Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #255

Offtopic #255

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 14 nov 2016 - 20:43:
Empty

NOG 5 PAGINA'S

4...

3...

2...

1...



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 14 maart 2017 - 19:01:
Even geluksmomentje though: Ik hou zoveel van thee <3

Hoe is het met iedereen ^^

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 16 maart 2017 - 23:15:
Ja, wel goed! Wel beetje verkouden en m'n ogen jeuken weer lekker als ik buiten ben... en een beetje moe van de campagne en verkiezingsstress.

En met jullie? Heeft iedereen gister gestemd? Zijn jullie blij met het resultaat?

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 17 maart 2017 - 14:43:
Ik heb inderdaad gestemd. Of ik blij moet zijn moet ik nog zien. Ik heb neutraal gestemd namelijk.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 17 maart 2017 - 15:03:
Nouja, ik ben bijvoorbeeld sowieso blij dat Wilders niet de grootste is, dat progressieve partijen gegroeid zijn en dat partijen die om klimaat geven gegroeid zijn. Ik denk dat ik al vrij zeker kan zeggen blij te zijn met de coalitie, als t de coalitie wordt die iedereen verwacht (of in elk geval, de drie partijen). Had natuurlijk gehoopt dat wij de grootste zouden worden, maar dat was niet heel realistisch.

Uitslagenavond in een van de leukste kroegen in Nijmegen gekeken, met de fractie en vrijwilligers en leden en mensen van het bestuur. Zo'n geslaagde avond/nacht en blijkbaar heeft de campagne geholpen, dus ik ben vooral super trots op mijn collega's. (Zowel die vanaf volgende week Kamerlid zijn, als de mensen die hiermee geholpen hebben.)

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 17 maart 2017 - 15:19:
Ik heb ook gestemd en moet eerlijk zeggen dat ik ook wel tevreden ben met de uitslag ^^ Ik ken het CDA niet zo heel goed, maar ben iig blij dat D66 bij de grootste hoort ( de coalitie die nu word verwacht is VVD, CDA & D66 toch?). Ik had alleen wel graag een nieuw gezicht voor Nederland gehad en niet weer Mark Rutte. Maargoed, blijkbaar vind Nederland het nog geen tijd om gedag te zeggen tegen hem.
Daarnaast ben ik heel blij met de 3 extra zetels voor de Partij van de Dieren en ben ik supertrots op de groei van GroenLinks ^^
Geen feestje gevierd though, maar was wel leuk om de uistlag te volgen op TV

Edit: trouwens, wat betekend neutraal stemmen precies? Is dat dat je je stembiljet blanco inleverd?

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 17 maart 2017 - 16:15:
Ja, klopt, Jenn. De vraag is nu of het met GroenLinks erbij wordt of met de ChristenUnie, want de andere drie zitten samen op de 71 zetels. Tenzij het een minderheidskabinet wordt, maar ik hoop op GroenLinks. D66 en GroenLinks zijn allebei lekker progressief en geven om het milieu, dus dat is wel fijn. Hoewel CU het Parijs akkoord ook haalt, maar met het wetsontwerp dat er nu aankomt is GL fijner voor ons hahaha (ons = D66).

En jaaaa dat van PvdD vind ik echt geweldig! Van GroenLinks ook. En daarnaast hoopte ik op een zetel voor de piraten, want internetveiligheid is super belangrijk. Maar zoals het er nu uitziet blijft Verhoeven ook en die maakt zich er ook wel hard voor. Dat FvD erin komt met twee zetels... meh.

Plus hoewel ik veel liever Pechtold in het torentje had (nee joh goh), moet ik zeggen dat het kabinet Rutte II ook heus wel het een en ander bereikt heeft, hoewel niet altijd met populaire beslissingen. Maar de werkloosheid daalt en de economie groeit en dat is iets fijns.

En ja. Neutraal is blanco, as far as I'm aware.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 17 maart 2017 - 18:00:
Neutraa is voor mij Partij van de Dieren. Dus niet blanco.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 17 maart 2017 - 18:37:
Ja vanuit staatsrecht associeer ik dat dus met blanco stem, want dat is hoe dat ook genoemd word. Maar vind jouw definitie van neutraal een stuk fijner, want dat heeft dus aan hun groei bijgedragen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 17 maart 2017 - 18:54:
Ik heb ook voor de partij van de Dieren gestemd maar dat heb ik heel bewust gedaan. Ik wist eigenlijk al gelijk dat ik daarop wilde stemmen. Ik snap wel waarom je dat neutraal noemt though ^^

Edit: ik lees nu pas Jess post oops. Maar ja ik hoop eigenlijk ook dat het GroenLinks word, maar ik lees overal dat de VVD en GroenLinks niet zo goed samen kunnen.

