Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #253

Offtopic #253

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 6 aug 2016 - 21:33:
Chat away i would say



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 aug 2016 - 20:31:
@Yaar 56 dagen is best wel lang haha

Ik kijk de olympische spelen, want het regent hier, en judo is op dit moment bezig en vanmiddag heb ik ook al wat judo gezien, maar ik snap dus geen hol van al die termen die worden genoemd.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 9 aug 2016 - 20:35:
Ze leggen het best vaak uit, haha. Shido is een strafpunt, kun je vier van krijgen. Anders lig je eruit. Je hebt ook straffen die tot diskwalificatie leiden; die heten hansokumake. Yuko is laagstmogelijke punt, dat is als je tegenstander op de zij valt. Waza-Ari is deels op de rug. Ippon is compleet op de rug en resulteert in einde wedstrijd. Twee waza-Ari is gelijk aan ippon. Matte is Japans voor stoppen, hajime betekent doorgaan/beginnen. Heupworpen zijn met inzet van heup, arm haal je de kracht uit je arm, schouderworpen vanuit je schouder en been... Nja, enigszins vanzelfsprekend inmiddels; vanuit je been. Het Japanse wat ze verder zeggen is vooral hoe de worp die ingezet heet. ^^

MAAAR jaaaaa vandaag zijn we dichterbij de medaille dan de rest van de dagen. Heb ook wel vertrouwen in dat Anicka brons haalt. En morgen komt mijn fave in actie en ik kijk zooooo naar haar op, dus dat wordt spannend

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 aug 2016 - 21:13:
Ah ja, en hoe zit het dan met de punten die ze toe krijgen gewezen? En waarom krijgen ze een Shido als ze naar de knieën duiken? Is dat dan omdat het onnodig is ofzo? Want Anicka kreeg een Shido toen ze naar haar knieën dook

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 9 aug 2016 - 21:20:
In het judo wordt dat gezien als het gevecht vermijden, en dat is dus niet de bedoeling.
Het lijkt overigens als iemand alleen een ippon heeft behaald alsof ie honderd punten heeft gehaald, maar dat is niet zo. Je moet het een beetje lezen zoals op dit schema. Dus op t schemaatje bovenin beeld van links naar rechts. ^^ (alleen worden de straffen dus niet in getallen vermeld maar met gele kaartjes)

Edit: Anicka's klasse is die waar ik als ik wedstrijdjudoka was geweest in zou hebben gezeten. Zit toch wel een beetje te dagdromen hoe mooi het zou zijn om in Rio op de mat te staan

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 aug 2016 - 21:51:
Ahh, dus het is gewoon een telling. Dus stel iemand heeft van alle drie een, dan zou er dus 111 bovenin staan? Ik snap het al denk ik ^-^

also, als jij op rio had gestaan hadden we allemaal zo hard voor je geroot. Misschien dat er wel een paar mee waren gegaan naar rio

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 9 aug 2016 - 22:41:
@Iv; ja, dat vond ik dus ook. Gelukkig is de update geslaagd en duurde hij uiteindelijk maar iets van een half uurtje ofso.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 10 aug 2016 - 12:27:
Ja, precies zo dus ^.^
Ennnn we hebben brons! Zo lang naar de Olympische spelen toegewerkt, niet mee kunnen gaan naar Londen... En dan toch op je debuut in het hol van de leeuw die medaille binnen slepen.

Ik had trouwens een nachtmerrie over de Olympische Spelen. Er moest nog eens gefietst worden, want er bleek bij de mannen iets mis te ziin geweest waardoor het niet telde. Maar toen ze over een brug gingen, stortte die ineens in en eronder reden nog allemaal vrachtwagens. Ik veerde echt overeind toen ik wakker schrok.

Maar ahhhh ik ben zo zo benieuwd naar hoe het vandaag zal gaan in Rio. Vandaag is dus Kim Polling aan de beurt voor de vrouwen en Noël van het End voor de mannen, maar Kim staat nummer één op de wereldranglijst en is zo goed, dus heel veel mensen hebben veel vertrouwen erin dar ze goud haalt. Dus ik ben zoooo benieuwd.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 10 aug 2016 - 13:54:
Jaaa brons! Ik heb gekeken want het regende once again dus we konden niet buiten zitten. De yuko was in mijn leke ogen best wel mooi en soepel uitgevoerd en Anicka leek echt heel erg gefocusd. Ze verdiend het

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 11 aug 2016 - 22:37:
Ik heb net koffie gemaakt. En nee, het is geen decaf. I'm gonna be UP ALL NIGHT AND JUMP AROUND UNTILL I SEE THE SUN!!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 aug 2016 - 12:10:
Dat gevoel ken ik, Yaar. Ik was gisteren ook tot half vier op omdat ik teveel koffie in m'n systeem had.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 12 aug 2016 - 13:11:
Iewl koffie

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 12 aug 2016 - 13:37:
Dat gevoel ken ik, Yaar. Ik was gisteren ook tot half vier op omdat ik teveel koffie in m'n systeem had.
Mijn vader had nacht dienst. En ik moest net doen of ik sliep toen hij om half zes vanochtend thuis kwam. Ben ook echt net pas wakker. Dus ja, gaan we aankomende nacht maar niet doen. C:

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 aug 2016 - 13:37:
@Iv: ik lustte vroeger ook geen koffie en vond het ook echt heel erg stinken, maar ondertussen heb ik het leren drinken. Dat was nodig om door drukke periodes en examens te komen.

@Yara: af en toe moet je tot twee uur 's middags kunnen slapen. ;p

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 12 aug 2016 - 16:15:
@kay ja, ik denk dat ik het de aankomende jaren ook wel nodig ga hebben. Nja, uiteindelijk zal ik wel lusten, maar dat duurt wel even denk ik

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 12 aug 2016 - 17:04:
@Kay: precies. Mijn vader en ik waren lekker lui vandaag. Hij kwam ook laat ze bed uit. Dus lekker zo'n luie vrijdag.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12