Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)school topic #7

Het (anti-)school topic #7

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 2 sep 2015 - 16:11:
Voor álle schoolgerelateerde dingen die je maar kwijt wil! Van ergernissen tot trotse momentjes.^^



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 okt 2015 - 15:05:
@Juul: nja, ze laten me ook wel op FF zitten en m'n mobiel gebruiken, want ze weten dat ik m'n werk doe als 't moet en dat ik me stilletjes bezig kan houden als ik er mee klaar ben. So that's nice. They respect me. ^-^
@Bo & Jess: :'

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 8 okt 2015 - 15:42:
Yaaaay, Bo, wat goed! *\o/* *\o/* <3

Ik ben zooo blij. Ik háát presenteren en ik was zo zenuwachtig, maar ik heb een 9,5 gekregen voor Duits :'D

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 8 okt 2015 - 15:48:
Aaaah, goedzo! <3

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 8 okt 2015 - 15:53:
Guys, wat doen jullie als je je er niet toe kan zetten te leren voor een tentamen? Ik trek nu twee dagen uit (vier-vijf dagen voor het tentamen) om de stof helemaal door te nemen (presentaties/aantekeningen/boek) en dan typ ik mee zodat ik alles goed verwerk en daarna een samenvatting heb, maar als ik daarmee klaar ben, vind ik het heel lastig om mezelf er toe te zetten nog iets te doen. Heeft iemand tips?

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 8 okt 2015 - 16:00:
Danke Jess <3

Daan, daar heb ik ook vrij vaak last van. Nou zijn middelbare schooltoetsen niet echt te vergelijken met tentamens, natuurlijk, maar toch. Bij mij helpt het altijd om een soort 'beloning' voor mezelf te bedenken. Na een paar uur leren mag ik even een half uurtje iets leuks doen, of iets lekkers pakken. Zou dat misschien helpen?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 okt 2015 - 16:10:
Als je dingen herleest, doe 't in een andere orde. Zeg dingen hardop. Probeer het in eigen woorden jezelf uit te leggen.
Het is beter gespreid te leren en in korte intervals dan in één trek.
Slaap genoeg en eet gezond de dagen waarop je studeert tot de dag van je tentamen.

@Dare: je mag 't best vergelijken. Je moet jezelf niet wegcijferen "want uni is moeilijker" want fuck dat, middelbare school kan ook best pittig zijn. <3

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 8 okt 2015 - 16:17:
Nee, da's waar, Kay <3 Ik vind leren voor middelbare school toetsen soms ook echt wel moeilijk. Maar ik bedoel meer dat de stof op de uni waarschijnlijk echt vele malen meer is. c:

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 okt 2015 - 16:19:
Dat is 't vooral, ja. Maar dat betekent alleen maar dat je er meer tijd in moet steken. En het is waarschijnlijk moeilijker, maar daar kíes je voor als je op uni wil.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 8 okt 2015 - 17:14:
Uni begon bij ons letterlijk met "jullie hebben allemaal een middelbare schooldiploma. Als jullie dat kunnen halen, kan dit ook." Dus wat Kay zegt: cijfer jezelf niet weg, omdat het 'maar' middelbare is.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 okt 2015 - 18:16:
Haha serieus? Bij ons zeiden ze: "Kijk links naast je. Kijk rechts naast je. Van jullie drie, zijn er over een jaar twee weg."

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 okt 2015 - 18:42:
Ik weet nog dat Frank Brisard in mijn eerste les Engelse grammatica binnen Taal- en Letterkunde zei dat er drie weken later nog negen mensen zouden zitten.
Van de 100+ leerlingen.

He was right. :'

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 8 okt 2015 - 19:19:
Ik leer meestal niet door dingen te (her)lezen, maar door ze aan mezelf (of Peter) te vertellen. En als ik dan merk dat ik iets ben vergeten/niet weet, zoek ik het op in mijn aantekeningen en/of boek(en). Op die manier kost het voor mij een stuk minder moeite om me te concentreren en is het makkelijker om te beginnen.

En bij ons zijn inmiddels ook al 8 (of 9, van 1 iemand weet niemand wat ze nou eigenlijk doet/wil) van de 26 gestopt x']

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 8 okt 2015 - 21:04:
Bij ons ook al wel wat, hoewel er ook een deel is geswitcht naar Farmacie.

Nou ja, het punt is: ik verwerk het dus al door het uit te leggen. Het is meer dat ik het gevoel hou dat ik er mee bezig moet, maar mezelf er moeilijk toe kan zetten omdat ik het idee heb dat ik het wel ken.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 okt 2015 - 9:28:
Ik werd zo hard getriggerd op de bus dat ik er spontaan begon te huilen en nu kan ik me tijdens de les niet focussen (terwijl ik al achtersta omdat ik twee weken later ingestroomd ben). Niet dat 't een moeilijk vak is - hell, het is dactylo, maar ik sta wel al veertig oefeningen achter en nu ga ik vandaag er nog eens twintig extra oplopen.
Maar 't lukt me echt niet.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 okt 2015 - 10:30:
*pets*
*bear hug*
It'll be okay. Je hebt straks het weekend om wat dingen in te halen. Even diep ademhalen, komt wel goed meis



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19