Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Schrijfwedstrijd

Schrijfwedstrijd

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 16 jan 2013 - 14:56:
- S C H R I J F W E D S T R I J D -


Deelnemers:
- Kol [1]
- Bo [8.8][8.7][8.5]
- YAZZ [8.6][9][8.8]
- Mars
- Yara [1][7.2][1]
- Dezh [8.5][9][8.7]
- Daan [1][8.6][1]

Things you should know:
- geen jury, just me.
- geen afvallers, iedereen doet mee tot het einde.
- bij elke opdracht wordt er een deadline gegeven, wie te laat indient krijgt een 1 voor die opdracht maar kan nog steeds deelnemen.
- in noodgevallen kan je uitstel aanvragen: elke deelnemer kan per opdracht één keer uitstel vragen van 2 dagen.
- de volgende opdracht wordt pas gegeven wanneer alle inzendingen van de vorige ingeleverd zijn.
- per opdracht krijgt elke deelnemer een score op tien en een korte beoordeling, deze worden gepost in het topic en de scores komen achter de namen te staan in de beginpost.
- elke opdracht wordt gequoteerd op: grammatica, spelling, interpunctie / taal en stijl / originaliteit / het verhaal zelf. elk van deze onderdelen krijgt een punt op tien, het gemiddelde is de score op tien die jullie te zien krijgen.
- minimum aantal woorden is altijd 800, tenzij anders aangegeven.

------------------------------------------


- O P D R A C H T I -


Setting: sixties. (de jaren 1960 dus!)
Personages: jezelf, en de andere deelnemers van de wedstrijd. Je hoeft niet iedereen te gebruiken, je hoeft jezelf niet te gebruiken, je mag ook énkel jezelf gebruiken, maar dit zijn de belangrijkste personages. Je mag nog andere figuranten opvoeren, zelfverzonnen of bestaand, maar niet in een hoofdrol. Het mag een fanfic zijn, maar het is geen vereiste.
Deadline: 31 januari.


- O P D R A C H T II -


Setting: Ieder van jullie krijgt van mij een setting. Deze setting is een job, de meest saaie en idiote jobs die ik kan verzinnen. Jullie gaan een stukje schrijven waarin jullie deze setting toch interessant en boeiend maken. Neem het alledaagse en maak er iets bijzonders van: een romance, een gijzeling, random lolz, whatever.
- Kol: nachtwaker in een shoppingmall
- Bo: dienster in een verschrikkelijk slecht restaurant
- Yas: assistent die de interviews afneemt in een spermabank
- Yara: de vrouwelijke secretaresse in een garage waar uitsluitend mannen werken
- Dezh: telemarketeer
- Daan: bandarbeider die de stickers op Chiquita-bananen kleeft.
Personages: Jij bent je eigen hoofdpersonage, voor de rest ben je volledig vrij. Het mag een fanfic zijn maar het moet niet.
Deadline: 26 februari.


- O P D R A C H T III -


Setting: Dit keer krijgen jullie enkel een paar opgegeven woorden: plaatsen, dingen, mensen, situaties... Deze moeten jullie gebruiken in het verhaal, en voor de rest volkomen vrijheid. Zorg wel dat de verplichte woorden ook een zeker "belang" hebben in het verhaal, zet ze niet random ergens tussen.
- Bo: fruitsla / een tent opzetten in de regen / een roommate
- Yas: een locker / je eigen haar knippen / een vriend met een verslaving
- Yara: pingpongballetjes / slapeloosheid / een hond
- Dezh: een vaas rode tulpen / het einde van een vriendschap / een oudere zus
- Daan: een wasmachine / verstoppertje spelen / de buurjongen
Personages: boeit niet. Fanfiction mag.
Deadline: 12 april.


- O P D R A C H T IV -

Setting: Jullie krijgen allemaal twee linkjes achter jullie naam, één met een beeld en één met een lied. Dit is jouw inspiratie, use it in any way you like. Verder ben je helemaal vrij in thema, vormgeving, verhaallijn...
- Bo: sight / sound
- Yas: sight / sound
- Yara: sight / sound
- Dezh: sight / sound
- Daan: sight / sound
Personages: Het moet geen fanfiction zijn, maar indien je er toch voor kiest, ga dan eens niet voor de klassiekers. Verras me.
Deadline: 21 juni.



CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 6 feb 2013 - 14:48:
Internet had gisteren een dagje vakantie, maar hier zijn dan eindelijk de uitslagen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 6 feb 2013 - 15:12:
Ik vind het grappig dat je m'n stijl barok noemt, want dat deed je bij jouw eerste wedstrijd ook. (:
Als 'k m'n herkansing gedaan heb, morgen, ga ik aan de nieuwe opdracht beginnen. 'k Heb al een ideetje.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 6 feb 2013 - 15:13:
Ik vind het grappig dat je m'n stijl barok noemt, want dat deed je bij jouw eerste wedstrijd ook. (:
Als 'k m'n herkansing gedaan heb, morgen, ga ik aan de nieuwe opdracht beginnen. 'k Heb al een ideetje.

Ik vind geen beter woord. (:
Hoera! Leesvoer!

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 6 feb 2013 - 16:17:
Je hebt meer dan gelijk! Ik heb idd veel moeite met zinsopbouw, etc.
Mss moet ik eens in de leer bij jou B]

Verder ben ik meer dan tevreden met mn cijfer!

KolaLollie
KolaLollie

KolaLollie is offline

[7287]
KolaLollie zei op 7 feb 2013 - 23:27:
Ik heb al die dingen gelezen en nu vind ik het best jammer dat ik niks heb gedaan.
Maar goed. Volgende! Ik heb er zin in. Ben wel een week voor de deadline in Zeeland mijn leven aan het verpesten. Maar misschien. Lukt het me wel. Schrijven. Bedoel ik.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 9 feb 2013 - 11:18:
Danke voor het commentaar, Do. ^^ Ik zit met teveel ideeën voor deze opdracht, that's a first. Eerst goed nadenken.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 15 feb 2013 - 13:15:
Sweethearts, don't leave me hanging! Nog 11 dagen.

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 15 feb 2013 - 16:30:
Working on it.
Moet het in ik-vorm? Of mag het ook hij/zij? Maar dat ik er wel voor zorg dat ik als hoofdpersoon naar voren kom?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 feb 2013 - 16:48:
Ik haat deze opdracht. Ik haat over mezelf schrijven.

TWINcest
TWINcest

TWINcest is offline

[4494]
TWINcest zei op 15 feb 2013 - 16:56:
Het is fictief, je hoeft het toch niet zó serieus te nemen? Als je naam er maar in staat, denk ik zo.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 feb 2013 - 17:01:
I know, but still. 't Staat me gewoon heel erg tegen.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 15 feb 2013 - 17:35:
Hij/Zij mag ook. (Dat maakt het voor jou misschien makkelijker, Bo?)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 15 feb 2013 - 18:49:
Not really, but I'll face the challenge. (:

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 feb 2013 - 23:39:
... oh. ik dacht dat de deadline morgen was. I thought I had to be worried.

De vreemde tekentjes zijn nog steeds niet weg. Wat moeten we doen als die nog niet weg zijn tegen de tijd dat we in willen leveren? (:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 feb 2013 - 10:57:
Als ik me niet vergis, is dit een keer eerder tijdens een schrijfwedstrijd gebeurd. Toen heeft Elise een nep emailadres (tinakampen@gmail.com of iets) aangemaakt en moest iedereen het daarheen mailen.
*sluipt weg uit het topic aangezien ze er eigenlijk helemaal niets mee te maken heeft*



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14