Wat denken jullie eigenlijk over de PVV? Want het is wel de tweede grootste partij en ik ben dus benieuwd of daar nog iets aan gedaan word.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 17 maart 2017 - 19:35:
Ik ben wel blij met de uitslag ja. Ik vond eigenlijk veel prima, zolang Wilders maar niet de grootste zou worden. Ik ben wel blij met de enorme groei van groenlinks tho.

Honestly, Wilders heeft op sommige punten misschien wel een kern van waarheid, maar ja zijn "oplossingen" en radicalere ideeën zijn gewoon niet acceptabel. Het is wel jammer dat hij nu wat meer macht heeft in de kamer, maar zolang de anderen sterk blijven moet het wel goed komen denk ik

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 17 maart 2017 - 19:36:
PVV is eng en naar. Maar vrijwel iedereen heeft de PVV uitgesloten door hun super racistische uitspraken en hun partij programma over de-islamiseren (en ongetwijfeld meer redenen). Dus hoewel de partij gegroeid is, mogen ze doen wat ze de afgelopen 4,5 jaar ook deden: oppositie voeren.

En ja, ik denk dat het sowieso echt een hele klus wordt om een coalitie te vormen. Gert-Jan Segers zei in elk geval al dat Rutte maar eerst met Klaver moest praten. Als dat de coalitie wordt, is er wel een grotere meerderheid dus dat is wel fijn, denk ik. Wordt echt nog spannend dit, joh. In elk geval zijn wij Rob kwijt als fractievoorzitter en is vandaag aan de pers bekend gemaakt wie hem opvolgt en jongens ik ben zo trots. Rob en Maarten de kamer in, Tobias als fractievoorzitter EN Lisa Westerveld (nummer 14 van GroenLinks) vrijwel zeker aksnog de Kamer in, hoewel dat eerst niet zeker was omdat nummer negentien de benodigde voorkeursstemmen had - maar zij dus ook. Lisa zit ook bij ons in de Gemeenteraad en het is echt een topvrouw.

Hadden jullie trouwens zetels verwacht voor Denk? Ik gokte op drie en ze hebben er drie, dus dat vind ik echt goed gevonden van mezelf. Daarnaast had ik aan de ene kant wel verwacht dat Forum erin kwam, maar ook weer niet. Voel me daar ook vrij dubbel over.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 17 maart 2017 - 20:41:
Ik had eerlijk gezegd niet zoveel zetels verwacht. Misschien eentje, max, maar drie had ik echt niet verwacht. Forum wist ik niet eens wie dat was om eerlijk te zijn, maar alleen de lijstrekker z'n gezicht en houding ben ik daar maar al te blij mee. Volgens mij is dat echt weer zo'n extreme partij.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 21 maart 2017 - 16:01:
Het bericht waarvan je dacht dat je hem verstuurd had, maar niet dus: ik vind Forum een beetje pvv 2.0. Maar mijn facebook staat nu vol met memes over Thierry en zijn lavendel en piano, dus dat is wel grappig. FvD zelf nog steeds niet.

Ik heb gister heel enthousiast met een klasgenootje gepraat over de campagne, aangezien zij blijkbaar de campagneleider/coördinator van Denk was. Het is nu ook ineens super rustig en stil op stage. Morgen nemen we afscheid van Rob binnen de fractie zelf, en ik ben ongesteld dus morgen waarschijnlijk nog lekker emotioneel. En mijn collega gaat voor ons cluster koken, dus dat is wel leuk.

Hoe is het met jullie?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 22 maart 2017 - 10:06:
Hyped, druk enz. Ik zit weer riching het einde van het blok dus Uni is weer druk druk druk. Komt daarbovenop ook nog deelopdrachten die echt niet meewerken en de treinen, bussen etc die soms kuren hebben. Ik ben toe aan vakantie, maar moet nog ff een week of drie doorbuffelen.

Ik slaap de laatste tijd wel echt geweldig, dus daar ben ik heel blij mee. Uni begintijden zijn dit blok lief voor me.

Enn hyped, want ik ga naar Vidcon Europe met een van mn beste vriendinnen en we gaan wat youtubers ontmoeten waar we beiden ongelofelijke fan van zijn dus dat wordt leuk! En ik heb tickets voor Pinkpop weten te bemachtigen dus daar kijk ik ook naar uit. Dus ja

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 22 maart 2017 - 10:29:
Ik heb echt lowkey een luilekkerleven atm terwijl ik naar werk zoek. Alleen slaap ik weer slecht, dus dat is minder, maar ik overleef het wel.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20