Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Liefdestopic #3

Liefdestopic #3

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 11 mei 2014 - 20:45:
Post hier alles wat met liefde te maken heeft.



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 4 jan 2015 - 21:12:
En met de woorden van iemand anders? Muziek bijvoorbeeld? Misschien helpt het om een afspeellijst te maken van nummers die uitdrukken wat je voelt en aan de hand daarvan te praten?
Overigens is vlak en lauw op zich wel een uitgangspunt, want je denkt misschien dat er niet instaat wat er in moet staan, maar andere mensen zouden dat wel eens anders kunnen zien.

And for what it's worth - we still love you, too <3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 jan 2015 - 21:14:
Misschien kan je een versie op EMDR proberen. Ken je EMDR? EMDR is een soort therapie waarbij je bepaalde oogbewegingen maakt tijdens het vertellen. Fans van EMDR doen alsof die oogbewegingen ongelooflijk belangrijk zijn en alsof het echt niet op een andere manier kan, maar dat is onzin. Het principe is dat je iets anders tegelijk doet met het oprakelen van de herinnering. Dit kunnen oogbewegingen zijn, maar je kan ook gaan tekenen. Dezh weet hier natuurlijk allemaal veel meer over en zo, maar waar het (dacht ik) basically op neer komt, is dat je werkgeheugen voor al een deel "gevuld" is, waardoor de herinnering minder ruimte in kan nemen en minder sterk is. Je therapeut weet hier natuurlijk van alles over, dus misschien kan je hem/haar vragen of er misschien iets geschikts voor jou bij zit voor het geval je over dingen wilt gaan praten waarvan je van te voren weet dat het veel pijn gaat doen?
Als ik me niet vergis, is het op korte termijn effectiever dan "gewone" therapie. Op lange termijn werkt het echter minder. Ik zou je dus aanraden wel gewoon te blijven praten, praten en praten, en dit alleen te gebruiken als je denkt dat het echt te zwaar is (en op het moment dat het minder zwaar wordt weer overstappen op gewoon praten).
Dit wordt normaal wel gebruikt voor PTSS dus ik heb geen idee of het voor een gebroken hart werkt (oeps), maar misschien is het principe iets. Ik weet niet.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 4 jan 2015 - 21:42:
Ik weet niet wat ik moet zeggen Cap. Dit is echt harde liefdesverdriet. Het enige wat ik kan zeggen is dat het moet slijten. Het klinkt echt vreselijk en dat is het ook. Het doet pijn. Emotioneel en fysiek. En als je alleen bent, is het vaak nog erger dan dat je met een groep vrienden bent. En mensen kunnen wel zeggen dat je erover moet praten of erover moet schrijven. Maar dat werkt soms gewoon niet. Dit moet je mentaal en fysiek overwinnen. Het doet pijn, het verscheurt je. Maar het komt goed. Uiteindelijk loop je of iemand anders tegen het lijf en denk je 'waarom maakte ik mij zo druk over hem/haar'. Of de pijn slijt en gaat door met je leven. En langzamerhand komt de kleur weer tevoorschijn. De grauw verdwijnt en de zon breekt door de donkere wolken. En in de tussentijd zijn wij er, je vrienden thuis om je heen en je therapeut. *plethug*

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 4 jan 2015 - 23:21:
Als ik jullie maar heb. <3
Actually, I'm pretty damn lucky.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 4 jan 2015 - 23:35:
*tackle-hugs Captain* <3.

Bliebxx
Bliebxx

Bliebxx is offline

[477]
Bliebxx zei op 5 jan 2015 - 0:10:
Miep, naww, Capt'n! *hugzles and shizzles*

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 5 jan 2015 - 22:43:
*plethug Cap* <3

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 11 jan 2015 - 13:10:
Oh guys jullie zijn zo niet op de hoogte van mijn liefdesleven. Ik had een beetje een paranoïde periode en dacht dat iemand van uni misschien FF had ontdekt. Het leek me dus beter om even geen persoonlijke dingen te posten waarvan ik wist dat hij het wist, want dat zou alleen maar bevestigen dat ik ik ben, zeg maar. Ondertussen redelijk zeker dat ik onnodig paranoïde was though, dus here we goooooo.

