Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)school topic #7

Het (anti-)school topic #7

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 2 sep 2015 - 16:11:
Voor álle schoolgerelateerde dingen die je maar kwijt wil! Van ergernissen tot trotse momentjes.^^



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 1 nov 2015 - 22:55:
Ik haat school en marketing.
Het is 10:53 en ik lig in bed bijna te janken omdat we morgen NOG STEEDS de fucking enquêtes niet hebben (zelfs geen 50) en ik echt geen idee heb hoe we alles nog moeten verwerken in vier dagen ( al zouden we zelfs al de enquêtes hebben zou dat op het randje zijn.)
MAAR IK BLIJK DE ENIGE DIE ME DAAR DRUK OM MAAKT.
Het aller ergste is nog dat ik de rest van het fucking jaar met hetzelfde groepje nog zo'n vijf groepsopdrachten moet doen.
Als ik het alleen mag doen, doe ik dat. Ik ben er helemaal fucking klaar mee.
//rant over

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 nov 2015 - 23:00:
Waarom zou het beter worden als je het alleen mag doen? Als je alles zo goed zelf kan, waarom heb je dan zelf die enquêtes niet afgenomen?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 1 nov 2015 - 23:11:
Omdat we de enquêtes bij de reisbureaus hebben neergelegd en die er niks mee gedaan hebben basicly. Dat is niemands fout tbh, I don't blame them for that we waren gewoon afhankelijk van een derde partij. Daar hebben we het ook over gehad ect das nu geen probleem meer.
Het probleem is dat de enquêtes gewoon veel te laat worden opgehaald en dat er geen e-mails worden verzonden en dat we *ook mijn fout, hadden we eigenlijk in de herfstvakantie moeten doen* de reisbureaus te laat gebeld hebben.
Maar het is nu echt zovan: Ok, ik mail morgen wel of Delfzijl & Stadskanaal uberhaupt wat hebben ingevult. Dat duurt natuurlijk een dag, dan is het dinsdag, dan moeten we vragen of de enquêtes meegenomen kunnen worden naar Hoogezand, dan is het woensdag, dan hebben er geen les, dan is het donderdag en moeten we: turfen, grafieken maken, standaard fout berekenen, conclusies schrijven, samenwerking afschrijven en het hele gebeuren in elkaar zetten.
En ik ben de enige die oplossingen aan het zoeken is zodat we de resultaten dinsdag gewoon hebben *online enquêtes afnemen is tot nu toe mn beste*
Maar ugh. Ik heb er gewoon zo'n bloedhekel aan als ik afhankelijk ben van iemand anders, vooral omdat ik al zoveel stress over dingen...

*I cried btw, feel better now ^^*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 1 nov 2015 - 23:17:
Ik zie nog steeds niet in hoe je beter af zou zijn in je eentje, maar ok

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 1 nov 2015 - 23:20:
Ik denk dat het idee dat ik niet afhankelijk hoef te zijn van anderen me wat meer rust geeft :/
Ik realisseer me ook even dat mn hele rant hierboven geen antwoord geeft op je vraag XP Maar dat dus.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 1 nov 2015 - 23:22:
Bodine, je helpt niet erg. Jen houdt duidelijk niet van groepswerken en is van slag, dan heeft het geen zin om te zeggen dat je haar punt niet inziet.

@ Jen: haal even diep adem, ga iets drinken. Zoals ik het lees, wordt er door niemand in het groepje initiatief genomen en zou jij, als je het in je eentje had moeten doen, veel eerder achter dingen aan zijn gegaan. Right? In een groepje vertrouw je er een beetje op dat andere mensen taken op zich nemen en dat gebeurde hier niet. Ik snap dat dat heel vervelend is, zeker als je van nature graag zelf de controle hebt. *aai*

Edit: wow, FF publiceerde voordat ik klaar was met typen. Moment.

Edit2:
nog steeds @ Jen
Online enquêtes zijn vaak handig. Ik weet niet wat je opdracht/doelgroep is, maar je zou je enquête bijvoorbeeld via Facebook kunnen verspreiden. Dan heb je de antwoorden ook meteen digitaal, hoef je niks met de hand in te voeren - ideaal.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 1 nov 2015 - 23:30:
Thanks Dezh Wat ik zei i cries, op een of andere manier voel ik me nu rustiger.
Ikd enk dat het ook online enquêteren word ookal halen we de doelgroep dan niet perfect. We hebben vrij weinig opties en dit is de makkelijkste denk ik.

