Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #3

Het (anti-)schooltopic #3

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 20 nov 2014 - 10:20:
Emma en ik zijn slim want wij halen onmogelijk tentamens.



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 25 nov 2014 - 12:23:
Hoe kun jij niet gillend gek worden? Ik word nu hier al gillend gek.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 nov 2014 - 13:06:
Word ik ook, maar ik kan er weinig aan doen.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 25 nov 2014 - 13:12:
Damn
Ik word een beetje gek niet bepaald van mn school, wat jij wel word van teveel werk zegmaar. Ik word gewoon gek van het naar school gaan en nergens tijd voor hebben omdat ik daarna dan ook nog moet werken. En van de mensen, en van het feit dat ik niet zeker weet of ik wel goed zit of ik naar de opleiding van mn vriendinnen wil en ik het idee heb dat ik mn tijd zit te verdoen,
Maargoed.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 nov 2014 - 13:18:
Ja, nee, dat tijdgebrek heb ik ook last van.
Maar waarom denk je dat je naar een andere opleiding moet? Wil je erheen voor je vriendinnen of voor de opleiding zelf? Wat doen ze?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 25 nov 2014 - 13:21:
Nee, zij doen de grafische opleiding (mediavormgeving shit) en ik ken iemand die vanuit mn klas ernaartoe is gegaan waar ik heel goed mee kan, iemand van mn werk waar ik heel goed mee kan, en ik ken iemand die al in de tweede klas zit. En het lijkt me zoooo leuk, het is veel creatiever dan wat ik nu doe. Maar dit wat ik doe lijkt me ook wel leuk, het is alleen, ik kan mn creativiteit kwijt in die andere opleiding, en hier weten ze nauwelijks wat het woord 'photoshop' betekend.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 nov 2014 - 13:27:
Oké. Ten eerste zijn er meerdere vormen van creativiteit en niet alleen grafisch, maar los daarvan. Als het je echt om de opleiding gaat, zou ik kijken of je een dagje mee kunt lopen (kan dat op mbo?). Ik zou ook een klein beetje kijken of er wel werk in te vinden is, maar als die opleiding je significant meer ligt dan je huidige, zou je misschien toch kunnen overwegen te switchen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 nov 2014 - 13:29:
Als de opleidingen op elkaar lijken, is er dan niet misschien een instroommoment? Na drie jaar Biomedische Wetenschappen kan je bijvoorbeeld instromen in het derde jaar van geneeskunde.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 25 nov 2014 - 13:30:
Ja maar dat is het juist. IK heb meer mogelijkheden als ik hiermee door ga, tenminste dat denk ik.
Ik weet dat er meerder vormen van creativiteit zijn, maar de opleiding (toerisme) waar ik nu op zit heeft geen van de creativiteits vormen die ik leuk vind.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 nov 2014 - 13:36:
Maar zijn de mogelijkheden die je krijgt bij deze opleiding ook mogelijkheden waar je in geinteresseerd bent? Het is niet alleen kwantitieit dat telt, ook interesse natuurlijk.
Hoe lang moet je deze opleiding nog doen anders?

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 25 nov 2014 - 13:41:
Sorry dat ik zo tussendoor ga, maar ##$&@*(#.
Ik ben echt helemaal klaar met mijn klas. In het begin deden ze nog wel aardig, maar achteraf gezien was dat blijkbaar alleen omdat ze allemaal nieuw waren, en ik het oudje was die alles wist. Maar ik ben er nu echt klaar mee. Ga niet naast me zitten als je zoveel aan te merken hebt. Ik ga mijn haar niet verven of langer laten groeien omdat jij dat wilt. Ik weet dat ik wit ben, maar ik word nou eenmaal niet bruin. Ik weet dat ik last heb van acne. En ja, ik ben achttien zonder elk weekend uit te gaan of ooit een vriendje te hebben gehad. En ik ben geen nerd of betweter, omdat ik als enige het antwoord weet. Jullie zijn nota bene te lui om überhaupt je boek ópen te slaan. Dus als het je niet aanstaat, laat mij dan lekker met rust en ga iemand anders lastigvallen. Oh, en vraag hun lekker wat de grootte van een normale tepel is, want I. Don't. Care.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 nov 2014 - 13:41:
Ja, precies. Je wilt ook niet de rest van je leven werk doen dat je niet leuk vindt. Dat hou je niet vol en dan heb je uiteindelijk alsnog geen werk.
Het maakt ook niet per se uit of je hier al dan niet meer mogelijkheden hebt - als die andere opleiding ook mogelijkheden heeft, ook al zijn het er misschien minder.

