Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: The Order of the Phoenix (Speeltopic)

DA: The Order of the Phoenix (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 7 jan 2011 - 21:09:
Het was het jaar 1997. De Orde van de Feniks had zich in hun nieuwe schuilplaats verzameld, onder leiding van Minerva Anderling. Harry was samen met zijn beste vrienden verdwenen om de laatste opdracht van Perkamentus, die enkele maanden geleden van het leven was beroofd, uit te voeren. De Orde had grote verliezen geleden en kon niet meer toekijken hoe Jeweetwel stukje bij beetje steeds meer macht kreeg. De Minister van Toverkunst was een van zijn aanhangers - of hij verkeerde onder de Imperiusvloek -, dat kon niet anders. Ook liepen er Dooddoeners op Zweinstein rond.

‘Maar we motten Harry vertrouwen, dat heb Perkamentus zelf gezegd!’ protesteerde Rubeus Hagrid nadat Minerva had verteld dat ze niet meer langer stil kon zitten.
‘Dat we Harry moeten vertrouwen, betekent niet dat wij in onze luie stoel moeten blijven zitten tot hij alles heeft opgelost, of - in het ergste geval - tot hij sterft,’ beet Minerva hem toe, Hagrids gezicht vertrok. ‘Als we dat al te weten komen.’ Haar stem werd kalmer en ze praatte weer tegen de gehele groep. ‘Hoe langer we wachten, hoe sterker Jeweetwel wordt. Ik zeg niet dat we roekeloos moeten doen, maar we moeten wel actie ondernemen.’ Instemmend gemompel vulde de kamer.

‘Sybilla Zwamdrift,’ Minerva richtte zich tot de chaotische vrouw die geschrokken op keek toen ze haar naam hoorde. ‘Gebruik je gave om de Dooddoeners te ontmaskeren. Het spel wordt sluw gespeeld. Ze vallen niet op tussen de mensen aan onze kant.’ De vrouw trok een kinderlijk bang gezicht toen ze kort knikte en keek daarna weer naar haar armbanden.

‘Romeo. Als je denkt dat een van ons gevaar loopt, schaduw die dan als bescherming. Met jou erbij zal die persoon onmogelijk uitgeschakeld kunnen worden. Denk echter goed na over wie je beschermt.’ Ook Romeo Wolkenveldt knikte.

‘Poppy, verzorg de gewonden. Hier heb je een klein flesje Elixer van Essenkruid. Het is net genoeg om één iemand met dodelijke verwondingen te redden. Ook voor jou geldt, denk goed na wie je redt.’ Minerva overhandigde de wit weggetrokken Poppy Pleister een klein flesje.

‘Dus iedereen doet mee?’ Weer klonk er instemmend gemompel, vermengd met een enthousiaste ‘ja, zeker!’ van Nymphadora Tops.
‘Bescherm Dreuzelhuizen, zorg voor schuilplaatsen voor gezochte tovenaars en heksen, doe gewoonweg wat je kan. Vergeet ondertussen ons echt doel niet,
het uitschakelen van de Duistere Zijde.’

Welkom bij het zevende potje Dark Age op dit forum. Dit is het speeltopic, lees het regeltopic om een beetje een beter idee te krijgen van hoe het spel verloopt.

Deelnemers:
1. xDevilbitch
2. Bodine
3. Kayley
4. neversay
5. MoonRocker
6. Pline
7. MyReflection
8. missxangel
9. Creating
10. zunga
11. realMe
12. Lipsy
13. Eliros

Rollen:
Badside [3/3]
3x Dooddoener [Wolf]

Goodside [3/10]
Sybilla Zwamdrift [Waarzegger]
Romeo Wolkenveldt [Beschermer]
Poppy Plijster [Heks]
7 2 x Tovenaar

Lynch: 20.00, eerste op zaterdag 8 januari
Lunch: 21.00, eerste op zaterdag 8 januari
Specials: ní¡ de eerste lunch, behalve de Heks, die mag meteen al haar Special gebruiken.



realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 jan 2011 - 21:05:
waarom staat er nou niks??

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 9 jan 2011 - 21:05:
Daniëlle, Bodine en Kirsten stemden alledrie op Mascha. Lipsy stemde op Kirsten en nu is zij dood.
Just saying...

