der jaren.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 3 sep 2015 - 15:22:
Als je een extreme mening hebt, is het voornamelijk belangrijk dat je eerst op onderzoek uit gaat (om te controleren of de ideeën die je hebt überhaupt wel kloppen) voor je hem uitspreekt. [Edit: ook als je een minder extreme mening hebt is dat belangrijk, but you get my point.]

Verder vind ik het nogal stom dat mensen zich zo kwaad maken om het feit dat bepaalde groepen zich niet (meer) prettig voelen bij Zwarte Piet. Dingen veranderen, dat is gewoon zo, en het heeft dan ook niet veel zin om krampachtig aan iets vast te klampen en andere mensen te vertellen dat ze zich dan maar niet beledigd moeten voelen.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15