Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Gooi-het-eruit-topic #48

Gooi-het-eruit-topic #48

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 24 sep 2014 - 21:51:
Lucht je hart, schreeuw het van de daken, gooi het eruit!




Dus, ik geloof dat een van m'n verstandskiezen doorkomt, want ik voel een randje door mijn tandvlees heen. En ik had al wat pijn, toen ging het weer weg en nu is het terug.



MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 12 okt 2014 - 21:44:
Hmm. Er is toch zo'n schaal, van 1 tot 6, waarop je kunt aangeven hoe de verhouding hetero-/homoseksueel bij jou zit? Wacht! Wikipedia: de Kinsey-schaal
Ik weet 't niet zo. Ik denk dat er ook wel echt een hele hoop mensen zijn die uitsluitend hetero- of homoseksueel zijn, maar inderdaad ook dat er heel veel mensen 'tussenin' zitten die er niet voor openstaan of... tja, weet ik veel. Maar ik zie op internet heel vaak, ook in gay communities, dat biseksualiteit nog wordt gezien als 'dat verzin je maar', 'het is een twijfelfase'/'je kunt niet kiezen', waar ik dan altijd boos over word, want ik weet toch zelf wel wat ik voel!

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 12 okt 2014 - 21:45:
@ Dezh; True, maar ik ben zelf in ieder geval niet op FF gekomen coor het zoeken van sociaal contact, puur voor de verhalen. Maar dat zal voor iedereen wel verschillen.
@ Bodine; wat bedoel je precies met "iets biseksueels in je hebben"?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 okt 2014 - 21:51:
@Emms; ik denk dat je op personen valt, en niet op geslacht. En dus heeft iedereen, zelfs de meest hetero/homoseksuele persoon, ergens kleine aanleg om tóch op hetzelfde/het andere geslacht te vallen, als die persoon écht een persoonlijkheid heeft die je zielsverwant is, of zo, zegmaar.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 12 okt 2014 - 21:56:
@Bo: maar dat is meer panseksualiteit, want mensen die zich daarmee identificeren, geven (vaak) aan genderblind te zijn, terwijl ik toch echt op vrouwen val omdat het vrouwen zijn en op mannen omdat het mannen zijn. Ik weet niet of ik het zo goed uitleg, maar eh ja.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 12 okt 2014 - 21:57:
@ Yara: blijkbaar niet. Maar ik ben er sowieso nooit zo vocal over.

Ah joh, mensen vinden het nog steeds raar als ik het vertel. Die zitten mij dan echt met grote ogen aan te kijken: 'maar jij was toch 100% hetero?' O.O
En dan zit ik weer van 'well everyones a little gay inside. I just happened to be a bit more gay than others.'

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 okt 2014 - 22:00:
@Juul; ja, natuurlijk speelt het mee, daarom zijn mensen homo of hetero of bi of whatever else, maar ik denk toch in essentie dat het om de persoon gaat en niet om het geslachtsdeel dat tussen de benen zit.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 12 okt 2014 - 22:05:
@Bo: (sex is niet gender hè :x) maar wat ik dus wil zeggen: voor sommige mensen maakt het niet uit of iemand qua gender all over the place is en voor andere mensen maakt dat wel uit.

Wat ik ook even wil toevoegen: ik weet dus niet of ik kan zeggen dat ik denk dat iedereen wel wat biseksueels heeft, want een van mijn vrienden is homo en hij zit daar nog steeds heel erg mee, omdat hij echt merkt dat het zijn leven ingewikkelder maakt. En we hebben het daar dan wel eens over en hij zegt: "Ik zou willen dat ik niet homoseksueel was, maar op vrouwen vallen, dat kan ik gewoon niet." Dus dat.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 12 okt 2014 - 22:09:
Even tussendoor;
Ik zou al om 21.14 op Leiden Centraal moeten zijn en ik zit nu nog in een stilstaande trein op Den Haag en ik ben zo moe en ik wil gewoon thuis zijn en ik heb stiekem een beetjw gehuild in de trein omdat ik simpelweg zo kapot ben. Maar nee, nog wachten tot trein nummer 4 (in plaats van een rechtstreekse) eindelijk gaat rijden en dan bog naar huis fietsen. Mwuh.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 okt 2014 - 22:09:
Ik denk eigenlijk dat iedereen iets biseksueels in zich heeft, maar omdat wij schrijven en dus ook heel veel lezen, bekijken we heel veel dingen door andere ogen en sta je er als het ware opener voor. En als je het dan een klein beetje in je hebt, komt het eerder naar buiten. Plus - in de samenleving zijn ook belachelijk veel biseksuele mensen, maar het hangt af van de kringen waarin ze zich bevinden, of ze ervoor uit willen komen. En omdat het hier zo'n open sfeer is, komt iedereen er makkelijk voor uit.