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 jan 2011 - 21:05:
Ja, en daarom slaat 't nergens op. Want dan is er één persoon die de hele badside zou zijn, en dat kan ook weer niet, dus wat dat betreft vind ik Kirsten ook niet echt verdacht.

EDIT @ Julia - of toch wel.

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 9 jan 2011 - 21:06:
Maar hoe kan ik badside zijn en volgens jullie samen met mijn medebadsiders zoals jullie het dan zouden noemen stemmen als ik iedere keer met andere mensen zou samenwerken. Dat slaat helemaal nergens op.

Misschien is Josette (realMe) wel badsie, want die probeert mij verdacht te maken. Om de aandacht dan niet op haar gericht te houden.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 jan 2011 - 21:07:
@Kirsten; ja, dat bovenste is dus wat ik probeerde te zeggen.
Maar Julia heeft wel een punt.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 jan 2011 - 21:08:
Maar kirsten jij bent de enige die overal in terugkomt
meer heb ik niet.....

wacht nog wel af wat er nog meer gaat gebeuren

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 9 jan 2011 - 21:08:
@ Julia: Ik denk dat het vooral toeval is dat mijn naam over op terug te vinden was. En ik kwam pas om negen uur weer online, dus als ik badside was had ik nooit meer haar kunnen lunchen voor negen uur.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 9 jan 2011 - 21:09:
@Kirsten: maar misschien werkte je de eerste keer wel niet samen, en daarna wel, zodat het niet op zou vallen? [of de eerste keer wel en de tweede keer niet, maar dat is minder logisch, volgens mij]
Edit: maar je hebt wel medebadsiders die ook mee kunnen lunchen hè. Wij weten niet wanneer en hoe de badside dat bespreekt.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 jan 2011 - 21:09:
je had het eerder op kunnen sturen, denk ik.....

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 9 jan 2011 - 21:12:
@ Josette: Nu spreek je jezelf tegen, want jouw punt was dat ik wraak zou hebben genomen op Lipsy. Maar hoe kan dat als ik dat al eerder ingestuurd zou hebben.
@ Julia: Die snap ik maar half. Is het zo relevant dat je het me verder uit moet leggen of denk je laat maar zitten.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 jan 2011 - 21:15:
Er zitten drie mensen in de badside, en één van die drie mensen geeft de lunch door. Dus als jij er niet was, dan kan één van de andere badsiders het door hebben gegeven.
De badside mag ook per sms communiceren, toch?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2011 - 21:17:
Ik weet niet. Aan de ene kant houd ik Kirsten wel in mijn achterhoofd, maar aan de andere kant is zij wel een goede speelster. Toen ik in dat ene potje badside was, ging ze echt met mij in de clinch en had ze bijna iedereen overtuigd. Ze lijkt me niet zo stom om zo opvallend badsidegedrag te gaan vertonen.
Verder vind ik Josette ook niet helemaal verdacht. Het is waar dat ze heftig op Kirsten doorgaat en dat dit meestal getuigt van badside-zijn, maar als ik een tovenaar was zou ik ook zo reageren.
Dit is trouwens even mijn gedachten neerschrijven zodat ik er morgen vanuit kan vertrekken, anders vergeet ik een deel te vermelden als ik een theorie wil gaan maken.

@Bo: En op zich mag communiceren per sms wel, maar dat lijkt me onhandig omdat je dan de sms naar twee personen moet sturen, en dingen doorsturen. Ik heb het iig een keer geprobeerd op het andere forum en dat sloeg me daar even dik tegen.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 jan 2011 - 21:32:
@Kayley; jij zegt net als ik een tovenaar was........

en Kirsten is hetzelfde aan het doen als ik ter verdediging is ze nu mij aan het zwart maken.....

@Kirsten; laat maar, ik volg er nu zelf niets meer van wat ik allemaal zei. het kan idd ook dat iemand jouw zwart wil maken (dan bedoel ik niet mij, zoals jij vind, maar iemand die dat qua lynchen en lunchen doet)

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2011 - 21:38:
Ik snap je niet helemaal meer, Josette.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 jan 2011 - 21:42:
je zegt; als ik een tovenaar was.....
dat klinkt alsof je er geen bent.....



1 2 3 4 5 6 7 8 9