Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #204

Offtopic #204

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 16 dec 2013 - 23:38:
I'm friend with the monster that's under my bed.
Get along with the voices inside of my head.



xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 30 dec 2013 - 11:30:
Thanks!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 dec 2013 - 11:39:
You are welcome, milady.

Ik ben mijn laptop een beetje aan het opschonen. Indrukwekkend hoeveel troepbestanden er op staan.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 30 dec 2013 - 12:02:
Jongens dit is echt heel stom maar ik kan niet meer slapen omdat ik continu het idee heb dat ik moet plassen haha. Ik ben al drie keer naar de wc geweest maar mijn blaas is echt leeg.


Dat heb ik altijd als ik alcohol op heb. Sommige mensen voelen het meteen in hun armen of benen, maar nee hoor. Mijn lijf roept na één slokje al 'wc!', haha.

En ik zal de enquête vandaag ook even invullen Jess! (zit nu op mn mob)

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 dec 2013 - 12:19:
Om even aan te geven hoe erg ik Harry Potter fan ben:
Ik was dus in mijn bestanden aan het snuffelen en kwam iets ouds tegen. Vroeger had ik een website, of zes/zeven eigenlijk, compleet gewijd aan Harry Potter. Het is jammer dat ik het wachtwoord kwijt ben om in te loggen, want ik had de site offline gezet en nu is 'ie dus niet meer te zien. In ieder geval, niet lachen allemaal, ik had te weinig te doen, toen al, mensen konden een soort van lid worden. Er was een pagina op de site met een Sorteerhoed en daar stond dan een zelfgeschreven sorteerlied en dan kon je vragen insturen en dan Sorteerde ik diegene in een afdeling. Verder waren er voor elk jaar lessen. Slechts een per vak, anders werd het te veel werk voor mij. Maar per leerjaar waren er dus verschillende lessen waar ook huiswerk bij stond en er waren examens en dan kon je door naar het volgende leerjaar. Alle afdelingen hadden overigens ook nog een eigen site waar ze konden chillen en zo. Ook was er een SVP met een wekelijkse les. Verder was er een "personage van de week" dat ik dan uitvoerig beschreef en zo. Ook waren er gelekte foto's van toekomende films te zien en allemaal dat soort drama.

In ieder geval. Heel triest en zo, maarrrrrrrrrrr er deden dus echt mensen mee. Mensen vonden het echt leuk en shit. Dat herinner ik me nu pas weer, nu ik een map ben tegengekomen vol met standaardbrieven die ik naar mensen mailden als ze gesorteerd waren, een examen hadden gemaakt, meededen met de SVP, enzovoorts. Super grappig en heel triest tegelijk hahah.

Maar hé, ik ben dus wel fan genoeg om de enquête terecht ingevuld te hebben hahaaha.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 30 dec 2013 - 13:12:
@Emma; ik vind dat dus echt super schattig! En totaal niet triest.

En ik kon afgelopen nacht ook heel moeilijk in slaap komen. Misschien kwam het ook door het vuurwerk wat al werd afgestoken buiten en het idee dat mijn kat dan bang beneden zat. Ik kan daar mij dan erg druk om maken. Heb ook uiteindelijk me kat naar boven gehaald en die heeft lekker de hele nacht bij mij geslapen. Half in me gekropen omdat ze zo bang was. Arme schat.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 dec 2013 - 13:18:
Dan zou ik haar morgen zeker mee naar boven nemen, dan zal het al helemaaal erg worden.

En haha, dankje. Ik probeer me te herinneren hoe oud ik precies was toen ik dat alles deed, maar ik weet het niet precies meer. Ik denk dertien hahaha. Mijn God.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 30 dec 2013 - 13:27:
Jaa, in dit soort periodes slaapt ze standaard bij mij. Dat moet wel want ze gooit beneden alles om als het te erg wordt. Ze flipt hem dan echt helemaal. Vorig jaar was ze zo bang dat ze zelfs onder de deken tegen me aan ging liggen. En dat doet ze nooit. Dus ik kan er bijna op rekenen dat ze dat dit jaar weer doet.

Aaaaw, uber schattig!

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 dec 2013 - 13:27:
@Emms; dat is cool, mate!
En over je blaas - heb je geen blaasontsteking?
@Dare; ik voel alcohol eerst aan m'n ogen, hoe vind je die?
@Jess; ik ben niet diehard fan, maar ik vul 'm zo wel even in.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 30 dec 2013 - 13:31:
@Jess; ik heb hem ook ingevult. Niet echt die-hard fan, maar ik heb wel twee boeken gelezen en alle films gezien. ^^
@Huss; alcohol in je ogen? Gooi jij het in je ogen ofso? Je weet dat het daar niet hoort hea? Hahaha. Nee maar wat raar. Ik voel het als eerste in mijn hoofd. En sinds ik al voor meer als een jaar geen alcohol heb gedronken ben ik na twee slokken al dronken. C:

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 dec 2013 - 13:31:
Ik denk inderdaad dat het een soort blaasontsteking is. Het is nu al een stuk minder though. Ik hoef maar een of twee keer per uur naar de wc en heb niet meer het idee dat ik prikkeldraad probeer uit te plassen (om jullie de details maar niet te besparen).
En hihi, thanks (:

Overigens, nog @ Marit, ik heb geleerd bij mijn studie waarom je zo vaak moet plassen als je alcohol drinkt. :'D

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 dec 2013 - 13:42:
Maar twee keer per uur is nog steeds best wel veel...
@Emms; ik heb dat ook geleerd, ooit, but I forgot, so share!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 dec 2013 - 14:00:
Maar ik heb niet meer continu het idee dat ik naar de wc moet, dus dat is fijn. (:

Er zijn heeel veel tubuli in de nieren, via het lichaampje van Malpighi wordt een deel van het bloed hierin gefiltreerd. De nieren filtreren wel 180 L/dag. Als er niets uit deze tubuli terug zou kunnen naar het bloed, zou je dus 180 L/dag moeten plassen.
ADH is belangrijk voor de resorptie van water. Het maakt namelijk kanaaltjes (aquaporins2) waardoor het gemakkelijk vanuit de tubuli weer de vasa recta (bloedvaten) in kan. Alcohol remt echter de secretie van ADH. Hierdoor blijft er meer water in de tubuli zitten. Alle tubuli komen uiteindelijk samen in de urineleider, en wanneer er meer naar de blaas wordt gebracht, moet je dus ook meer plassen.

Het is een beetje lastig uit te leggen aangezien iedereen hier volgens mij op verschillende levels van biologie zit haha.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 30 dec 2013 - 14:11:
Ik snap 'm.

Enne - wait what, heb je weer ene SA geschreven?!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 30 dec 2013 - 14:14:
Het is eigenlijk een oude, maar blijkbaar alleen op Q gezet. Ik vond 'm wel geinig dus heb er wat spelfouten uitgehaald en hierop gegooid. Fijn de illusie wekken dat ik nog schrijven kan hahaha.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 30 dec 2013 - 14:17:
Thanks guys!
En alcohol in je ogen voelen is best apart, haha. Ik merk wel aan mezelf dat ik vaker naar de wc moet als ik drank opheb. Hmm.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20