Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: The Order of the Phoenix (Speeltopic)

DA: The Order of the Phoenix (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 7 jan 2011 - 21:09:
Het was het jaar 1997. De Orde van de Feniks had zich in hun nieuwe schuilplaats verzameld, onder leiding van Minerva Anderling. Harry was samen met zijn beste vrienden verdwenen om de laatste opdracht van Perkamentus, die enkele maanden geleden van het leven was beroofd, uit te voeren. De Orde had grote verliezen geleden en kon niet meer toekijken hoe Jeweetwel stukje bij beetje steeds meer macht kreeg. De Minister van Toverkunst was een van zijn aanhangers - of hij verkeerde onder de Imperiusvloek -, dat kon niet anders. Ook liepen er Dooddoeners op Zweinstein rond.

‘Maar we motten Harry vertrouwen, dat heb Perkamentus zelf gezegd!’ protesteerde Rubeus Hagrid nadat Minerva had verteld dat ze niet meer langer stil kon zitten.
‘Dat we Harry moeten vertrouwen, betekent niet dat wij in onze luie stoel moeten blijven zitten tot hij alles heeft opgelost, of - in het ergste geval - tot hij sterft,’ beet Minerva hem toe, Hagrids gezicht vertrok. ‘Als we dat al te weten komen.’ Haar stem werd kalmer en ze praatte weer tegen de gehele groep. ‘Hoe langer we wachten, hoe sterker Jeweetwel wordt. Ik zeg niet dat we roekeloos moeten doen, maar we moeten wel actie ondernemen.’ Instemmend gemompel vulde de kamer.

‘Sybilla Zwamdrift,’ Minerva richtte zich tot de chaotische vrouw die geschrokken op keek toen ze haar naam hoorde. ‘Gebruik je gave om de Dooddoeners te ontmaskeren. Het spel wordt sluw gespeeld. Ze vallen niet op tussen de mensen aan onze kant.’ De vrouw trok een kinderlijk bang gezicht toen ze kort knikte en keek daarna weer naar haar armbanden.

‘Romeo. Als je denkt dat een van ons gevaar loopt, schaduw die dan als bescherming. Met jou erbij zal die persoon onmogelijk uitgeschakeld kunnen worden. Denk echter goed na over wie je beschermt.’ Ook Romeo Wolkenveldt knikte.

‘Poppy, verzorg de gewonden. Hier heb je een klein flesje Elixer van Essenkruid. Het is net genoeg om één iemand met dodelijke verwondingen te redden. Ook voor jou geldt, denk goed na wie je redt.’ Minerva overhandigde de wit weggetrokken Poppy Pleister een klein flesje.

‘Dus iedereen doet mee?’ Weer klonk er instemmend gemompel, vermengd met een enthousiaste ‘ja, zeker!’ van Nymphadora Tops.
‘Bescherm Dreuzelhuizen, zorg voor schuilplaatsen voor gezochte tovenaars en heksen, doe gewoonweg wat je kan. Vergeet ondertussen ons echt doel niet,
het uitschakelen van de Duistere Zijde.’

Welkom bij het zevende potje Dark Age op dit forum. Dit is het speeltopic, lees het regeltopic om een beetje een beter idee te krijgen van hoe het spel verloopt.

Deelnemers:
1. xDevilbitch
2. Bodine
3. Kayley
4. neversay
5. MoonRocker
6. Pline
7. MyReflection
8. missxangel
9. Creating
10. zunga
11. realMe
12. Lipsy
13. Eliros

Rollen:
Badside [3/3]
3x Dooddoener [Wolf]

Goodside [3/10]
Sybilla Zwamdrift [Waarzegger]
Romeo Wolkenveldt [Beschermer]
Poppy Plijster [Heks]
7 2 x Tovenaar

Lynch: 20.00, eerste op zaterdag 8 januari
Lunch: 21.00, eerste op zaterdag 8 januari
Specials: ní¡ de eerste lunch, behalve de Heks, die mag meteen al haar Special gebruiken.



realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 8 jan 2011 - 20:42:
RIP Angela.....

nou de lunch afwachten....