Het is uit met Het Lief. En nee, dat is niet erg. Natuurlijk is het jammer en zo, maar ik zit hier niet met een gebroken hart Ben&Jerry's te eten en slechte romcoms te kijken. Het is niet alsof iemand iets verkeerds heeft gedaan, alsof iemand vreemd is gegaan of vervelend is geweest of andere dingen heeft gedaan die je niet kan maken tegenover je vriend(in). Het was gewoon een beetje op, minder leuk dan het eerst was (wat biologisch gezien heel verantwoord is), en dat is kut, maar het is fine, zeg maar. We hebben samen besloten om er mee te stoppen en te zorgen dat we goede herinneringen er aan overhouden en het niet een half jaar rekken om achteraf te denken: oh jee dat was naar, dat hadden we niet moeten doen.
We zien elkaar nog steeds en dat is allemaal prima. Hij heeft er wel wat meer moeite mee dan ik, but he'll be fine I guess. Ik had het de eerste paar dagen wat zwaarder dan hij, nu zijn de rollen omgekeerd.
Oh, het gebeurde trouwens in de vakantie al.

Dus nu ben ik vrijgezel en heb ik gisteren met mijn Canadees gezoend en dat zou echt minder sletterig klinken als ik jullie eerder had verteld dat het uit was.
Zooooo. Iedereen weer up to date.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 jan 2015 - 13:19:
Psst - de zomervakantie of de kerstvakantie? ^^
&nou, als je er zelf niet mee zit en zo, dan is het helemaal prima, gok ik.
Krijg je nu zo veel punten aftrek dat ik win? :D

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 11 jan 2015 - 13:23:
Kerstvakantie, vanzelfsprekend. Zomervakantie was wel extreem geweest. ^^
Oh ik dacht dat we een beetje gestopt waren met de punten haha. Maar ik vind dat je 't minstens evenlang met Tijn voelt moet houden als ik heb gedaan met Het Lief (bijna 1,5 jaar), maar dat lukt vast en dan mag je van mij winnen haha.
maar is Julia nie tnog een geduchte tegenstander? (;

Nou ja, het liefst was ik natuutlijk teruggegaan naar hoe we eerst waren, maar ik wist dat dat zeer onwaarschijnlijk was dus dan is het uitmaken toch beter dan elkaar maandenlang pijn doen en zo.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 jan 2015 - 13:36:
Ja, zeker waar, en als je er nu alleen maar mooie herinneringen aan overhoudt, dan is dat alleen maar mooi. ^^

&ja, Juul is sowieso veel langer met Peter dan ik met Tijn (ik pas 11 maanden haha), dus, ja. M'ja. Not that it's a contest, but y'know. I like winning things.

CosmicPurple
CosmicPurple

CosmicPurple is offline

[9912]
CosmicPurple zei op 11 jan 2015 - 13:49:
@Emms; can I still give you a hug?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 11 jan 2015 - 14:12:
@Emms Ik weet dat je zegt dat je je oke voelt, maar break-ups zijn nog steeds klote dus ik ga je gewoon een knuffel geven *hugs*
-
En guys, ik weet niet waar dit hoort, maar het gaat over een ex so I'm just gonna throw it out here.
Ik heb jullie volgens mij wel verteld over mijn zogenaamde beste vriend waar ik een tijdje mee had? En dat hij vervolgens een tweede vriendin bleek te hebben? Well, if I didn't, you know now.

Anyways, ergens voor de kerstvakantie heb ik al het contact met hem verbroken, omdat ik het gevoel had dat ik hem gewoon niet meer kon vertrouwen. Ik weet dat hij me heel veel leugens heeft verteld en daardoor ben ik gewoon gaan twijfelen over alles dat hij me vertelde. Dus heb ik besloten hem te laten gaan, zodat ik niet telkens dat rotgevoel zou krijgen als we zouden praten.
Ik heb duidelijk aangegeven waarom ik heb niet meer wil spreken en ik heb ook duidelijk gezegd dat ik het gewoon niet meer wil, maar hij luistert gewoon niet. Elke week krijg ik wel een berichtje van hem en het geeft me zo'n kutgevoel. Ik kan nu gewoon niet verder, omdat hij me maar blijft contacteren. Ik negeer ze altijd, maar ik heb zo de neiging om hem gwn een berichtje te sturen waarin ik vraag wat hij niet snapt aan de woorden ''ik wil niet meer met je praten''
Boys are so stupid (._. )

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 11 jan 2015 - 14:23:
@Emms: Still - *hugs*. Glad that you're okay, though. <3

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 jan 2015 - 14:23:
Verwijder 'm van waar mogelijk en blokkeer 'm op alle andere vlakken?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17