Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd

Schrijfwedstrijd

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 16 jan 2013 - 14:56:
- S C H R I J F W E D S T R I J D -


Deelnemers:
- Kol [1]
- Bo [8.8][8.7][8.5]
- YAZZ [8.6][9][8.8]
- Mars
- Yara [1][7.2][1]
- Dezh [8.5][9][8.7]
- Daan [1][8.6][1]

Things you should know:
- geen jury, just me.
- geen afvallers, iedereen doet mee tot het einde.
- bij elke opdracht wordt er een deadline gegeven, wie te laat indient krijgt een 1 voor die opdracht maar kan nog steeds deelnemen.
- in noodgevallen kan je uitstel aanvragen: elke deelnemer kan per opdracht één keer uitstel vragen van 2 dagen.
- de volgende opdracht wordt pas gegeven wanneer alle inzendingen van de vorige ingeleverd zijn.
- per opdracht krijgt elke deelnemer een score op tien en een korte beoordeling, deze worden gepost in het topic en de scores komen achter de namen te staan in de beginpost.
- elke opdracht wordt gequoteerd op: grammatica, spelling, interpunctie / taal en stijl / originaliteit / het verhaal zelf. elk van deze onderdelen krijgt een punt op tien, het gemiddelde is de score op tien die jullie te zien krijgen.
- minimum aantal woorden is altijd 800, tenzij anders aangegeven.

------------------------------------------


- O P D R A C H T I -


Setting: sixties. (de jaren 1960 dus!)
Personages: jezelf, en de andere deelnemers van de wedstrijd. Je hoeft niet iedereen te gebruiken, je hoeft jezelf niet te gebruiken, je mag ook énkel jezelf gebruiken, maar dit zijn de belangrijkste personages. Je mag nog andere figuranten opvoeren, zelfverzonnen of bestaand, maar niet in een hoofdrol. Het mag een fanfic zijn, maar het is geen vereiste.
Deadline: 31 januari.


- O P D R A C H T II -


Setting: Ieder van jullie krijgt van mij een setting. Deze setting is een job, de meest saaie en idiote jobs die ik kan verzinnen. Jullie gaan een stukje schrijven waarin jullie deze setting toch interessant en boeiend maken. Neem het alledaagse en maak er iets bijzonders van: een romance, een gijzeling, random lolz, whatever.
- Kol: nachtwaker in een shoppingmall
- Bo: dienster in een verschrikkelijk slecht restaurant
- Yas: assistent die de interviews afneemt in een spermabank
- Yara: de vrouwelijke secretaresse in een garage waar uitsluitend mannen werken
- Dezh: telemarketeer
- Daan: bandarbeider die de stickers op Chiquita-bananen kleeft.
Personages: Jij bent je eigen hoofdpersonage, voor de rest ben je volledig vrij. Het mag een fanfic zijn maar het moet niet.
Deadline: 26 februari.


- O P D R A C H T III -


Setting: Dit keer krijgen jullie enkel een paar opgegeven woorden: plaatsen, dingen, mensen, situaties... Deze moeten jullie gebruiken in het verhaal, en voor de rest volkomen vrijheid. Zorg wel dat de verplichte woorden ook een zeker "belang" hebben in het verhaal, zet ze niet random ergens tussen.
- Bo: fruitsla / een tent opzetten in de regen / een roommate
- Yas: een locker / je eigen haar knippen / een vriend met een verslaving
- Yara: pingpongballetjes / slapeloosheid / een hond
- Dezh: een vaas rode tulpen / het einde van een vriendschap / een oudere zus
- Daan: een wasmachine / verstoppertje spelen / de buurjongen
Personages: boeit niet. Fanfiction mag.
Deadline: 12 april.


- O P D R A C H T IV -

Setting: Jullie krijgen allemaal twee linkjes achter jullie naam, één met een beeld en één met een lied. Dit is jouw inspiratie, use it in any way you like. Verder ben je helemaal vrij in thema, vormgeving, verhaallijn...
- Bo: sight / sound
- Yas: sight / sound
- Yara: sight / sound
- Dezh: sight / sound
- Daan: sight / sound
Personages: Het moet geen fanfiction zijn, maar indien je er toch voor kiest, ga dan eens niet voor de klassiekers. Verras me.
Deadline: 21 juni.



CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 30 mei 2013 - 19:51:
Heeft iedereen dit gezien? Heeft iedereen hier nog zin in? :3

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 mei 2013 - 19:52:
Yes yes yes! ^^

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 30 mei 2013 - 20:14:
Wauw.. Not an easy one.

But I like!

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 30 mei 2013 - 20:16:
Oeh, heel erg leuk!

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 30 mei 2013 - 22:57:
Uuuuuh, het is echt een super opdracht. Ik ga proberen om er wat van te maken. Als het niet lukt voor de afgesproken datum, mag je mij eruit gooien. Ik hou dan toch alleen maar mensen op.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 3 juni 2013 - 15:19:
Ik ben helemaal blij met het nummer in elk geval. :'
Wanneer komen de beoordelingen ergens?