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 jan 2011 - 20:57:
Bellatrix en Draco verlieten de Odius & Oorlof. Draco keek nerveus om zich heen terwijl hij vlak achter zijn tante aan door de Verdonkerdemaansteeg liep. Hij had deze buurt nooit fijn gevonden, en zuchtte dan ook opgelucht toen ze de buurt verlaatten. Ze vervolgden hun weg en via de Lekke Ketel kwamen ze op een Dreuzelweg terecht.
Een klein gestalte kruiste hun pad. Het was niet moeilijk hem te herkennen. Schichtig keek de kleine man om zich heen, op dezelfde manier als Draco had gedaan toen ze door de Verdonkerdemaansteeg liepen. Toen hij dacht dat de kust veilig was, sprak de man een bezwering uit over het Dreuzelhuis voor hem.

‘Toe dan, Draco,’ fluisterde Bellatrix aansporend terwijl haar donkere ogen in het duister glommen. Draco wilde protesteren, tot zijn tante: ‘Doe het!’ siste. Hij pakte zijn toverstok en Verlamde de man terwijl die met zijn rug naar het tweetal toe stond. In een eerlijk duel was Draco geen partij voor de man geweest.
‘Goed zo, Draco.’ Bellatrix’ stem klonk kalm maar vrolijk. ‘Laten we kijken of de ketting echt nog werkt.’
Ze hadden die ketting net opgehaald, Odius had gezegd dat de magie nog intact was.
Bellatrix haalde een pakje met diezelfde ketting erin tevoorschijn. Haar toverstok had ze vast in haar met een drakenleren handschoen bedekte hand. Het pakje liet ze naar de Verlamde zweven, en liet het pakje ontploffen. De enorme dosis Duistere magie waar de man mee in contact kwam toen de ketting zijn huid raakte, was te veel voor zijn kleine lichaam: hij was op slag dood. Bellatrix snelde er naar toe en verborg de ketting, die nog heel was, veilig in haar sjaal. Draco volgde haar, gaf het lijk nog een schop en snoof. Hij had zijn leraar Bezweringen nooit gemogen.


Vandaag is Creating gelunchd. Zij was Filius Banning, een Tovenaar.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 8 jan 2011 - 21:00:
Ik hoop morgen iets van een theorie te zien ;x
Want nu zie ik nog niets

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 8 jan 2011 - 21:05:
Vanaf nu mogen alle specials gebruikt worden

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 jan 2011 - 21:12:
Ik hoopte zoooo dat we vandaag niet hoefden te lynchen.
Nouhouuuu. ):
Maar goed, vanaf nu ben ik weer helemaal actief! :]

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 8 jan 2011 - 21:24:
Gelukkig dat het maar gewone tovenaars waren die eruit liggen, meteen al een special eruit in de eerste ronde is ook zo ontmoedigend.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 jan 2011 - 21:47:
Creating - Eliros [1]
Zunga - Creating

Zo is er gestemd rond Creating, maar het is nog te vroeg in het spel om zunga of Elise te verdenken. (Sorry zunga, ik ken je naam niet. X'D)
Ik denk ook dat de eerste lunch random gegaan is. Zo gaat het iig bij mij als ik badside ben altijd. Dus nja.
Even kijken of er nog specials gedaan worden tussen nu en de lynch van morgen, en of er nog iemand vreemd reageert.

Come on Leute, ik wil een actief spelletje! (:

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 8 jan 2011 - 22:16:
@Kay; ik geloof dat iedereen random gaat in de eerste ronde, in de lynch en lunch. Het is dus inderdaad een beetje vroeg om mensen te verdenken (tenzij je badside bent en je alvast mensen verdacht wil gaan maken... dan is het niet te vroeg ^^).

Ja, ik reageer maar even omdat ik het goed wil maken voor het vorige potje. *kuch*

missxangel
missxangel

missxangel is offline

[1499]
missxangel zei op 8 jan 2011 - 22:36:
-Doodberichtje-


Nouja zeg?! WAT ONEERLIJK?!?!?
Ik wilde net een hele mooie theorie maken, maar ik lig er de eerste ronde al uit?!
COMPLOT. Ik zeg het jullie, het is een complot. Ookal zijn er maar 3 badsiders ;D
Achja, veel plezier de rest en haal die badside down.. Jammer dat ik zelf niet meer kan doen... x'D Lekker bekvechten met Kayley!! Nouja dat moet dan maar het volgende potje.. Bye


zunga
zunga is offline

[12]
zunga zei op 8 jan 2011 - 22:50:
Zunga is me naam. En ik deed alleen random hoor. Dus geen zorgen te maken. ik ga naar het meest actieve kijken. Hoop dat dat werkt.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 8 jan 2011 - 22:52:
Zunga is me naam. En ik deed alleen random hoor. Dus geen zorgen te maken. ik ga naar het meest actieve kijken. Hoop dat dat werkt.