Wouw, dat schrijven gedoe really got me. So true.
Volgensmij komt het ook door schrijven dat ik er zoveel opener voor ben. Of misschien door tumblr, ik ben sowieso heel open en gevoelig om alles.
IK vind homostellen soms zo lief hea ^^

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 12 okt 2014 - 22:20:
Even heel droog tussendoor: mijn moeder doet een Tokio Hotel puzzel en ik moest zo hard lachen.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 12 okt 2014 - 22:27:
@Emma: ah, dat is zo klote *aai* Ben je inmiddels al dichter bij huis?
@Marit: Haha, ik wou dat mijn moeder zo cool was 8D

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 12 okt 2014 - 23:04:
Eindelijk thuis en nu snel slaapje doen

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 okt 2014 - 23:43:
Ik ben belachelijk moe en heb honger en ben misselijk en moe en moe en heel erg moe maar deadline morgen, fucking hell.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 12 okt 2014 - 23:51:
Ah joh, mensen vinden het nog steeds raar als ik het vertel.
@ Yara: maar da's het probleem niet zo, ik vind 't zelf niet raar en het interesseert me ook niet zo of andere mensen het raar vinden; ik heb gewoon een algemeen probleem met fysieke dingen en het praten daarover. Een gesprek over seksualiteit gaat toch algauw ook over intimiteit en daar heb ik algemeen moeite mee.

@ het gesprek over seksualiteit: ik bedoelde eigenlijk meer wat Julia zei, dat biseksualiteit toch nog vaak gezien wordt als een verzinsel, dat de sociale druk om het één of het ander te zijn nog behoorlijk groot is, en dat die steeds minder wordt, waardoor meer jonge mensen zich durven te uiten als niet het één of het ander. En hier zijn we allemaal redelijk jong. Dus aan de ene kant wat Bodine zegt, dat het toch voor veel mensen een beetje een grijze zone is, maar aan de andere kant zijn er voor veel mensen ook duidelijk heel erg afgebakende gebieden.
Ik ken iemand die zowel licht autistisch is als worstelt met zijn gender identity en ondertussen ook nog exclusief op vrouwen valt en dus geen flauw idee heeft hoe hij zichzelf moet noemen (we gebruiken hem/hij omdat dat zijn biologische geslacht is, maar eigenlijk weet hij dus niet zeker of hij dat wil zijn) en hij heeft er ontzettend moeite mee om buiten de hokjes te denken, dus hij vindt het moeilijk om zich genderfluid te noemen, of zelfs maar nonbinary, want wat is hij dan helemaal, en - ja. Point being, heel veel is niet zo straightforward als het lijkt.

@ Emma: jawel, ik zeg ook niet dat iedereen hier alleen maar komt om sociaal te doen, maar het is wel één van de redenen dat mensen blijven, denk ik, en één van de redenen voor veel mensen om überhaupt veel op het internet rond te hangen. En ik ken dat gevoel van zo kapot zijn dat elke tegenslag dubbel zo erg lijkt. ): *aai* Je leest dit vast pas morgen, maar slaap lekker <3

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 13 okt 2014 - 0:47:
@ Yara: maar da's het probleem niet zo, ik vind 't zelf niet raar en het interesseert me ook niet zo of andere mensen het raar vinden; ik heb gewoon een algemeen probleem met fysieke dingen en het praten daarover. Een gesprek over seksualiteit gaat toch algauw ook over intimiteit en daar heb ik algemeen moeite mee.

Bij mij vind ik het meer raar dat sommige mensen in mijn vrienden groep het niet weten. En dus verbaasd zijn als ze dit te horen krijgen.
Ja precies. Ik vind het niet moeilijk om daar over te praten omdat ik echt heel vrij daarmee ben opgegroeid. Maar ik ga niet in detail treden over dat soort dingen. Ze weten dat ik geen maagd meer ben maar verder krijgen ze niets te weten over wat er in de slaapkamer gebeurt. Like dat is iets tussen jou en een ander persoon. Dat ga ik niet aan de grote klok hangen. Sommige mensen doen dat wel, maar daar heb ik geen behoefte aan. En ik heb zelfs nog last van bindingsangst [leuk bijverschijnsel van mijn jeugd] en dat werkt mij ook tegen. Intimiteit is moeilijk voor mij. Ik moet jou eerst goed kennen voor ik ook maar iets onderneem. Zoals mijn ouders altijd zeggen: 'jij loopt op een dag iemand tegen het lijf en dat is jou soulmate' en ik denk dat dat echt de beste omschrijving van mij is.

Wauw, ik lees een verhaal. Heel goed verhaal, leuke opbouw, gramaticaal heel goed en BOEM manpreg. Dat had ik echt NIET! verwacht. Ik zat echt van 'huh?!'



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18