Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #188

Offtopic #188

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 14 jan 2013 - 0:08:
Vas' happening?



MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 18 jan 2013 - 18:55:
''Bureaucratism: You have 2 cows; the Government takes both, shoots one, milks the other and throws the milk away..'' hahaha wtf.

Ja. Dat is geniaal.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 18 jan 2013 - 19:51:
Hahahaa geniaal!

Heeft iemand al wat gehoord van Julia?

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 18 jan 2013 - 20:04:
I'm writing Sydney White in English [for the ones who don't know her, she was a person I had to made up in a writing contest], but I totally suck in English... So I don't quite know why I'm still trying _0_

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 18 jan 2013 - 20:47:
@Marit
Klopt. Ik ben een ramp met muziek, haha! En tekenen kon ik al, dus dat was makkelijk kiezen. En het idee al dat je als examen het podium op moest voor de school liet mij al in mijn broek schijten.
Nee, beeldendevorming was dus tekenen. Ik had dat en kunstgeschiedenis. Ik denk dat het dus CKV was. Dan had je gedichten, architectuur, theater, etc. Moest telkens klote verslagen maken, omdat mijn docent officieel Nederlands docent was. En met CKV mogen taal docenten dat ook geven. En andere klassen hoefde dat niet te doen, omdat hun docent wel tekendocent waren. Mí¡í¡r, een of andere reden werd ik altijd gematst. Ik deed echt geen fluit, zo erg dat de docenten desperate werden. Ik moest echt iets van tien verslagen in het schooljaar maken en ik had er iets van drie gemaakt. De docent [tevens mn mentrix toentertijd] zei toen dat ik nog maar één verslag hoefde te maken om alles recht te zetten. Als ik namelijk geen voldoende had ging ik niet over >< Dus toen heb ik het maar gemaakt..
Nou wat dus het grappige was [of eigenlijk niet], was dat ik helemaal niet goed was in talen :'] Maar ik verkoos liever dat dan M&O of economie. Beste keuze ooit! Want bij het landelijke zijn het leestoetsen en dan kan je wel eruit halen wat er vertelt wordt. What means, niet leren voor alle talen, omdat er niet valt te leren. Dus drie vakken vielen al af.
Ik wilde het liefst aardrijkskunde er ook bij, ik vind grote stoffen leuk. Heel de les vol verhalen. En op de een of andere manier blijft het allemaal hangen en hoefde ik niet te leren aan het eind, ook erg handig ^^
Conclusie, ik had een erg chill eindjaar.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 18 jan 2013 - 20:55:
CKV en KCV zijn hele andere dingen. Voor CKV moet je vooral verslagen schrijven en kunst en cultuur gerelateerde dingen bezoeken, bij KCV leer je allemaal dingen die je niet wilt weten over de Grieken en Romeinen (mythologie is wel leuk, maar van 50 kunstenaars leren wat ze precies hebben gemaakt niet) en krijg je toetsen (en het telt dus mee voor je eindexamen). Bij CKV is dat niet zo, daar krijg je een onvoldoende, voldoende of goed voor.

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 18 jan 2013 - 21:06:
Dat dus ^^

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 18 jan 2013 - 21:10:
@ Yas

Oops, had even niet gemerkt dat we niet in het off-topic zaten
Haha, grappig, ik ben juist weer een ramp met tekenen :' Aah oké, dat klinkt idd als CKV. Haha, geniaal dat je je er zo uit hebt kunnen redden!
Hmm, dat is echt heel slim gedaan. Ja, Aardrijkskunde vind ik ook altijd leuk (heb het nu helaas niet meer. gott, begin steeds erger spijt te krijgen van mijn MAW keuze>< ) dat blijft idd goed hangen. En gewoon de hele les een beetje filmpjes kijken enzo.
Klinkt alsof je echt heel erg geluk hebt gehad :'D

@ Daan

Aaah oké, ik snap hem. CKV is bij ons ook toetsen (en andere stomme opdrachten), maar idd niet over Grieken en Romeinen enzo (dat is dan weer bij Kunst Algemeen). Meer toetsen over hoe architectuur in elkaar zit, welke kunstenaar wat heeft uitgevonden en what not :'

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 18 jan 2013 - 21:28:
Echt hè? Maar ik denk ook dat ik mss VWO had moeten doen, ipv HAVO.. maar daar was ik te lui voor en ik wilde [nu nog steeds] Make-up Artist worden en ik vond het dom om keihard te leren voor iets waar je het niet bij nodig had. Dat was mijn logica
CKV verschilt echt per docent, like I said before. Er zijn geen strikte lijnen die gevolgd moeten worden.

