Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)school topic #7

Het (anti-)school topic #7

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 2 sep 2015 - 16:11:
Voor álle schoolgerelateerde dingen die je maar kwijt wil! Van ergernissen tot trotse momentjes.^^



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 8 sep 2015 - 22:20:
@juul waar loop je stage dan? Super dat je het nu al zo naar je zin hebt daar ^^

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 8 sep 2015 - 22:36:
Stedelijk gym hierzo ^^

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 9 sep 2015 - 18:00:
En wat doe je dan zoal? Welke studie doe je uberhaupt 0.0
*foei mij dat ik dat niet weet*

Ik moet een betoog voor Nederlands schrijven over asociaal gedrag. Argumenten vinden is toch wel erg moeilijk :/

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 sep 2015 - 19:15:
Argumenten waarvoor?

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 9 sep 2015 - 19:17:
Ik studeer Duits en doe nu de educatieve minor, wat inhoudt dat ik leer om Duitsleraar te worden (in de onderbouw). Daarvoor loop ik dus stage op een middelbare school ^^

En goed zoeken, denken en duidelijk formuleren :] (en als je hulp nodig hebt: er zitten hier heel veel Nederlandsnerds )

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 9 sep 2015 - 19:25:
Ik wist wel dat je iets met duits deed maar niet dat je de taal ook echt aan het studeren was. Wat gaaf

@Bo argumenten tegen asociaal gedrag. Waarom zou je moeten stoppen met asociaal gedrag? Op die manier. Ik heb er eentje, maar moet er nog twee

Ik vind het ook vet moeilijk om echt te overtuigen met mijn tekst. Maar ik ben ook aan het googlen so.
Ik word ook zo blij van Duits 0.0 Ik heb eindelijk eens het idee dat ik de taal echt aan het leren ben. Aangezien ik eerst alleen maar leraren had waarvan ik niks snapte.

Edit: ik lees net op scholieren.com dat ik het beter niet over asociaal gedrag kan doen. Want iedereen vindt dat we moeten stoppen met asociaal zijn.
Nu kan ik overnieuw beginnen XP. *misschien is dat ook juist makkelijker*

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 9 sep 2015 - 19:57:
Betogen zijn altijd makkelijker als je een stelling kiest waar je zelf achter staat. Wat vind je nou echt heel belangrijk? Waar heb je een sterke mening over?

Then again, ik heb eens een betoog geschreven over paperclips, volgens mij. Of misschien was het een beschouwing.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 9 sep 2015 - 20:04:
Zit je trouwens vast aan een bepaald thema? En misschien kun je beter wat specifieker zijn dan "asociaal gedrag". Neem bijvoorbeeld iets dat je als asociaal ervaart: tassen op een aparte stoel in het openbaar vervoer bijvoorbeeld.

Ik heb zelf betogen moeten schrijven over of citotoetsresultaten zoveel invloed zouden moeten hebben als ze nu hebben, of het koningshuis moet blijven, etc.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 9 sep 2015 - 20:04:
Maar ik kan niet echt op een stelling komen behalve de vluchtelingen discussie en daar wil ik het niet over hebben want een klasgenoot van me heeft dat al. Of de zwarte pieten discussie, en daar heb ik een tweestrijd over. Dus arg.

edit: @juul thanks, maybe moet ik dat idd gaan doen. Ik zit niet in een bepaald thema en moet morgen een 'eerste versie' inleveren.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 sep 2015 - 20:04:
Ik heb eens een essay geschreven over het uit de handel halen van de een en twee centmuntstukken.

@Jen: je kan betogen schrijven over zoooooooveel dingen. Over alles waarover je een discussie kunt voeren, kun je een betoog schrijven.

De rechten van lgbtq-mensen (mogen trouwen, kinderen mogen adopteren), de behandeling van minderheidsgroepen, voor of tegen testen of dieren of wilde dieren in gevangenschap houden, zouden dieren evenveel rechten als mensen moeten krijgen, de doodstraf en andere straffen, of educatie of ziekenzorg helemaal gratis zou moeten zijn, of staatsvormen of bepaalde schoolinrichtingen of de leeftijd om te mogen drinken/autorijden wel of niet goed is, censuur, het recht wapens te hebben in Amerika, of gevangenen mogen stemmen, fat tax, legalisatie van (soft) drugs, etc.

Om maar even de dingen te zeggen waar ik zo een, twee, drie aan kan denken.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 9 sep 2015 - 20:05:
@Jen: of je neemt een van onze voorbeelden :]

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 9 sep 2015 - 20:13:
Ik denk dat ik het over de trein ga don 0. alleen dan kom ik op twee verschillende dingen: dingen die niet werken in de trein *bijv in arriva: soms doen de haltes het niet, dan word het niet omgeroepen* en het asociale gedrag zoals het voorbeeld van Juul. Valt dat dan nog onder een onderwerp of kan ik dat 'dingen die niet werken' beter weglaten?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 sep 2015 - 20:16:
Ja maar wat ga je zeggen over "dingen die niet werken"? Want de bedoeling van een betoog is dat je je standpunt uiteenzet en verdedigt. Iedereen vindt dingen die niet werken onfijn, daar is geen discussie aan.

Ik denk dat je best een onderwerp kiest waarbij je een heel overtuigde mening pro of contra hebt.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 9 sep 2015 - 20:20:
Ik heb nu het onderwerp dierentuinen thanks too you Kay
En dat was dus de reden waarom ik van asociaal gedrag afgestapt bent, aangezien iedereen het vervelend vindt.
Thank you all <3

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 sep 2015 - 20:25:
En om overtuigend te klinken, zeker in een betoog, probeer enkel de sterkste en meest (zo goed als) onweerlegbare argumenten te gebruiken. Hint zelfs niet naar tegenargumenten, tenzij je tegenargumenten gebruikt om ze meteen te weerleggen (bijvoorbeeld dingen ontkrachten die veel mensen als algemene waarheid aanschouwen).



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11