Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » EK-topic

EK-topic

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 27 mei 2012 - 18:26:
Juuuuust wondering... Wie kijkt er al uit naar het EK voetbal? ;p



neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 9 juni 2012 - 19:54:
In 1988 zijn we ook met een Nederlaag begonnen, maar toch kampioen geworden. Dus ik hou nog een beetje moed. :'

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 9 juni 2012 - 20:04:
Oh my. Denemarken; staande ovatie. <3

Celestial
Celestial

Celestial is offline

[1216]
Celestial zei op 9 juni 2012 - 20:23:
In 1988 zijn we ook met een Nederlaag begonnen, maar toch kampioen geworden. Dus ik hou nog een beetje moed. :'

Mijn geboortejaar >.<

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 9 juni 2012 - 20:30:
@Mars, maar toen zaten we niet in een poule met Duitsland. Ach ja, nu alleen de Olympische Spelen nog overleven en ik heb weer twee jaar lang rust.

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 9 juni 2012 - 20:36:
Ben ik de enige die vindt dat Nederland niet slecht heeft gespeeld?
Ja, ze werden overromeld bij het goal en waren hierdoor hun spel even kwijt, maar ze stonden wel op het veld. Het enige minpuntje was de afronding, waar het natuurlijk uiteindelijk allemaal om gaat. Maar de opbouw en vooral het middenveld vond ik vrij sterk.

Ik heb nog last van een brok in de keel en ik moest letterlijk bijna huilen _0-
Te veel laten meeslepen.

Nu hopen dat Portugal - Duitsland gelijk spelen, dan heeft NL nog meer kans.

Rianne
Rianne

Rianne is offline

[3408]
Rianne zei op 9 juni 2012 - 21:33:
Ik ben het op zich wel met Yas eens. Ze speelden op zich mooi. Ze hadden ook meer 'bijna-goals' als Denemarken, alleen dat laatste tikje kreeg die bal steeds niet. Dat is dan weer jammer.

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 9 juni 2012 - 21:35:
@Yas Ik en mijn broer vonden ze ook niet slecht spelen, maar ze waren soms wel slordig. Begrijpelijk, want ze waren een beetje opgefokt had ik het idee.
Wij hadden nog wel verwacht dat ze gingen scoren, want ze hadden zoveel kansen. Denemarken was trouwens ook niet bepaald goed bezig. :'

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 9 juni 2012 - 23:24:
Ben ik de enige die vindt dat Nederland niet slecht heeft gespeeld?

Nou... niet helemaal de enige, blijkbaar.

Eerlijk? Ik vond Oranje maar niks. Een flauw afkooksel van de finalist van 2 jaar geleden. Van Persie - wat was die daar in Godsnaam aan het klungelen? Robben wilde zo graag zelf scoren en zijn eigen sterretje opblinken dat het irritant werd, telkens weer slecht afwerken om toch maar op doel te trappen. Sneijder presteerde ondermaats voor zijn nummer 10. Die fout van Van Bommel? Jaiks. Huntelaar had veel vroeger moeten inkomen, hij zat 70 minuten te beschimmelen op de bank, hij kwam tenminste nog wat gevaarlijk doen. Maar dan dat gezeur over handspel? Ja sorry hoor, die Deen stond daar echt niet ineens uit het niets en zijn arm was al gestrekt, als de bal dan van onderlangs tegen zijn arm wordt getrapt kan hij er ook niet veel aan doen. Dat was kinderachtig.
Verdiende overwinning voor Denemarken. Ze hebben zich verbazend goed verweerd en weinig steken laten vallen. En Krohn-Dehli verdient een bloemetje voor zijn goal, want Stekelenburg was wél bij de pinken.

EnteredDanny
EnteredDanny

EnteredDanny is offline

[76]
EnteredDanny zei op 10 juni 2012 - 15:02:
Gewoon Nigel de Jong het veld op sturen. Houden we op een gegeven moment geen tegenstander meer over, en hebben we vrij spel.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 juni 2012 - 15:21:
Twitter van de dag: Egoland verslagen door Legoland.
Internet, I love you.
En ik vind het wel zo eerlijk dat de Denen hier lekker lang van gaan genieten. Dat komt ervan als je je tegenstander onderschat, Thor straft onmiddellijk.

En vanavond Spanje - Italië. Ik heb mijn truitje al aan, beetje karma opkrikken.

EnteredDanny
EnteredDanny

EnteredDanny is offline

[76]
EnteredDanny zei op 10 juni 2012 - 15:29:
door CosmicPurple:
Twitter van de dag: Egoland verslagen door Legoland.
Internet, I love you.
En ik vind het wel zo eerlijk dat de Denen hier lekker lang van gaan genieten. Dat komt ervan als je je tegenstander onderschat, Thor straft onmiddellijk.

En vanavond Spanje - Italië. Ik heb mijn truitje al aan, beetje karma opkrikken.