En MAW.. had je niet beide? Dat en Maatschappijleer? Ik ten minste wel. En ik snap nog steeds het verschil niet, er is volgens mij ook geen verschil. Het enige verschil was dat MAW geen eind examen vak was en 'leer wel. Ik heb het vierde een keer over moeten doen, omdat ik mijn literatuuronderzoek niet had ingeleverd en twee weken vakantie gespijbeld had genomen aan het eind van het jaar. Dus ik heb zóvaak hetzelfde moeten doornemen, dat ik het nog steeds kan dromen ><
Gelukkig was de docent héél chill [ook m'n mentor geweest] en had een beetje een hippie state of mind. Hij komt nog steeds over mijn vloer voor een drankje :]

Ik moet echt zeggen dat ik een leuke school heb gehad, erg open en warm. Later zijn hun regels wel bijgeschroefd, meer straffen enzo.. gelukkig was ik toen bijna van school ^^

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 18 jan 2013 - 21:49:
Haha, nouja, als je het idee hebt dat VWO geen zin had, snap ik heel goed dat je gewoon HAVO bent gaan doen. Als het niet voor mijn opleiding nodig was, had ik nu ook niet meer op het VWO gezeten, want ik ben echt constant in de stress door school.
Ja, klopt, bij elke docent is het weer anders.

Ja, ik ook. Haha, nee, het is ongeveer hetzelfde. Bij ons is Maatschappijleer verplicht en dat rond je dan af in de 4e, en MAW is een keuzevak waar je examen in doet. Maar qua stof lijkt het echt precies op elkaar :'
Haha oops. Nouja, heb je er toch nog iets aan gehad?
Haha, wat leuk van die docent!

Het klinkt idd wel als een fijne school (:
Haha, jij hebt echt geluk gehad met je schooltijd zo te horen. Gelukkig maar, het moet natuurlijk ook leuk zijn. (:

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 18 jan 2013 - 22:11:
Wat voorn opleiding wil je doen dan??

Oh, dan is het andersom.. MAW als eindexamen, weet het niet eens meer.
Ja, die gozer is te grappig. Een keer waren we als klas op zoek naar hem [ja, seriously, we zijn niet weg gelopen] en vonden hem toen op het schoolplein, rokend. Hij zei dat we mochten gaan en dat er geen les was. Ik moest mijn lach inhouden.

It was. Maar ik moet zeggen dat ik mij vrij weinig ergen aantrok. School is sneller 'klote' als er veel gestressd wordt. Ik heb geen stress. Echt, soms wou ik dat ik had. Het zorgt ervoor dat je iets gaat doen, bijvoorbeeld wanneer er een deadline is. Het interesseerde mij gewoon niet, en nu merk ik nog steeds dat sommige [belangrijke] dingen mij niet interesseren. Nu heb ik mezelf er wel meer op getraind, anders was het ramp om full te werken en op mezelf te wonen.
But it will stay a part of me.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 18 jan 2013 - 22:18:
Ik wil Duits gaan studeren (:

Haha, hij klinkt echt geniaal. Wij hadden ook zo'n soort leraar voor ANW. We zaten gewoon de hele les op facebook, en hij stond de halve les te roken. Whut? :'

Ja dat is waar. Hmm, hoe fijn het me ook lijkt om minder gestrest te zijn, dat klinkt idd wel lastig. Wel goed dat je het jezelf probeert aan te leren (:
Ik heb het juist andersom: ik stress al om de kleinste dingen, waardoor ik me soms te druk maak en daardoor dingen juist niet afkrijg.

Maar ik moet nu gaan. Fijne avond nog! ^^

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 18 jan 2013 - 23:35:
Aww, mag ik meepraten?

Ik denk dat ik... Kunst ga studeren. Want. Dat is eigenlijk het enige wat ik leuk vind. En, fuck het, ik ga toch. Nouja. Niets met mijn leven doen.
Okay, niet niets. Maar niets maatschappelijk-corrects. Als dat logisch klonk.

Het ging niet over studeren, hm?
Mijn leraar wiskunde negeert me. Ik ben in één les drie keer uit het raam geklommen en via de deur weer terug gekomen. Hij zei NIETS. Helemaal. Niets. Maar misschien had hij het echt ook niet door, kan wel.

PS: https://soundcloud.com/ibenjidub/ibenji-boneless-free
(Beste liedje van... vandaag.)

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 19 jan 2013 - 15:45:
Je mag altijd meepraten Kol :'D

Awesome, al enig idee wat je dan precies daarmee wilt gaan doen? En en en. Dat hoeft toch ook niet? Je kan ook iets 'artistiekerigs' gaan doen later :' en als je echt niet aan een baan komt kan je altijd nog kunstdocent worden

HAHAHA. Omg, dat is echt ... raar? Geef mij ook zo'n wiskunde leraar. :'

neversay
neversay

neversay is offline

[5612]
neversay zei op 19 jan 2013 - 16:33:
@Kol; Jij bent zo cuwl. ^^ Stomme wiskunde docent. Zomaar jou gaan negeren? Tssk. Alsof hij elke dag iemand uit het raam ziet klimmen.

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 19 jan 2013 - 16:46:
Het enige wat ik dan niet snap, waarom ben je drie keer terug gekomen? Ik was weggebleven. Ik heb het zelf namelijk ook één keer gedaan _0_



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20