Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » EK-topic

EK-topic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 27 mei 2012 - 18:26:
Juuuuust wondering... Wie kijkt er al uit naar het EK voetbal? ;p



xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 mei 2012 - 21:28:
Yay!

Okay. Laatste poule: D. Oekraïne, Zweden, Frankrijk en Engeland. Zeker de laatste drie landen kunnen erg sterk zijn. Ik vind het een leuke poule omdat het moeilijk te voorspellen is wie er door zullen gaan. Op dit moment zou ik Engeland zeggen en waarschijnlijk dan ook Frankrijk, maar Frankrijk heeft wel eens vaker bewezen grandioos onderuit te kunnen gaan en alle wedstrijden te verliezen in de eerste ronde.

Oekraïne. Nog nul keer gelukt om zich te plaatsen sinds ze dit proberen (1994). Ik heb er eigenlijk niet zo veel over te zeggen: Sjevtsjenko is natuurlijk een goede speler en er kan ook best een gelijkspelletje in zitten of misschien zelfs een keertje winst, maar er moet echt iets onverwachts gaan gebeuren als zij een plek in de kwartfinales in de wacht spelen.

Zweden is een grotere kanshebber dan Oekraïne, maar ik betwijfel of het ze gaat lukken. Het is voor de Nederlanders sowieso wel leuk om een wedstrijd van Zweden te zien, aangezien er echt super veel (oud-)Eredivisiespelers in het team zitten. (In ieder geval - ik vind het dan leuk. Ik weet niet of dat voor de rest ook geldt.) Toivonen bijvoorbeeld, en Rosenberg, Elm, Isaksson en Bajrami. Nog wel een paar meer, zelfs. Guidetti kan er helaas niet bij zijn, hij is nog steeds niet hersteld van zijn zenuwontsteking. Als Feyenoordsupporter ben ik natuurlijk ongelooflijk pro-Guidetti en vind ik het voor Zweden heel jammer dat hij er niet bij kan zijn aangezien hij een goede aanvaller is. : )
Het is zeker niet onmogelijk dat ze de kwartfinales redden, maar de kans is ook weer niet enorm groot.

Frankrijk heeft zich sinds 1992 elke keer gekwalificeerd voor het EK (daarvoor is het twee keer wel gelukt en zes keer niet. De twee keer dat ze het wel lukte, werden ze een keer kampioen en een keer vierde). Sinds die tijd is het resultaat erg wisselend, van zonder een keer te winnen er na een ronde uit te zijn tot kampioen worden. Frankrijk is dus niet echt het meest voorspelbare land wat betreft de resultaten. Ik schat de kans dat ze er dit jaar doorheen komen wel wat groter dan die van Zweden omdat ze op dit moment wel in vorm zijn. As said before: ze hebben laatst nog van Duitsland gewonnen (1 - 2).

Engeland is zeker niet slecht en speelt, zoals al is gezegd, mooi voetbal, maar ze komen simpelweg nooit zo ver in dit soort eindtoernooien. Het is ze een keer gelukt om derde te worden op het EK en dat is dan ook het hoogste dat ze is gelukt. Dat was echter in 1968. Op vorige keer afgezien (uitgeschakeld door Kroatië op het eigen Wembley.. autsch) kwalificeren ze zich wel steeds sinds 1988.
Ik denk dat het grootste obstakel voor Engeland nog wel de bondscoach kan zijn: Stuart Pearce. Hij is redelijk recent aangesteld en een team verandert toch veel door een nieuwe bondscoach. Maar als het hem lukt om de rust in het team te houden ondanks de verandering, vind ik dat ze het wel moet lukken de eerste ronde door te komen. (:

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 29 mei 2012 - 21:50:
Frankrijk is dus niet echt het meest voorspelbare land wat betreft de resultaten. Ik schat de kans dat ze er dit jaar doorheen komen wel wat groter dan die van Zweden omdat ze op dit moment wel in vorm zijn. As said before: ze hebben laatst nog van Duitsland gewonnen (1 - 2).