Ik zie Spanje winnen van Italië, ik heb Italië al in een hele tijd barslecht zien spelen. Toch hoop ik dat Italië flink terug zal vechten. Ik hoop weer zo'n wedstrijd te zien als Rusland tegen Tsjechië. 't Maakt mij niet uit wie er wint, ik wil gewoon mooi voetbal zien.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 10 juni 2012 - 16:14:
Oké jongens. Ik heb totí¡í¡l geen verstand van voetbal, maar ik ga me hier toch even in mengen. Gewoon daarom :']

Ben ik de enige die vindt dat Nederland niet slecht heeft gespeeld?


Nee, ik vond ze opzich ook niet slecht spelen. Ze hebben veel kansen gehad, maar zoals Rianne zei, op het laatste moment lukte het steeds niet.
Ik vond dat ze niet genoeg een team waren zegmaar. Iedereen probeerde steeds zelf te scoren ipv over te spelen en nou. Dat.

En en en. Ik was wel blij dat Duitsland won :'

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 10 juni 2012 - 16:28:
Ik vond Nederland - Denemarken niet eens zó lelijk. Ik bedoel, heb je Polen - Griekenland gezien? Dat was gewoon niet leuk meer. [/ik was ziek, dus in plaats van naar het schoolfeest te gaan, heb ik vrijdag de hele avond voetbal gekeken]

@Do: haha, dat is echt geniaal. _0_

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 10 juni 2012 - 18:49:
Nederland is geen spanje.

Zoals je al ziet tussen spanje - italië, gaat het om snelheid, hard spelen en elkaar neerhalen.
Nederland is een team met lange opbouw en gaatjes vinden, houdt niet van risico's nemen. Maar dat maakt hun niet 'slecht'. Het is waar je van houdt.
Daarom kan ik niet wachten op woensdag. Nederland - Duitsland, beide een Mannschaft.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 juni 2012 - 20:56:
Nederland is geen spanje.

Zoals je al ziet tussen spanje - italië, gaat het om snelheid, hard spelen en elkaar neerhalen.
Nederland is een team met lange opbouw en gaatjes vinden, houdt niet van risico's nemen. Maar dat maakt hun niet 'slecht'. Het is waar je van houdt.
Daarom kan ik niet wachten op woensdag. Nederland - Duitsland, beide een Mannschaft.

Niet mee eens. Italië weet hoe Spanje speelt, als je hen ruimte geeft dan nemen ze die. Verdedigend spelen tegen Spanje werkt niet, dan tikken ze de bal rustig rond en als ze één keer een gaatje vinden komen Iniesta of Xavi of Fabregas de rekening maken. Geef ze de bal en ze gaan ermee vandoor.
Als je tegen Spanje een kans wil maken moet je doordrukken, zeker nu ze Puyol missen. En zelfs als de verdediging rammelt moet je nog voorbij Casillas. Dat is de enige manier, blijven proberen, blijven doorgaan, en hopen dat er ooit eens een balletje langs gaat. Dat is de Italianen vanavond één keer gelukt, en als Ramos een beetje wakker was geweest (of als Puyol op het veld had gestaan) dan hadden ze die nul gehouden.
Voorin stonden de Spanjaarden te lang zonder diepe spits, Navas had sneller moeten inkomen want die jongen kí n echt wat met een bal.

Spanje speelt snel (deze wedstrijd nog niet op hun volle kunnen weliswaar), Italië speelt hard (omdat ze geen keuze hadden, anders lapt Iniesta er zo drie of vier binnen).
Maar Spanje speelt prachtig voetbal, en ze spelen ook als een gehéél. Als je geen hecht team bent kan je niet zulke combinaties brengen. Ze liepen op het eind vaak vast omdat de Italianen dan de hele spelersbus voor de goal parkeerden, of omdat ze geen spits (de jammerlijk afwezige David Villa) hadden om aan te spelen. Maar ze brengen nog steeds het allermooiste voetbal. En ze duiken tenminste ook niet in het gras voor het minste, waar de Italianen dan weer in uitblinken. La Divina Commedia, zullen we maar zeggen.
Italië heeft een paar smerige fouten gemaakt, omdat ze goed wisten dat het nodig was. Behalve dan die ene kamikaze-aanval op Casillas, dat was idioot. Gele kaart was meer dan verdiend geweest daar. De Italianen komen hier echt goed weg qua kaarten, ik vond dat de ref net iets te vaak ging "waarschuwen". (en bij Spanje trok hij dan weer wel snel zijn boekje als er dan eens een overtreding viel, maar dat is misschien mijn mening.)
Neerhalen? Ik heb geen enkele Spanjaard zien doorgaan op een Italiaan zoals Iniesta daar een schoen op zijn knie kreeg. En niemand is Buffon gaan pootjehaken. Dus ik hoop maar dat het niet over Spanje ging, want in vergelijking met veel andere ploegen (de ellebogen van Van Persie, om er maar een te noemen) springen Spanjaarden zéér zuinig om met contact op de man.

En voor alle Nederlandse supporters hoop ik van ganser harte dat Oranje woensdag hun zaakjes beter voor elkaar heeft dan tegen Denemarken, anders veegt Duitsland er het veld mee aan.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13