Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #4

Het (anti-)schooltopic #4

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 jan 2015 - 0:53:
Spui je frustratie, verspreid blijde goede-cijfer-boodschappen, zeur over docenten, vraag om huiswerkhulp, luister naar Alice Cooper of Pink Floyd, what have you.



xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 23 jan 2015 - 19:39:
Argh. Op mijn school werden de roosters altijd gemaakt volgens klas: 1 - 2 - 3 - 6 - 5 - 4. Dus V4 en V5 hadden altijd kutroosters, maar je kon je tenminste troosten aan het feit dat je in de zesde de laatste periode zo goed als zeker niet het eerste en niet later dan na drie uur op school te vinden bent.
Kon. Het laatste rooster is binnen en het is een regelrechtige ramp. Eén dag "uitslapen" (het eerste vrij, dus om zeven uur m'n bed uit), drie tot vier uur en welgeteld acht tussenuren. Wat een feest.
We hebben de oorzaak ook gevonden. Eén of ander figuur uit de vierde heeft letterlijk elk vak dat mijn school aanbiedt, behalve tekenen. Ze hebben dus eerst zijn rooster gemaakt, en toen pas de rest. Als je zo verschrikkelijk veel vakken wil volgen, kun je volgens mij best aan wat zelfstudie doen.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 23 jan 2015 - 20:15:
Ik had zelf ook zeven tussenuren in de zesde, volgens mij is dat heel normaal. Natuurlijk is het vervelend, maar je bent er toch al bijna vanaf? Het is maar zo'n drie maanden voor de examens beginnen. Als je je tussenuren nuttig gebruikt, dan hoef je ten minste thuis niets te doen.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 23 jan 2015 - 20:22:
Ik had in de vierde en vijfde ook extreem veel tussenuren. Gemiddeld acht per week. In de vierde had ik een periode het eerste uur geschiedenis, gevolgd door vier tussenuren (en twee pauzes). Dat was ook echt hell - maar idd; je bent bijna klaar!

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 23 jan 2015 - 20:29:
Het gaat meer om de reden a) de reden (want serieus, als je zoveel vakken kunt doen, dan kun je ook minder uren per vak volgen en wat meer zelf leren) en b) elke keer dat wij de voorgaande jaren zijn gaan klagen over ons rooster (vorig jaar zat ik drie dagen van acht tot vijf, een dag van acht tot vier en dinsdags tot drie uur terwijl er dan eigenlijk maar les werd gegeven tot twee uur) kregen we te horen dat ze er niets aan konden doen, maar dat het in de zesde beter zou worden. Dan kun je niet zomaar drie hele jaarlagen opzadelen met een kutrooster omwille van één leerling.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 jan 2015 - 21:25:
Ik had maar één tussenuur in de vierde en verder nooit tussenuren, maar ik zat alsnog altijd van 8 tot minstens 3 op school.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 24 jan 2015 - 10:28:
Ik snap het wel, dat hij naar al zijn klassen wil. Hij gaat iets best wel lastigs doen en door geen klassen te volgen zou hij het zichzelf alleen maar lastiger maken.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 jan 2015 - 10:32:
Maar als dat echt de reden is dat alle andere leerjaren gatenkaasroosters hebben, is het wel een beetje suf.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 24 jan 2015 - 10:37:
Maar is het ook echt de reden? Dat het effect heeft op het vierde jaar is vanzelfsprekend, maar dat betekent toch niet dat het zesde jaar er direct zoveel last van heeft?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 jan 2015 - 10:38:
That I do not know. (;

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 24 jan 2015 - 13:33:
Ik heb net de kunstopdrachten voor deze periode doorgelezen en jezus, die zijn weer eens onmogelijk om binnen 5 schoolweken en een vakantie week te voltooiien.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 24 jan 2015 - 18:41:
@Emma, we gaan er achteraan, maar het heeft sowieso wel invloed, aangezien bijna al zijn leraren ook les geven aan ons, en we ook gekke dingen hebben met combinatieklassen (zowel V4-V5 als V5-V6).

En Shakespeare doet kut. Of eerder de Shakespeare scholars. Het lijkt er een beetje op dat niemand op het briljante idee is de informatie die ik nodig heb voor mijn PWS te onderzoeken.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 26 jan 2015 - 13:18:
Ik heb een 6,5 voor dat tentamen dat ik verprutst dacht te hebben, dus gelukkig is het allemaal niet zo dramatisch als ik dacht :]

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 26 jan 2015 - 16:34:
Want fijn, Julia!
Ik blijk de inhaal-rekentoets gemist te hebben, terwijl ik überhaupt niet wist dat de normale rekentoets al geweest was, laat staan dat er een inhaalmoment was (en wanneer dat dan was). Volgens mij heb ik nu een beetje een probleem.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 26 jan 2015 - 19:07:
@ Julia; suuuuuper!

Krewella
Krewella

Krewella is offline

[2289]
Krewella zei op 26 jan 2015 - 23:11:
Yay Juul!

So - laatste week als eerstejaars yaaay! Vanaf volgende week zit in jaar 2 van mijn studie &woo 8D



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11