EDIT@Dare; je bent lief en leuk en je haar is mooi en je gezicht ook en je bent niet lelijk wit en je haar is leuk en je acne is nog niet half zo veel als dat van mij en ik had op m'n achttiende ook nooit een vriendje gehad en sommige mensen willen nou eenmaal niet uitgaan dat kan gewoon en asdfghjkl laat ze je alsjeblieft niet de grond in praten. <3

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 25 nov 2014 - 13:44:
Met dit jaar erbij 3, maar ik denk wel dat ik ermee door ga. Want ik hou gewoonheel veel van reizen, en ja mijn intresse ligt hier ook.
De opleiding en hebben alle twee voor en nadelen
Daarom zit ik er ook een beetje mee.
Oh en ik mis mn vriendinnen een beetje maar ach.
Ik ben trouwens wel gewoon van plan ermee verder te gaan. Want ik ga misschien door voor Topo docent, of reisleider.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 nov 2014 - 13:46:
@ Marit: No worries, ik snap dat je het helemaal zal bent. Hoe oud zijn je klasgenoten?
Ik vind je haar wel heel mooi, maar volgens mij wist je dat eigenlijk al. Het is in ieder geval goed dat je wel weet dat zij degenen zijn die mis zitten en dat je niet daadwerkelijk overweegt je haar of andere dingen aan te passen.
<3

@ Jen: Als je interesses bij de opleiding liggen die je nu doet, raad ik je echt aan er te blijven. Ik snap dat je je vriendinnen mist, maar je maakt vanzelf weer nieuwe vrienden op deze opleiding waarschijnlijk.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 25 nov 2014 - 13:51:
Mag ik even zeggen dat jullie heel lief zijn en dat ik op het punt sta om te janken om jullie liefheid?
Mijn klasgenoten zijn allemaal rond de 15, dus dat is sowieso gigantisch wennen.
Ik zit gewoon al niet helemaal lekker in mijn vel op het moment, met die stomme burn-out en alles, en nu krijg ik ook nog dit soort dingen naar mijn hoofd geslingerd. Ze zeggen het niet eens op een stomme manier of iets, ze gooien het gewoon hoepla opeens in het gesprek, maar daardoor blijft het juist in mijn hoofd hangen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 25 nov 2014 - 14:03:
Jij bent ook lief!
Vijftien is ook wel jong, zeker als je de enige bent die ouder is. Gelukkig bestaan er genoeg leuke vijftienjarige, op FF lopen een aantal bewijsstukken rond. Ik kan me niet voorstellen dat er echt nergens een leuke tussen zit, maar misschien zijn ze wat lastiger te vinden. Maar weet je, van de mensen die nu nog bij de Bagels werken, kan ik het denk ik het beste vinden met een zestienjarige. Ook Het Lief kan het super goed met haar vinden, en hij is 23. Sommige mensen zijn gewoon zo leuk dat het leeftijdsverschil er niet toe doet, en er loopt er vast wel een op jouw school rond. Misschien niet eens in je klas, maar andere kennisen op school is ook chill.
Ik weet niet of ze van de burn-out afweten, maar als ze dat doen, weet ik niet of ze er echt heel veel van snappen. Sommige mensen zijn sowieso niet zo stressgevoelig, maar voor veel levert de middelbare school ook niet erg veel stress op. Het varieert gewoon heel erg per persoon, maar ik denk dat de meeste van je klasgenoten simpelweg niet genoeg stress en dergelijke hebben meegemaakt om ook maar een beetje te kunnen begrijpen hoe het voor jou voelt. Ik heb zelf op uni al perioden gehad dat ik voor twee weken of iets elke dag huilde en studeerde, studeerde en studeerde, en de rest van de tijd bezig was mezelf mentaal bij elkaar te houden. Alsnog, geen burn-out gehad, dus ik weet natuurlijk niet hoe jij je allemaal voelt en zo, maar het komt waarschijnlijk dichter in de buurt dan de ervaringen van een gemiddelde vijftienjarige. Zeg maar.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14