Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: The Order of the Phoenix (Speeltopic)

DA: The Order of the Phoenix (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 7 jan 2011 - 21:09:
Het was het jaar 1997. De Orde van de Feniks had zich in hun nieuwe schuilplaats verzameld, onder leiding van Minerva Anderling. Harry was samen met zijn beste vrienden verdwenen om de laatste opdracht van Perkamentus, die enkele maanden geleden van het leven was beroofd, uit te voeren. De Orde had grote verliezen geleden en kon niet meer toekijken hoe Jeweetwel stukje bij beetje steeds meer macht kreeg. De Minister van Toverkunst was een van zijn aanhangers - of hij verkeerde onder de Imperiusvloek -, dat kon niet anders. Ook liepen er Dooddoeners op Zweinstein rond.

‘Maar we motten Harry vertrouwen, dat heb Perkamentus zelf gezegd!’ protesteerde Rubeus Hagrid nadat Minerva had verteld dat ze niet meer langer stil kon zitten.
‘Dat we Harry moeten vertrouwen, betekent niet dat wij in onze luie stoel moeten blijven zitten tot hij alles heeft opgelost, of - in het ergste geval - tot hij sterft,’ beet Minerva hem toe, Hagrids gezicht vertrok. ‘Als we dat al te weten komen.’ Haar stem werd kalmer en ze praatte weer tegen de gehele groep. ‘Hoe langer we wachten, hoe sterker Jeweetwel wordt. Ik zeg niet dat we roekeloos moeten doen, maar we moeten wel actie ondernemen.’ Instemmend gemompel vulde de kamer.

‘Sybilla Zwamdrift,’ Minerva richtte zich tot de chaotische vrouw die geschrokken op keek toen ze haar naam hoorde. ‘Gebruik je gave om de Dooddoeners te ontmaskeren. Het spel wordt sluw gespeeld. Ze vallen niet op tussen de mensen aan onze kant.’ De vrouw trok een kinderlijk bang gezicht toen ze kort knikte en keek daarna weer naar haar armbanden.

‘Romeo. Als je denkt dat een van ons gevaar loopt, schaduw die dan als bescherming. Met jou erbij zal die persoon onmogelijk uitgeschakeld kunnen worden. Denk echter goed na over wie je beschermt.’ Ook Romeo Wolkenveldt knikte.

‘Poppy, verzorg de gewonden. Hier heb je een klein flesje Elixer van Essenkruid. Het is net genoeg om één iemand met dodelijke verwondingen te redden. Ook voor jou geldt, denk goed na wie je redt.’ Minerva overhandigde de wit weggetrokken Poppy Pleister een klein flesje.

‘Dus iedereen doet mee?’ Weer klonk er instemmend gemompel, vermengd met een enthousiaste ‘ja, zeker!’ van Nymphadora Tops.
‘Bescherm Dreuzelhuizen, zorg voor schuilplaatsen voor gezochte tovenaars en heksen, doe gewoonweg wat je kan. Vergeet ondertussen ons echt doel niet,
het uitschakelen van de Duistere Zijde.’

Welkom bij het zevende potje Dark Age op dit forum. Dit is het speeltopic, lees het regeltopic om een beetje een beter idee te krijgen van hoe het spel verloopt.

Deelnemers:
1. xDevilbitch
2. Bodine
3. Kayley
4. neversay
5. MoonRocker
6. Pline
7. MyReflection
8. missxangel
9. Creating
10. zunga
11. realMe
12. Lipsy
13. Eliros

Rollen:
Badside [3/3]
3x Dooddoener [Wolf]

Goodside [3/10]
Sybilla Zwamdrift [Waarzegger]
Romeo Wolkenveldt [Beschermer]
Poppy Plijster [Heks]
7 2 x Tovenaar

Lynch: 20.00, eerste op zaterdag 8 januari
Lunch: 21.00, eerste op zaterdag 8 januari
Specials: ní¡ de eerste lunch, behalve de Heks, die mag meteen al haar Special gebruiken.



Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 jan 2011 - 19:28:
De laatste stem die je in stuurt, die telt.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 jan 2011 - 19:30:
@ Josette: ja, je mag je stem veranderen. Als hij maar voor 20.00 is ingestuurd (:

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 10 jan 2011 - 19:33:
dan denk ik dat ik hem toch verander
sorry kirsten, dan wordt jij het

jij bent de enige tot nu toe als een (beetje) verdachten en random schiet ik niet veel mee op iederekeer

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 jan 2011 - 19:54:
Geen lynch en lunch vandaag, want drie mensen hebben hetzelfde aantal stemmen gekregen. Voor morgen [20.00] moeten jullie je keuze hebben gemaakt tussen MoonRocker, Pline en MyReflection.

2x vergeten te stemmen:
zunga

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 10 jan 2011 - 20:00:
Shit, heb ik weer x.x
Maar dan moeten we je dus nog een bericht sturen?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 jan 2011 - 20:01:
@ Julia: Ehm, ja. anders weet ik niet op wie je stemt ^^

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 10 jan 2011 - 20:10:
Ja, nee, domme vraag ook x'D

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 10 jan 2011 - 21:03:
krijgen we straks dan wel alle stemmingen te zien. daarmee bedoel ik dan ook die van vandaag.

Ik vind het wel knap dat dit random gebeurd is.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 jan 2011 - 21:50:
nmh, ik was benieuwd naar lynch & lunch dus ik kwam na mijn huiswerk dolenthousiast kijken. Naar morgen, hmph.
Anyways, ik ga kijken wie van de drie ik het verdachtst vind, en daar stem ik op. Random gaan is inderdaad echt niet meer goed in de derde ronde.
Pfft. Maar dat doe ik morgen.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 11 jan 2011 - 15:41:
Ik dacht toenet van ik zal eens een teorie proberen te maken...
heb drie keer het topic doorgelezen....
maar kan niets vinden...

weet iemand iets van Pline? ze komt nog niet in het topic voor, maar we kunnen wel op haar stemmen

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 11 jan 2011 - 17:42:
Dat kan betekenen dat Pline of helemaal niet volledig meedoet en maar random stemt of dat iemand anders het topic voor haar in de gaten houdt en dat zou beteken dat ze badside is. Iets anders kan ik van haar niet maken. Dus haar gedrag maakt haar zo wel verdacht.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 11 jan 2011 - 17:54:
Ja, inderdaad. Inactiviteit in het topic is wel eens vaker voorgekomen bij de badsides (toen met Jess, die was heel afwezig en niemand vond haar verdacht).
Verder vind ik de genoemde mensen niet eens het verdachtst. Ik heb niet zo'n goed gevoel bij Josette (RealMe is Josette, of naamfail ik nu?), op basis van wat ze hier in het topic gezegd heeft, normaal zou ik dus voor haar gaan, maar dat is nu geen optie.
Kirsten en Julia hebben op zich geen hele rare dingen gezegd en aan hun lynchgedrag en het lunchgedrag kan ik ook vrij weinig afleiden... (Dit is hoe ik het zie, maar ik ben nog nooit goed geweest in het zien van hints bij DA).

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 11 jan 2011 - 18:02:
waarom ben ik nu verdacht, ik heb niet eens op die mensen die eruit liggen gestemd??

wie is Jess??

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 11 jan 2011 - 18:26:
Jess zit niet in dit potje, dat was een vorig potje. Je hoeft er ook niet qua stemmen badside te zijn. Want dat kan ook met lunchen. Want met stemmen moet je of met continu dezelfde badside stemmen (dat wordt heel snel verdacht) of geluk hebben dat de andere met je mee stemmen. Dus eigenlijk zijn heel die stemmingen niet zo heel veel waard.
Zo zie ik het dan.

en nu ga ik naar bijles

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 11 jan 2011 - 18:56:
oh weer wat geleerd.....



1 2 3 4 5 6 7 8 9