Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)school topic #7

Het (anti-)school topic #7

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 2 sep 2015 - 16:11:
Voor álle schoolgerelateerde dingen die je maar kwijt wil! Van ergernissen tot trotse momentjes.^^



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 22 sep 2015 - 10:57:
Onze nederlands docente wil dat wij meedoen aan beter spellen om ons voor te bereiden op ons examen en ik had vandaag meteen alle vier goed. Nice

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 sep 2015 - 10:00:
Ik zag laatst op het nieuws dat er steeds meer leraren zijn die niet opgeleid zijn als docent en ik krijg steeds vaker het gevoel dat mijn Touroperating docent een van die leraren is.
Of ze geeft gewoon beroerd en irritant les, dat kan ook.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 23 sep 2015 - 10:50:
Ik heb ook zat docenten die geen lerarenopleiding hebben gedaan. Mag voor een paar jaar en erna moeten ze worden omgeschoold. Vereiste is wel dat ze een HBO opleiding hebben gedaan, aldus mijn leraar ondernemingsrecht.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 sep 2015 - 10:57:
Op de uni hoeven ze volgens mij ook geen les te kunnen geven. Ze worden meer ingehuurd wegens de onderzoeken die ze doen en doceren doen ze erbij. Althans, dat is hoe ik het vernomen heb. Maar big deal. Als ze de vakkennis maar hebben, want over de manier van doceren kun je via heel veel organen verbeteren

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 sep 2015 - 11:22:
Ja maar als het hinderlijk word.
Ik irriteer me altijd dood. Daarnaast springt ze ook van het ene naar het andere onderwerp.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 23 sep 2015 - 11:22:
Ja, precies. Vind het belangrijker dat de docent weet waar 'ie het over heeft. Die van ondernemingsrecht heeft jaren in de gerechtsdeurwaardersbranche gewerkt, mijn docent bestuursrecht werkte bij de gemeente. Vind t obviously wel fijn als het goed wordt overgebracht, needless to say. OR heeft een hele enthousiaste docent maar BR was meer bezig met zorgen dat de leerlingen meededen dan lesgeven, maar ja als 20 kinderen er telkens doorheen krijsen zou ik ook amper iets uit kunnen leggen. Maar somehow kon (kan? idk of ik heb komende periode heb) ik mijn aandacht er never bijhouden bij hem, also ja

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 sep 2015 - 11:45:
Maar Jen, hebben jullie dan geen orgaan waarbij je klachten kunt indienen over colleges, die dan doorgespeeld worden naar de docenten zodat er verbetering in kan komen?

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 23 sep 2015 - 12:07:
Er zijn tegenwoordig best veel mbo opleidingen met een studentenraad en wij hebben klassenvertegenwoordigers. Daarbij konden we dan van alles aankaarten, en dat werd dan weer doorgespeeld in vergaderingen (vooral bij de klassenvertegenwoordigers that is).

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 sep 2015 - 12:19:
Ja, lijkt me toch dat elke onderwijsinstelling iets dergelijks heeft. Ik zit zelf ook in de commissie (als je 't zo kan noemen) die commentaar levert op de colleges/tentamens etc en er wordt best wel heel veel mee gedaan.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 sep 2015 - 12:24:
Haha ik ben klassenvertegenwoordiger. Maar wij hebben niet echt vergaderingen ofzo. Like, één keer per jaar :/
Volgensmij hebben wij wel een orgaan. Maar het klinkt zo raar om daar dan naartoe te gaan :/

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 23 sep 2015 - 12:54:
Dat is letterlijk waarvoor ze bestaan, dus het is helemaal niet raar. Als iets niet goed (genoeg) is, trek je aan de bel. Je betaalt teveel studiegeld om slechte docenten te krijgen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 sep 2015 - 13:18:
Indeed. Zeker als klassenvertegenwoordiger moet je aan de bel trekken.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 23 sep 2015 - 13:50:
Ik wacht eerst even de vergadering af. Dan hoor ik ook wat anderen ervan vinden.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 23 sep 2015 - 14:21:
Hoogleraren hoeven alleen maar een basisbevoegdheid te hebben, voor basis- en middelbaar onderwijs hoor je wel een uitgebreidere opleiding te hebben afgerond (zoals wat ik nu doe), maar voor "tekortvakken" worden nu vaak docenten ingezet die (nog) geen opleiding hebben afgerond. De overheid wil echter wel stimuleren dat er meer opgeleide docenten voor die vakken komen, dus krijg je vanaf dit jaar een beurs voor een master lerarenopleiding in een van de tekortvakken.

En als je problemen hebt met een docent/je opleiding/etc., zijn daar als het goed is inderdaad commissies/raden voor waar je kunt aankloppen.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 23 sep 2015 - 14:22:
Jongensss vorig jaar heb ik zonder al teveel moeite zulke mooie cijfers gehaald en ik dacht JA ik ga dit jaar proberen cum laude te slagen maar... voor burgerschap bijvoorbeeld kun je hoogstens een 7 halen en uhgjfbgfbh



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15