Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: The Order of the Phoenix (Speeltopic)

DA: The Order of the Phoenix (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 7 jan 2011 - 21:09:
Het was het jaar 1997. De Orde van de Feniks had zich in hun nieuwe schuilplaats verzameld, onder leiding van Minerva Anderling. Harry was samen met zijn beste vrienden verdwenen om de laatste opdracht van Perkamentus, die enkele maanden geleden van het leven was beroofd, uit te voeren. De Orde had grote verliezen geleden en kon niet meer toekijken hoe Jeweetwel stukje bij beetje steeds meer macht kreeg. De Minister van Toverkunst was een van zijn aanhangers - of hij verkeerde onder de Imperiusvloek -, dat kon niet anders. Ook liepen er Dooddoeners op Zweinstein rond.

‘Maar we motten Harry vertrouwen, dat heb Perkamentus zelf gezegd!’ protesteerde Rubeus Hagrid nadat Minerva had verteld dat ze niet meer langer stil kon zitten.
‘Dat we Harry moeten vertrouwen, betekent niet dat wij in onze luie stoel moeten blijven zitten tot hij alles heeft opgelost, of - in het ergste geval - tot hij sterft,’ beet Minerva hem toe, Hagrids gezicht vertrok. ‘Als we dat al te weten komen.’ Haar stem werd kalmer en ze praatte weer tegen de gehele groep. ‘Hoe langer we wachten, hoe sterker Jeweetwel wordt. Ik zeg niet dat we roekeloos moeten doen, maar we moeten wel actie ondernemen.’ Instemmend gemompel vulde de kamer.

‘Sybilla Zwamdrift,’ Minerva richtte zich tot de chaotische vrouw die geschrokken op keek toen ze haar naam hoorde. ‘Gebruik je gave om de Dooddoeners te ontmaskeren. Het spel wordt sluw gespeeld. Ze vallen niet op tussen de mensen aan onze kant.’ De vrouw trok een kinderlijk bang gezicht toen ze kort knikte en keek daarna weer naar haar armbanden.

‘Romeo. Als je denkt dat een van ons gevaar loopt, schaduw die dan als bescherming. Met jou erbij zal die persoon onmogelijk uitgeschakeld kunnen worden. Denk echter goed na over wie je beschermt.’ Ook Romeo Wolkenveldt knikte.

‘Poppy, verzorg de gewonden. Hier heb je een klein flesje Elixer van Essenkruid. Het is net genoeg om één iemand met dodelijke verwondingen te redden. Ook voor jou geldt, denk goed na wie je redt.’ Minerva overhandigde de wit weggetrokken Poppy Pleister een klein flesje.

‘Dus iedereen doet mee?’ Weer klonk er instemmend gemompel, vermengd met een enthousiaste ‘ja, zeker!’ van Nymphadora Tops.
‘Bescherm Dreuzelhuizen, zorg voor schuilplaatsen voor gezochte tovenaars en heksen, doe gewoonweg wat je kan. Vergeet ondertussen ons echt doel niet,
het uitschakelen van de Duistere Zijde.’

Welkom bij het zevende potje Dark Age op dit forum. Dit is het speeltopic, lees het regeltopic om een beetje een beter idee te krijgen van hoe het spel verloopt.

Deelnemers:
1. xDevilbitch
2. Bodine
3. Kayley
4. neversay
5. MoonRocker
6. Pline
7. MyReflection
8. missxangel
9. Creating
10. zunga
11. realMe
12. Lipsy
13. Eliros

Rollen:
Badside [3/3]
3x Dooddoener [Wolf]

Goodside [3/10]
Sybilla Zwamdrift [Waarzegger]
Romeo Wolkenveldt [Beschermer]
Poppy Plijster [Heks]
7 2 x Tovenaar

Lynch: 20.00, eerste op zaterdag 8 januari
Lunch: 21.00, eerste op zaterdag 8 januari
Specials: ní¡ de eerste lunch, behalve de Heks, die mag meteen al haar Special gebruiken.



MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 9 jan 2011 - 11:25:
Ik denk dat het ook puur toeval was. Al zou het inderdaad iets met elkaar te maken kunnen hebben. Maar dat mijn naam er tussen staat heeft te maken met oogjes dicht en een vinger op een getal laten komen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 jan 2011 - 11:58:
Die ene stem op mij was van mezelf, dus ik weet niet of je dat mee wil tellen?
Maar @ Pline - dat probeert Kayley [volgens mij] juist te zeggen. De eerste ronde is random, dus eigenlijk maak je jezelf maar een heel klein beetje verdacht als je met z'n allen op één persoon stemt. Want het kan net zo goed puur toeval zijn, dan had random.org misschien een beetje een kieskeurig dagje, of zo. Dus het zou op zich best een slimme strategie zijn, niet? [:

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 9 jan 2011 - 12:20:
Het is de eerste ronde, iedereen gaat random, ik denk niet dat de badside in de eerste ronde al zo'n fout gaat maken, tenzij het hele onervaren spelers zijn.
On the other hand, het is inderdaad wel vreemd dat ze vijf stemmen heeft...

