Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Forum Spelletjes » DA: The Order of the Phoenix (Speeltopic)

DA: The Order of the Phoenix (Speeltopic)

1 2 3 4 5 6 7 8 9
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 7 jan 2011 - 21:09:
Het was het jaar 1997. De Orde van de Feniks had zich in hun nieuwe schuilplaats verzameld, onder leiding van Minerva Anderling. Harry was samen met zijn beste vrienden verdwenen om de laatste opdracht van Perkamentus, die enkele maanden geleden van het leven was beroofd, uit te voeren. De Orde had grote verliezen geleden en kon niet meer toekijken hoe Jeweetwel stukje bij beetje steeds meer macht kreeg. De Minister van Toverkunst was een van zijn aanhangers - of hij verkeerde onder de Imperiusvloek -, dat kon niet anders. Ook liepen er Dooddoeners op Zweinstein rond.

‘Maar we motten Harry vertrouwen, dat heb Perkamentus zelf gezegd!’ protesteerde Rubeus Hagrid nadat Minerva had verteld dat ze niet meer langer stil kon zitten.
‘Dat we Harry moeten vertrouwen, betekent niet dat wij in onze luie stoel moeten blijven zitten tot hij alles heeft opgelost, of - in het ergste geval - tot hij sterft,’ beet Minerva hem toe, Hagrids gezicht vertrok. ‘Als we dat al te weten komen.’ Haar stem werd kalmer en ze praatte weer tegen de gehele groep. ‘Hoe langer we wachten, hoe sterker Jeweetwel wordt. Ik zeg niet dat we roekeloos moeten doen, maar we moeten wel actie ondernemen.’ Instemmend gemompel vulde de kamer.

‘Sybilla Zwamdrift,’ Minerva richtte zich tot de chaotische vrouw die geschrokken op keek toen ze haar naam hoorde. ‘Gebruik je gave om de Dooddoeners te ontmaskeren. Het spel wordt sluw gespeeld. Ze vallen niet op tussen de mensen aan onze kant.’ De vrouw trok een kinderlijk bang gezicht toen ze kort knikte en keek daarna weer naar haar armbanden.

‘Romeo. Als je denkt dat een van ons gevaar loopt, schaduw die dan als bescherming. Met jou erbij zal die persoon onmogelijk uitgeschakeld kunnen worden. Denk echter goed na over wie je beschermt.’ Ook Romeo Wolkenveldt knikte.

‘Poppy, verzorg de gewonden. Hier heb je een klein flesje Elixer van Essenkruid. Het is net genoeg om één iemand met dodelijke verwondingen te redden. Ook voor jou geldt, denk goed na wie je redt.’ Minerva overhandigde de wit weggetrokken Poppy Pleister een klein flesje.

‘Dus iedereen doet mee?’ Weer klonk er instemmend gemompel, vermengd met een enthousiaste ‘ja, zeker!’ van Nymphadora Tops.
‘Bescherm Dreuzelhuizen, zorg voor schuilplaatsen voor gezochte tovenaars en heksen, doe gewoonweg wat je kan. Vergeet ondertussen ons echt doel niet,
het uitschakelen van de Duistere Zijde.’

Welkom bij het zevende potje Dark Age op dit forum. Dit is het speeltopic, lees het regeltopic om een beetje een beter idee te krijgen van hoe het spel verloopt.

Deelnemers:
1. xDevilbitch
2. Bodine
3. Kayley
4. neversay
5. MoonRocker
6. Pline
7. MyReflection
8. missxangel
9. Creating
10. zunga
11. realMe
12. Lipsy
13. Eliros

Rollen:
Badside [3/3]
3x Dooddoener [Wolf]

Goodside [3/10]
Sybilla Zwamdrift [Waarzegger]
Romeo Wolkenveldt [Beschermer]
Poppy Plijster [Heks]
7 2 x Tovenaar

Lynch: 20.00, eerste op zaterdag 8 januari
Lunch: 21.00, eerste op zaterdag 8 januari
Specials: ní¡ de eerste lunch, behalve de Heks, die mag meteen al haar Special gebruiken.



realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 jan 2011 - 18:17:
@Julia; nee nog niet....
al zijn er twee van de vijf in verdediging gegaan op kayleys lichte verdenking en drie niet...
maar ik weet niet of dat iets wil zeggen...

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 9 jan 2011 - 18:35:
[hé, Emma, moet bij de Goodside niet 8/10 ipv 10/10 staan? :x]

Ik denk niet dat het iets zegt. Het zou gewoon heel stom zijn als je expres in de eerste ronde al op dezelfde stemt. Ik denk dat Angela gewoon pech had met random.org

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2011 - 18:38:
[hé, Emma, moet bij de Goodside niet 8/10 ipv 10/10 staan? :x]
Ja, sorry, bedankt dat je me er op wijst. Ik ben beetje moe en heb er overheen gelezen. Ga het nu veranderen.