Jaaa, maar Duitsland heeft net nog verloren van Zwitserland. (en Nederland van Bulgarije, dafuq was up with that?) Ik weet niet in hoeverre het resultaat van een oefenmatch van belang is, maar ik geloof toch graag dat Duitsland beter kan dan dit. Just sayin'. (:
En ik héb het gewoon echt niet voor Les Bleus, misschien heb ik er daarom ook geen eerlijk beeld over, maar ik zeg nee. Doe mij maar Zweden. ^_^

Engeland is zeker niet slecht en speelt, zoals al is gezegd, mooi voetbal, maar ze komen simpelweg nooit zo ver in dit soort eindtoernooien.

Ze hadden op het voorbije WK véél verder moeten komen, die match tegen Duitsland was schandalig. Duitsland voetbalde dan wel zeer sterk, maar die overwinning tegen Engeland hebben ze toen gewoon gestolen.

Ik denk dat het grootste obstakel voor Engeland nog wel de bondscoach kan zijn: Stuart Pearce. Hij is redelijk recent aangesteld en een team verandert toch veel door een nieuwe bondscoach. Maar als het hem lukt om de rust in het team te houden ondanks de verandering, vind ik dat ze het wel moet lukken de eerste ronde door te komen. (:

De eerste ronde lijkt me wel het minimum, ja. Nieuwe coach en alles, oké, maar hij heeft ook een heel sterk team om mee te werken. Maar ze moeten zaterdag een vriendschappelijke match tegen België spelen, en dan zullen we dat eens bekijken.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 mei 2012 - 21:59:
Het verliezen van Bulgarije was de 200ste nederlaag van Oranje. Tragisch.
En ik heb ook wel vertrouwen in Duitsland, zeker. Maar juist omdat zij nu in zulke goede vorm zijn, betekent het ook dat Frankrijk niet op z'n slechtst is op dit moment aangezien zij ze hebben verslagen.

Maar als het Engeland lukt om door de eerste ronde te komen, gaan ze het ook niet makkelijk krijgen. Stel, ze worden eerste in hun poule, dan moeten ze waarschijnlijk tegen Italië spelen (denk ik dan zo). Tegen Italië maken ze nog wel een kans. Maar als het ze niet lukt om eerste te worden, dan moeten ze hoogstwaarschijnlijk tegen Spanje, en daar gaan ze denk ik wel onderuit.
Maar ook als ze tegen Italië moeten spelen en het ze lukt hen te verslaan, moeten ze de ronde daarna hoogstwaarschijnlijk tegen Spanje, en ja. Zelfde verhaal.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 29 mei 2012 - 22:19:
Het verliezen van Bulgarije was de 200ste nederlaag van Oranje. Tragisch.
En ik heb ook wel vertrouwen in Duitsland, zeker. Maar juist omdat zij nu in zulke goede vorm zijn, betekent het ook dat Frankrijk niet op z'n slechtst is op dit moment aangezien zij ze hebben verslagen.

Maar als het Engeland lukt om door de eerste ronde te komen, gaan ze het ook niet makkelijk krijgen. Stel, ze worden eerste in hun poule, dan moeten ze waarschijnlijk tegen Italië spelen (denk ik dan zo). Tegen Italië maken ze nog wel een kans. Maar als het ze niet lukt om eerste te worden, dan moeten ze hoogstwaarschijnlijk tegen Spanje, en daar gaan ze denk ik wel onderuit.
Maar ook als ze tegen Italië moeten spelen en het ze lukt hen te verslaan, moeten ze de ronde daarna hoogstwaarschijnlijk tegen Spanje, en ja. Zelfde verhaal.

Ja, maar Duitsland speelde toch ook nog niet met zijn voltallige EK-selectie? De spelers van Bayern München waren er nog niet bij.