Ik voel me ook altijd zo lullig en heb me voorgenomen dit jaar niet te zeuren over groepsopdrachten enzo en dat ik er open voor zou staan, maar om pas een week van te voren met de resultaten aan te komen gaat me iets te ver
Ik word dan chagerijnig en mn groepsleden worden dan chagerijnig en die zeggen dan dingen zoals: jen, jij bent de enige die zich druk maakt.
Maar is dat een week van tevoren niet terecht tbh : X Ze reageren zo raar en helpen ook niet ofzo. Ik hoop dat de week snel om is enzo, en dat de volgende groepsopdracht wat beter gaat.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 1 nov 2015 - 23:36:
Huilen is soms ook heel fijn. (:
En je kan sowieso bij een online enquête vragen of mensen wat demografische gegevens invullen (geslacht / leeftijd / regio / wat verder nog relevant is voor je onderzoek), zodat je in elk geval kan laten zien wat je weet over je responsiegroep.

Kijk, het is een goed voornemen om open te staan voor dingen je lastig en/of vervelend vindt, maar dat betekent niet dat je het meteen makkelijk en/of leuk moet vinden. Zeker als het voor jouw gevoel mis gaat. Zoals je de komende week beschrijft, klinkt het ook wel heel onhandig allemaal.
Misschien kun je bij de volgende groepsopdracht duidelijker vastleggen wat de taken zijn. Niet alleen "ik maak de enquêtes, jij schrijft de inleiding, jij doet dit en dat", maar ook "ik ben degene die de mails stuurt, jij bent degene die oplet dat er genoeg van weetikveel zijn", zodat het ook makkelijker is om mensen erop aan te spreken als er iets niet gebeurd is.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 1 nov 2015 - 23:38:
Maar speel ik dan niet heel erg de baas

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 1 nov 2015 - 23:42:
Oh, ik bedoel niet dat jij dan aan mensen moet gaan vertellen wat zij moeten doen - meer dat je tijdens bijvoorbeeld het eerste groepsoverleg (ik neem aan dat je zoiets doet) met z'n allen beter afspreekt wat er gaat gebeuren.

Also: het is niet erg als jij liever de touwtjes in handen hebt. Je kunt ook met je groepje afspreken dat één van jullie de coördinator is, dat zou jij dan kunnen zijn, die ervoor zorgt dat iedereen een taak heeft en die uitvoert. Ik ben dat zelf meestal ook, omdat ik net zo ben als jij wat dit betreft - ik kan er niet tegen als ik teveel van andermans werk afhankelijk ben.
Misschien ben je dan niet de populairste van je groepje, maar honestly, ik vind dat zelf nooit zo erg, als ik maar zeker weet dat 't resultaat is wat ik hebben wil.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 1 nov 2015 - 23:44:
Dat hebben we gelukkig ook maar bij deze opdracht was ik het niet en de je mag zegmaar maar 1x voorzitter zijn. Dus nja, ik kan niet steeds het heft ik eigen handen nemen. Maar ik wil het dan ook als een groepsopdracht doen en niet rond lopen commanderen of course.
Maar thanks Dezh voor de goede tips. Ik hoop dat het oke komt ;(

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 1 nov 2015 - 23:47:
Nou ja, je zou dus in plaats van coördinator jezelf kunnen opwerpen als de persoon die de mails rondstuurt of een logboek bijhoudt of iets anders organisatorisch waar de opdracht om vraagt.

Sowieso was dit de eerste opdracht van het jaar, non? Dan moet iedereen er altijd weer een beetje inkomen. De volgende keer gaat het vast beter

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 2 nov 2015 - 16:21:
Jaa is inderdaad ook zo. De tweede gaat vast beter.
Im kinda happy want het is nu een beetje geregeld en zoveel werk is het niet meer. *vlaggetjes*

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 2 nov 2015 - 17:20:
Merijn en ik zijn vandaag al een heel end gekomen met de bedrijfskrant en we moeten alleen nog de puntjes op de I zetten om er een geheel van te maken. Roland was ziek Roland is altijd op maandag ziek, dus eh. en die moet nog wel zijn dingen doen en ik hoop maar dat ie dat ook eens doet want zo gaat het altijd maar ughhh. Eigenlijk was het studiedag vandaag dus we gingen vet chill in de kantine eraan werken en toen kwamen mensen van de catering en die hadden super veel ijs over dus toen kregen we super lekker yoghurtijs en jaaaa.

RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 2 nov 2015 - 19:01:
En toen stond je een 9,1 voor wiskunde (!!)
#verryproud



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20