Als je bedoelt dat de meest actieven waarschijnlijk de badside zijn, dan moet ik zeggen dat ik het niet met je eens ben. Badside kan namelijk via msn, sms, pb ofwatdanook met elkaar communiseren, daar hebben ze dit topic helemaal niet voor nodig, en dus is er voor hen ook niet zoveel drang om te reageren.
Maar ja. (:

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 8 jan 2011 - 23:42:
Als je bedoelt dat de meest actieven waarschijnlijk de badside zijn, dan moet ik zeggen dat ik het niet met je eens ben. Badside kan namelijk via msn, sms, pb ofwatdanook met elkaar communiseren, daar hebben ze dit topic helemaal niet voor nodig, en dus is er voor hen ook niet zoveel drang om te reageren.
Hmm, ze reageren wel als ze iemand verdacht willen maken, daar draait het namelijk om in de badside.
Maar dat klopt dus inderdaad wat Bo zegt, en de actievelingen in de gaten houden heeft dus waarschijnlijk geen zin, omdat badsiders liever niet in de spotlights staan... tenzij ze ballen hebben...

@Ang; bekvechten met Kay? Kay is de sterspeelster, als je daar mee bekvecht maait ze je neer (@Kay; nee, carií±a, ik ben alleen maar trots op je dat je zo goddamn goed schijnt te zijn in het spel <3)! x'D
Nou ja, jammer dat je eruit ligt, je bent namelijk bijna altijd actief bezig en houdt leven in het spel.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 8 jan 2011 - 23:52:
@zunga: Als je afgaat op hoe actief iemand is, dan bestempel je me waarschijnlijk na een paar uur al als badside. Dat kan je echt niet als maatstaf gebruiken, want anders gaan bepaalde mensen nooit actief willen zijn omdat ze anders als badside gezien worden, en dat is ook totaal NIET de bedoeling.

@Elise: nmh. Ik ben niet goddamn goed in dit spel. x.x

@Angela: Bekvechten met mij? o.o

Ik vind het echt jammer dat Angela eruit ligt, weetje. Buiten haar zijn er niet veel mensen die al vanaf het begin meteen heel actief gaan doen en theorieën bedenken.

OH! Ik denk net aan iets. En ja, denk maar dat ik badside ben, big pile of care, maar ik ga nu al even een lichte verdenking stellen.
Angela gaat er uit met VIJF stemmen. Dit vind ik toch wel lichtjes verdacht. De eerste ronde is random, mensen vliegen eruit omdat ze twee of drie stemmen hebben, en nu ineens BAM. Vijf stemmen.
De Angela-stemmers zijn:
- Daniëlle
- Mascha
- Julia
- Pauline
- Kirsten
Angela is een goede speelster. De badside is haar beter kwijt dan rijk, een massalynch aan het begin is eigenlijk echt zo dom nog niet. Daarom vind ik het nu niet zo onschuldig.
Maar Ik herhaal het nog maar eens: LICHTE verdenking. Ik bestempel hen nu niet meteen als badsiders, maar ik hou hen wel in mijn achterhoofd en ga wat meer op hen letten.

Pline
Pline

Pline is offline

[986]
Pline zei op 9 jan 2011 - 0:29:
Eerste ronde is random, ik gebruik dan meestal papiertjes met nummertjes, nu was het van 1 tot 12 en het was 7 (ik sla mezelf natuurlijk over ^^)
Daar kan ik toch niets aan doen...
Sorry Angela, volgende potje zal dat waarschijnlijk iemand anders zijn...
XxX

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 jan 2011 - 10:50:
heb net de stemmen bekeken en ben het met kayley eens....
het valt wel op geen stemmen, één stem, twee stemmen en dan ineens 1 iemand met vijf stemmen.......

maar dat kan ook inderdaat gewoon puur toeval zijn

ik wacht wel af....



1 2 3 4 5 6 7 8 9