En ik wil eerst een paar groepsmatchen zien voor ik me verder uitspreek over bepaalde ploegen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 mei 2012 - 22:24:
Jap, ze misten onder andere Schweinsteiger, die natuurlijk een belangrijke speler is. Maar ik had Frankrijk alsnog minder sterk ingeschat, ik was echt verbaasd toen ze wonnen.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 29 mei 2012 - 22:29:
Ik ben sowieso verbaasd als Frankrijk wint. Uit principe

En dat Duitsland klop kreeg van Zwitserland vond ik ergens wel komisch. Er kwamen in ieder geval veel flauwe grappen over de oorlog uit voort...

Maar dafuq was er nou aan de hand met Nederland - Bulgarije?? Ik wil niet moeilijk doen, maar... Bulgarije staat op de 95ste plaats van de FIFA ranglijst. België staat op de 44ste. Nederland staat op de 4de.
MY BRAIN IS FULL OF FUCK.

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 29 mei 2012 - 22:32:
Nederland had ook niet zijn normale selectie.
Daar hoef je [of in ieder geval ik] niet bang voor te zijn.

Al blijft het natuurlijk schandalig.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 29 mei 2012 - 22:44:
En gaat Mathijsen nou nog mee naar het EK?

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 29 mei 2012 - 22:45:
Tegen Bulgarije was echt ongelooflijk gíªnant.
Aanval was niet handig geregeld: Huntelaar in het midden, Van der Vaar links en Van Persie rechts. Zeker Van Persie is gevaarlijker in het midden, dus die trok ook te vaak naar het midden waardoor Huntelaar dan weer weinig kansen kreeg.
Ik hoop trouwens dat Willems beter gaat spelen. Misschien was hij gewoon zenuwachtig voor zijn eerste interland: laten we het daar maar op houden. Want als hij zo speelt op het EK, dan.. tja. Dan is het beter als hij niet speelt.
Oh, en ik hoop dat Mathijsen zijn blessure meevalt en dat hij gewoon alle wedstrijden mee kan spelen.

Verder vind ik Krul niet slecht, maar ik prefereer Stekelenburg of Vorm.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 29 mei 2012 - 22:55:
Aaaaah, wat moet het fijn zijn om je eigen land te kunnen aanmoedigen op een kampioenschap
Als er in België over voetbal wordt gepraat, is er altijd wel iemand die komt aandragen met Mexico '86, toen België vierde werd. Ons moment van glorie... -facepalm- I shit you not, daar praten ze NOG over.
Wees blij. Welke plaats Nederland ook haalt, jullie mogen tenminste spelen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 mei 2012 - 21:51:
Ooooh, ik kijk Nederland - Slowakije en ik ben zoooo bang dat alle blessures erg zijn. Sneijder is net het veld af gegaan en Affelay was ook geblesseerd (speelt wel weer gewoon) en Heitinga en Bouma ook (Bouma speelde door maar is later gewisseld voor Vlaar). En ooooooooooh. ):

Edit: AH NEE. De commentator zegt dat er een ambulance onderweg is voor Heitinga en Bouma en nee nee nee D:

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 30 mei 2012 - 21:54:
Ik moet gedwongen voetbal kijken. Ik vind er geen ruk aan dus ik ga nu lekker naar huis fietsen en heeeerlijk slapen. C:
Me stiefvader is helemaal van slag omdat Vlaar erin zit. Hij zegt dat dat geen goede voetballer is. Ik heb hier geen verstand van dus ik knik en glimlach maar.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 mei 2012 - 21:56:
Niet knikken en glimlachen. Dat is onzin. Waarschijnlijk een anti-Feyenoorder, niet? Vlaar is een betrouwbare verdediger.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 9 juni 2012 - 19:21:
Ik denk dat we ons zooitje alvast kunnen pakken.

Celestial
Celestial

Celestial is offline

[1216]
Celestial zei op 9 juni 2012 - 19:23:
Ja idd Danïelle Nederland is slecht vanavond ¬¬



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12