Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #4

Het (anti-)schooltopic #4

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 jan 2015 - 0:53:
Spui je frustratie, verspreid blijde goede-cijfer-boodschappen, zeur over docenten, vraag om huiswerkhulp, luister naar Alice Cooper of Pink Floyd, what have you.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 feb 2015 - 11:47:
Eh... Dat is normaal, toch? Dat de cijferlijst niet voorgelezen wordt? Kun je niet in de pauze langsgaan ergens waar ze je in dat programma kunnen helpen?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 feb 2015 - 13:07:
Op mijn oude school deden ze nooit. In principe vind ik bet ook geen probleem, maar het programma werkt gewoon niet. Ik moet eerst silverlight downloaden en dan naar een vrouw mailen en bah. Teveel gedoe

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2015 - 14:18:
Bij ons lazen ze het wel allemaal op, maar dat was de middelbare school natuurlijk. Bij uni is daar geen beginnen aan.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 4 feb 2015 - 14:42:
Sommige leraren lezen het bij ons voor, wat ik echt verschrikkelijk vind. Het is echt niet fijn als je een tijd alleen onvoldoendes haalt, en ze ook nog eens heerlijk hard door de klas worden geschreeuwd. En dan vragen ze altijd wel doodleuk ''wie wil dat ik zijn cijfer niet voorlees?'' Ja, dude, als ik nu nee zeg, snapt iedereen 'm ook al.
Maar goed - het komt ook vaak genoeg voor dat het niet voorgelezen wordt, en dat een leraar bijvoorbeeld gewoon de eerste vijf minuten even iedereen bij langs gaat. Of 't wordt alleen op Magister gezet.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2015 - 14:50:
Bij ons werd sowieso het proefwerk uitgedeeld en kreeg je het op school te horen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 feb 2015 - 15:07:
Het mag op uni niet eens wegens privacy.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 feb 2015 - 16:47:
@Bo dat is logisch eigenlijk
@marit wij hebben ook magister en wij noemen het LBS. Het werkt alleen niet

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2015 - 16:48:
Bij ons heette het It's Learning _0_
Ik vind het trouwens een beetje overdreven dat cijfers niet gepost mogen worden wegens privacy. Misschien is het niet altijd even fijn als iedereen je cijfer weet, maar we zouden de cijfers sneller kunnen krijgen als het direct op Blackboard kan.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 4 feb 2015 - 16:50:
Bij ons doen ze of alleen de cijfers op Osiris, of ze zetten het ook onder "my grades" op Blackboard en heel soms posten ze op Blackboard een lijst met studentnummers en cijfers (dus alsnog redelijk anoniem, want ik ga echt niet van iedereen z'n studentnummer onthouden).

Maar Jen, je kunt toch gewoon even Silverlight downloaden en die vrouw mailen? Dan hoef je even moeite te doen en kun je daarna al je cijfers zien.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 4 feb 2015 - 16:51:
Bij ons heette het It's Learning _0_
Ik vind het trouwens een beetje overdreven dat cijfers niet gepost mogen worden wegens privacy. Misschien is het niet altijd even fijn als iedereen je cijfer weet, maar we zouden de cijfers sneller kunnen krijgen als het direct op Blackboard kan.


Bij ons ook hoor ^^ maar ik heb het nu over mbo. Ik denk dat Marit in dezelfde schoolgroep zit als ik.
(Of niet en elke schoolgroep gebruikt magister)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 feb 2015 - 16:54:
@Emms; de docenten vinden het zelf ook onzin, maar in Leiden mogen ze (op de wiskundeafdeling) niet de cijfers posten. Ze lossen het op door iedere student individueel een mailtje te sturen na elke deadline.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 4 feb 2015 - 16:54:
Ik had op VMBO-T en havo Magister. ROC Nijmegen heeft dat niet - en alleen de toetscoördinatoren kunnen cijfers in Trajectplanner zetten, zoals het bij ons heet.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 4 feb 2015 - 16:59:
@ Bodine: Wij krijgen ook allemaal mailtjes & daarna gaat het in Usis.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 4 feb 2015 - 17:06:
Ja, precies. In Delft zetten ze gewoon een lijst met studentnummers + cijfers online. Vorig jaar in Leiden ook nog, maar dat is aangescherpt.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 4 feb 2015 - 17:07:
Wij hebben alleen Magister. Itslearning hebben we ook, maar dat is de digitale leeromgeving die niemand gebruikt.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18