Trouwens, nog drie mensen moeten stemmen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2011 - 19:56:
Fenrir Vaalhaar dwaalde rond het huis van de bekende familie van bloedverraders: de familie Wemel. Hij had dienst, de Heer van het Duister wilde dat het huis continu in de gaten werd gehouden. Misschien zou Potter zo dom zijn om daar te verschijnen, en dan mochten ze hem niet mislopen.
Verveeld speelde hij met zijn toverstok. Het was ’s ochtends vroeg, en naast de thuiskomst van meneer Wemel die nacht was er niets gebeurd. De meeste lichten in het huis waren uit, iedereen sliep waarschijnlijk nog.

Plotseling ging er op de eerste verdieping een licht aan. Vaalhaar keek op. Enkele minuten later doofde het licht weer, en ging er beneden een licht aan. Vaalhaar grijnsde. Misschien zou er iemand naar buiten komen. Meneer Wemel moest immers nog naar zijn werk, mevrouw Wemel had misschien een klusje voor de Orde.

Het was helaas geen volle maan, dus zorgde Vaalhaar op een andere manier voor vermaak. Toen een bos rode krullen te voor schijn kwam, sprak hij een Monddoodbezwering uit. Daarna martelde hij haar met de Cruciatusvloek tot de dood.


Vandaag is neversay gelynchd. Zij was Molly Wemel, een Tovenaar.

xDevilbitch - neversay [1]
Bodine - neversay [1]
Kayley - Eliros
Neversay - Pline [3]
MoonRocker - Bodine
Pline - zunga [1]
MyReflection - neversay [1]
Zunga - zunga [2]
RealMe - xDevilbitch [1]
Lipsy - MyReflection
Eliros - realMe [1]

1x vergeten te stemmen:
zunga

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 jan 2011 - 20:01:
RIP Neversay
gelukkig was ze maar een tovenaar.....
niets tegen jouw hoor....

nou de stemmen eens onder handen nemen

@Edit: Kirsten is de enige die ook op angela stemde.....

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 jan 2011 - 20:06:
Ja, maar ik denk dat de verdenking een beetje wegvalt, aangezien het nu totaal anderen zijn, en het slaat nergens op om te denken dat er twee badsides zijn.
Denk ik.
Euhm. *denkt*
Scheiße. Idunno. o.o

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 jan 2011 - 20:17:
twee badsides lijkt mij ook sterk ja......

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 9 jan 2011 - 20:38:
Mhee, ik wil niet dood D:

Maar goodside, succes en versla de badside!

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 9 jan 2011 - 20:42:
twee badsides klinkt wel geniaal, misschien kunnen we daar nog ooit iets mee doen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 9 jan 2011 - 20:44:
N'awh. R.I.P. Mascha.
En hoe bedoel je, twee badsides, Bo? o.o'

Ben overigens zeer benieuwd naar de lunch.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 jan 2011 - 20:48:
Nou, als we nu kijken naar wie er de eerste keer op Angela stemden, en nu op Mascha, zijn dat totaal verschillende mensen. Dus het heeft niet zoveel nut om te kijken wie dezelfden zijn, omdat het verschillenden zijn en er kan maar één badside zijn. Ben ik vaag? x.x

MyReflection
MyReflection

MyReflection is offline

[1630]
MyReflection zei op 9 jan 2011 - 20:51:
ik snap hem

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 9 jan 2011 - 20:57:
Het was twaalf uur ‘s nachts, deze keer was Bellatrix alleen op pad. Haar humeur was uitstekend en ze vond deze nacht nog duisterder dan gewoonlijk. De Heer had haar een taak gegeven. Een belangrijke taak. Hij had hem hí¡í¡r gegeven. Hij vertrouwde haar.

Het was een lastige taak, dat wist ze. Maar het zou haar lukken. Ze zou alles geven. Ze had alles over voor haar Heer.
Daar, een aantal meter verderop, stond haar doelwit, haar slachtoffer van die avond. Ze grijnsde bij het idee dat ze na vanavond kon zeggen dat ze hem had verslagen. Ze trok haar toverstok.
‘Kijk eens wie we daar hebben,’ kirde ze. Meteen kreeg ze een Ontwapeningsspreuk op haar af. Ze giechelde zoals alleen zij dat kan en na non-verbaal een Schildspreuk opgeroepen te hebben -al zijn spreuken ketsten af-, sprak ze de Vloek des Doods uit. Ah, ze vond het heerlijk die woorden te zeggen.


Vandaag is Lipsy gelunchd. Zij was Romeo Wolkenveldt, de Beschermer.

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 jan 2011 - 21:00:
weer een goodside eruit.....
nog wel een special.....
RIP Lipsy.

@Bo; Het zijn idd verschillende mensen alleen kirsten niet, die stemde op zowel Macha als angela

realMe
realMe

realMe is offline

[2181]
realMe zei op 9 jan 2011 - 21:01:



1 2 3 4 5 6 7 8 9