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 jan 2011 - 12:46:
Of juist een ervaren badside, die weet dat wij denken dat 't random gaat, en daarom het risico durven te nemen.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 9 jan 2011 - 12:47:
Ja, maar vijf stemmen laat ons niet echt denken dat het random is, of wel?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 jan 2011 - 12:49:
Maar de badside zijn er toch maar drie? Die konden dan natuurlijk nooit weten dat er nog twee zouden zijn die op Angela zouden stemmen. Misschien zijn er zelfs maar twee van de stemmers badside, omdat ze niet heel veel risico wilden nemen. Dan zouden de andere drie dus tovenaars zijn.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 jan 2011 - 12:49:
2 van de 5 zijn al in een soort van verdeging gegaan....
niet om hun zwart te maken of mezelf, maar dat viel me gelijk op.....

tenminste ik zie het als een verdediging

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2011 - 13:10:
Of specials, Bo. Er zou net zo goed dewaarzegger tussen kunnen zitten. Die kon toen toch nog niet scannen, dus die gaat evenzeer random.
Maar ik ben zelf nog niet overtuigd door mijn eigen verdenking, dus ik ga weer random vandaag. En dat doe ik nu al omdat we visite krijgen en ik niet weet of ik dan vandaag nog veel online zal komen.

@Pline: Maar elke ziel met gezond verstand gaat zich dan verdedigen, en exclameren dat het zo random was. Daar kan je ook niet echt op oordelen, maar je kan het wel onthouden en in je achterhoofd houden bij alles dat ze doen.

@Elise: Sorry hun, maat mijn random kwam op jou.

Eliros
Eliros

Eliros is offline

[6222]
Eliros zei op 9 jan 2011 - 13:30:
@Kay; boehoeeeeh, je houdt niet van meeee! Nee, schat, doesn't matter, ik houd nog steeds wel van je hoor gewoon even iets minder dan normaal... x'D No, but really, ik ging vorige ronde ook random op jou. ;'

Oh, en mijn random kwam uit op Josette. Ja, ik ben random gegaan omdat we eigenlijk nog niemand verdacht vinden, volgende ronde hoop ik niet meer random te gaan.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 jan 2011 - 13:37:
@Kay; oh ja.
Maar tot nu toe kan iedereen special zijn, toch?

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 9 jan 2011 - 14:41:
@ Bo, naar mijn mening wel of er moet al iemand zich heel verdacht hebben gemaakt, zonder dat wij het zagen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2011 - 16:31:
@Kay; oh ja.
Maar tot nu toe kan iedereen special zijn, toch?


Iedereen behalve Angela en Creating. XD
Nee, oké, uhm. Ja, op zich wel. Al heb ik wel al een vaag gedacht van wie zeker geen special zou kunnen zijn, maar dat hou ik nog voor me omdat het op gevoel berust en ik dat nog niet helemaal vertrouw.

Ik kan trouwens op de laptop, dus misschien verander ik mijn stem nog wel als er nog iets verdachts gebeurt, zeg maar.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 9 jan 2011 - 16:50:
Wat lullig voor Angela! Meteen er uit met vijf stemmen. Ik heb trouwens ontdekt dat kamergenotes prima vervangers zijn voor random.org ^^
Nja, ik ben weer thuis, dus vanaf nu kan ik normaal stemmen. Ik heb het topic doorgelezen maar ben er helaas nog niet veel wijze rvan geworden.
Hmm, ik ga nog een keer lezen en kijken of ik een theorie kan bedenken.

zunga
zunga is offline

[12]
zunga zei op 9 jan 2011 - 17:46:
@Bodine (En Kayley) De mensen met ervaring, zullen dat weten. Dus als ze actief gaan doen, dan worden ze niet snel verdacht. Maar dat is wat ik zou denken. Dat is alleen me instinct

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 9 jan 2011 - 17:58:
zo ik leef weer, min of meer

o.o oh lekker dan, Angela heeft altijd een hele zooi theorieën. [/niet dat random.org mij niet opdroeg op haar te stemmen...]

Dus. Goed. Eigenlijk is er nog niemand echt verdacht, hmm?



1 2 3 4 5 6 7 8 9