Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic VI

Het Boekentopic VI

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 mei 2016 - 19:17:
Zes alweer, stelletje book dragons dat we zijn.



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 18 juni 2016 - 11:31:
Hangt er vanaf hoe dik het is. High fantasy heeft vaak een wat stroever begin dan andere genres, omdat de wereld zo onbekend is en je als schrijver dus veel meer daarin moet investeren dan bijvoorbeeld bij contemporary YA. Als je op een kwart of een derde bent (afhankelijk van dikte) en nog steeds niet echt in het verhaal zit, dan zou ik wel gaan twijfelen.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 18 juni 2016 - 21:35:
ik zou in ieder geval proberen tot 1/3 te lezen, pakt het niet? Lees het einde, en als dat je pakt lees je de rest ook, dat werkt voor mij meestal.
Name of the wind... het zegt me wel iets...
Succes Kay!

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 20 juni 2016 - 10:32:
Ik zit met m'n Goodreadsdoel ondertussen al aan 66%, ofwel 42 van de 64 boeken gelezen... Terwijl ik vorig jaar in de laatste twee maanden nog best wel wat moest inhalen om überhaupt aan mijn 52 te komen.
Kortom, ik ben supertrots op mezelf. :'

Hoe staan jullie ervoor?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 20 juni 2016 - 10:42:
Ik doe niet aan goodreads, maar ik ben allang blij dat ik alweer bijna een boek uit heb dit jaar. Een boek dat ik niet voor school hoef te lezen ook nog eens, dus ik ga de goede kant weer op.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 20 juni 2016 - 10:49:
Goodreads niet, maar op fb wel, ik heb als doel 100 en ik heb er nu 31. Hetgeen waar ik tevreden over ben aangezien ik ook school nog heb.
En momenteel in 2 bezig (Danish Girl en The Book Thief)

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 20 juni 2016 - 12:06:
Ik heb even gekeken en dit op 11 van de 15 boeken, dat is 73%. Ik lees nu nog spotgaai, wat eigenlijk verschrikkelijk is want volgens Goodreads ben ik daar al 30 dagen mee bezig.
M'n hele ritme is weg door stage. Aangezien ik nu niet meer in de bus zit enzo valt er heel veel leestijd weg. En savonds ben ik meestal te moe :'. Maar ik probeer een manier te vinden om mezelf te motiveren. Zoals leest bijvoorbeeld ^^ Nu /moet/ ik spotgaai voor volgende week vrijdag uitlezen en dan m'n twee boeken voor leest in twee week. Ik hoop oprecht dat dat helpt.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 20 juni 2016 - 15:02:
Ik zit op 55%, 22 van de 40 boeken, 4 boeken voor op schema. Volgens mij ga ik m'n doel wel halen, ik heb sowieso nog superveel boeken van m'n verjaardag die ik nog niet heb gelezen. En ik heb tussendoor ook nog wat dingen herlezen die ik niet bij m'n doel heb opgeteld.

Het is echt heel fijn om weer zo intensief met lezen bezig te zijn, ik was al haast vergeten hoe gelukkig ik word van boeken <3

Overigens: lees The Scorpio Races van Maggie Stiefvater. Het kostte me een middag en het is zo, zo goed.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 21 juni 2016 - 10:50:
Lekker bezig allemaal! (:

Ik zit op 17 van de 30 en ben momenteel ook bezig in een boek. Als alles goed gaat (wat ik betwijfel, maar goed), heb ik vanaf vrijdag vakantie (van studie, niet van werk, maar toch). Eigenlijk wil ik deze zomer de bovenkant van mijn boekenkast weglezen. Dat zijn 22 boeken uit m'n hoofd en gaat me nooit lukken, maar ik ga sowieso een flinke inhaalslag maken van de zomer. Dus ik ga m'n doel wel halen.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 26 juni 2016 - 15:51:
Previous: the Book thief
Door Markus Zusak
554 bladzijden
Engels.