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 7 juni 2013 - 9:39:
-bumps-

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 7 juni 2013 - 14:05:
Bumps met beoordelingen? Weet je, no offense, maar die beoordelingen duren bijna net zo lang als onze inzendingen. Ik vind het prettig om de beoordelingen te hebben voordat ik aan de volgende opdracht begin, dan kan ik je commentaar nog meenemen. Op deze manier werkt dat ook niet. Nu mag je me een verschrikkelijke zeur vinden, maar soit.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 7 juni 2013 - 14:17:
Ik zit soortvan middenin de examens. Als jullie de beoordelingen willen voor de volgende opdracht, dan zal er een weekje bij de deadline moeten want voorlopig heb ik echt geen tijd.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 7 juni 2013 - 17:13:
Ah ja. Tentamens zijn het enige excuus waar ik niks over mag zeuren van mezelf, want ik weet hoe dat gaat bij mij. Succes en ik schrijf wel zonder feedback. Komt goed (:

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 juni 2013 - 20:35:
Aangezien er vandaag van studeren toch helemaal niks in huis komt, heb ik me hier maar even constructief bezig gehouden.

Bo: 8.5/10
Pietepeuterige schoonheidsfoutjes in grammatica en spelling, soms een komma teveel of te weinig, maar geen grote opmerkingen. Je hebt weer in je eigen stijl een heel mooie sfeer neergezet, maar hij werkt niet altijd 100%. Soms is het spot-on, en soms ga je nét iets te ver door en wordt een beschrijving van een alledaagse handeling onnodig groots en ingewikkeld. Je kan prachtige dingen neerzetten maar soms zit er net een krulletje teveel aan. Qua originaliteit had ik dan weer net een extra krulletje verwacht. Je hebt de opgegeven elementen perfect gevolgd maar dat is het dan ook weer. In je vorige opdrachten heb ik van jou altijd dat beetje meer gezien, dat je verder zocht dan de opdracht alleen en er iets extra aan toevoegde. Die originele insteekjes miste ik hier een beetje. Het zou een leuke intro zijn voor een langer verhaal, maar om op zichzelf te staan ontbreekt er nog iets.

Yas: 8.8/10
Ja hoor, en ze doet het weer. Zelfs met Tokio Hotel geef jij er zo’n draai aan dat ik het wel origineel moét noemen. Ik geef me over, jij wint. Grammaticaal zit deze eigenlijk echt goed, en ik weet dat dit jouw grootste obstakel is. Er waren nog steeds constructiefoutjes maar die zijn te wijten aan gewoonte, en eerlijk gezegd stoorden ze me niet omdat ik zo met het verhaal (en de humor) bezig was. Het is dus niet zo dat ik zinnen 3 keer moest lezen omdat ik er niet uit kwam, meestal besefte ik achteraf pas dat er ergens een kronkel in zat. Een paar vertypingen, waarschijnlijk door schrijven op een gsm, en een paar keer een moment waarop je net als Bo je beschrijving iets te groot maakte. Je beschrijvingen zijn heel sterk, filmisch bijna, maar soms drijf je het net iets teveel de technische kant op. De keuze van de locatie, de personages, en het gebruik van een sportdrug in plaats van de klassiekers leveren je allemaal punten op voor originaliteit, maar je had me hélemaal bij dat einde, en je weet zelf ook wel waarom.

Dezh: 8.7/10
Weer geen feestje. Ik denk dat ik het zoeken naar spelfouten bij jou maar gewoon opgeef, het is wachten op Godot. Wel heb ik voor het eerst een paar zinsconstructies gevonden die minder-dan-Dezh waren, en ik weet niet waaraan ik het moet wijten. Misschien het late uur van posten en schrijven, misschien zijn er door de lengte bij het herlezen een paar zinnen aan je aandacht ontsnapt, maar het viel me op omdat ik bij jou anders nooit over de stijl struikel. Sommige zinnen voelden gewoon... vreemd. En ik denk dat het me zo opviel omdat alles eromheen wel gewoon steengoed was en jij kleurt normaal gesproken niet buiten de lijntjes. Het verhaal op zich was goed en je hebt een originele draai gegeven aan de opdracht en er de nodige humor in gebracht, enkel de overgang bij Bill van kwaad naar ik-heb-een-plan vond ik iets te bruusk. Je had hem best gewoon kwaad kunnen laten zijn want de wraakzuchtige missie en de uitspraak over rocksterren kwam op mij een beetje karikaturaal over. En het is al een lang stuk, maar ik mis de evolutie bij Georg. Voelt hij aan het einde dan toch iets voor Tom? Waar kwam die bocht van 180 graden vandaan? Over het algemeen zeker een goed stuk, begrijp me niet verkeerd, je moet enkel nog een paar gaatjes dichten en een laagje Dezh-vernis erop zetten.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 juni 2013 - 20:40:
Awh, dank je dat je het toch meegeteld hebt. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. ^^

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 10 juni 2013 - 20:45:
Ja nou, ik moet niet praten over te laat natuurlijk.

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 10 juni 2013 - 20:47:
Wauwie, ik ben wel lekker bezig :3

Heb wel grote moeite met iets origineels te verzinnen nu..

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 juni 2013 - 14:06:
Hé, was de deadline eerst niet 14 juni? Of heb ik het gewoon verkeerd onthouden?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14