Thoughts
Zonder meer een van de beste boeken die ik ooit heb gelezen. Normaal gesproken ben ikniet van de verhalen overde tweede wereldoorlog, dit is een uitzondering. De oorlog komt niet naar voren als iets heel erge, meer als iets wat gewoon gebeurd.
Het is vanuit alwetende verteller geschreven, voorgesteld als de dood. Hierdoor krijg jeop bepaalde momenten feiten te lezen die gek genoeg niks over het einde zeggen. Tegelijkertijd is het einde niet worldshocking. Al hebik wel een paar minuten voor me uit zitten staren in hetrarebesef dathet toch echt voorbij was. He einde is heel erg afgerond. Het begin is onverwacht. Humor isheel subtiel. Ik wil het zeker nog eens lezen.

Recommended: dit zou een verplicht boek moeten zijn omte lezen, dus ja, absoluut!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 juni 2016 - 22:06:
• previous: Tot op de bodem, Lisa Gardner, 426 pagina's
genre: detective
found: voor m'n verjaardag gekregen
first sentence: Ik ben al eens gestorven.
thoughts: moeilijk moeilijk. Om eerst het onderwerp stijl maar af te sluiten: het is niet slécht geschreven. Maar dat is ook wel alles wat er over de stijl te zeggen valt.
Dan. Ik wist al wie het gedaan had toen dat personage voor het eerst werd geïntroduceerd. Weliswaar stak de situatie anders in elkaar dan ik dacht, so I'm not even mad, maar hé. Verder is het boek vanuit drie perspectieven geschreven: Nicky, Wyatt en Tessa. Wyatt en Tessa werken aan de zaak; Nicky is het slachtoffer. Maar omdat je herinneringen vanuit Nicky's perspectief leest, weet je veel meer. Ik wist al 60 pagina's vóór Wyatt hoe de vork in de steel zat. MAAR TOEN KWAM ER 1 ZIEKE PLOTTWIST die ik echt niet aan zag komen en die alles ineens heel vet maakte en wowow. Uiteindelijk was het redelijk spannend. Niet heel erg, maar wel een beetje. Maar het was wel een goede detective op zich.
recommended: ja hoor. Als je van detectives houdt.

• next: eh. Ik denk The Twelve :3

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 juli 2016 - 10:11:
Dubbel, sorry. Anyways.
Ik heb van de week een boek op tafel gelegd omdat ik het niet wilde (had het ooit gekregen van m'n opa en oma, het was zo'n romantisch boek en nou ja hè), met de notitie erbij dat iemand het mag pakken en nu heeft een huisgenootje van me het en voel ik me goed omdat ik iemand aan het lezen heb gekregen.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen: heeft iemand Dickens ooit gelezen? Ik heb nu David Copperfield, Great Expectations én A Tale of Two Cities in de kast staan maar smh trekt het me helemaal niet, maar ergens wil ik het toch wel lezen, want klassiekers en m'n afkeer komt ook helemaal nergens vandaan. Iemand ervaring?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 3 juli 2016 - 13:00:
Ik heb hem nog nooit gelezen, maar was het wel van plan. Buddy suffering?

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 3 juli 2016 - 14:58:
Ook nog niet gelezen; staat wel op m'n lijst!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 3 juli 2016 - 16:32:
Buddy suffering all the way

EDIT: another question. Kijken jullie naar het uiterlijk van een boek als je iets kiest? De voorkant, de binding, idk?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 3 juli 2016 - 21:31:
Neh, niet echt. Het gaat mij meer om de flaptekst en of de titel me aanspreekt. Het uiterlijk maakt me niet echt uit. Tuurlijk is het wel gaaf als het boek er cool uitziet, maar het is geen dealbreaker voor me.

Edit: ik heb vandaag 279 pagina's weggetikt qua lezen en daar voel ik me best wel goed bij, want ik heb het lezen echt gemist.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13