Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #4

Het (anti-)schooltopic #4

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 jan 2015 - 0:53:
Spui je frustratie, verspreid blijde goede-cijfer-boodschappen, zeur over docenten, vraag om huiswerkhulp, luister naar Alice Cooper of Pink Floyd, what have you.



MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 10 feb 2015 - 16:39:
Echt wel.

En ik heb eindelijk al m'n Erasmusformulierenshit op kunnen sturen naar International Office, zodat m'n beurs aangevraagd wordt, yaaaaay!

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 10 feb 2015 - 16:46:
Hier in principe ook, maar daar heb je bar weinig aan als school de avond van tevoren pas mailt.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 feb 2015 - 17:19:
We moeten een project doen en ik wil het zo zo zo zo graag doen over de maternale invloeden op het embryo en dan vooral epigenetica maar ik kan niemand in het LUMC vinden die recent genoeg er onderzoek naar heeft gedaan en dan mag het niet en dat terwijl ik in Maastricht iemand ken die het nu doet._.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 feb 2015 - 17:26:
Oh Emms wat verschrikkelijk naar._.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 10 feb 2015 - 17:28:
@Emma: ah, nee! Ik hoop dat je alsnog iemand kunt vinden.
@Daan: maar wat moet je nu doen dan?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 10 feb 2015 - 17:35:
@Juul, geen idee. Ik denk dat ik donderdag maar gewoon "das habe ich nicht gewüst" ga proberen mee te doen met de groep die dan moet (wat alleen gaat werken als er iemand ziek is, want ze hebben maar 20 laptops die ze kunnen gebruiken).

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 feb 2015 - 18:25:
(gewusst, Daan)
Maar kan je niet de coördinator of zoiets mailen en zeggen dat je het écht echt echt moet doen of zo? Dat ze ruimte maken?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 10 feb 2015 - 21:54:
Nou, bij mijn weten is het de school die het verplicht stelt, want het is een oefentoets en niet dé rekentoets, dus ze zoeken het zelf ook maar lekker uit.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 feb 2015 - 21:56:
@ Daan: Ik snap dat het frustrerend is, maar "ze zoeken het zelf ook maar lekker uit" is denk ik niet de instelling die hier het best is. Zij hebben namelijk geen probleem, jij wel. Wat maakt het voor hen nou precies uit dat jij de toets hebt gemist? Voor jou veel- verplichte toetsen moeten gemaakt zijn voor je je mooie diploma in handen krijgt.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 10 feb 2015 - 22:07:
Ik word echt gek van de niet bestaande beroepshouding van sommige mensen in mijn klas. Ja - waarschijnlijk ben je uitval gewend, en ja - soms is dat fijn. However, als een invalster (die tevens je SLB'er is) zegt dat je gewoon zelfstandig verder moet werken omdat de docent ziek is, dan ga je NIET JUICHEN, hoe triest is dat?! Sure, jullie juichten misschien niet persé omdat Stefanie ziek is, puur omdat de les Verbintenissenrecht niet doorging maar grow the f up - dingen kunnen makkelijk anders over komen dan hoe je ze bedoelt. En als er dan die avond gemaild wordt dat de eerste les verbintenissenrecht de dag erna door een andere docent GEGEVEN, niet ingevallen - GEGEVEN, wordt, neem dan op je minst je boeken mee. Kom dan op zijn minst opdagen - aangezien d'r toch echt een aanwezigheidsplicht is en ze daar ZO op inhameren. Al helemaal als je de tweede helft van je stage in het buitenland wil doen, waarvoor een goede beroepshouding een vereiste is - zo kom je er niet. En dan nog het feit dat Merijn en ik in de freaking KANTINE, waar het vrij druk was qua aantal mensen, rustiger konden werken dan in een normale les... Dat zegt wel genoeg. En dan verbaast het jullie nog oprecht dat docenten binnen team juridisch ontevreden zijn over ons? Ja, raar, als er áltijd minstens vier mensen zijn die na de uitleg vragen wat nou de bedoeling is. Of zelfs nadat dat meerdere keren verteld is... Just. Ugh. Soms zou ik echt willen dat Merijn, Roland en ik in de andere klas geplaatst waren, met een stuk serieuzere mensen. Die niet nog altijd in de lach schieten om het woord "aftrekken".

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 feb 2015 - 22:20:
Oh, Jess, bij aftrekken is dat onbegonnen werk op mijn studie, maar mensen lachen ook om "Polen" (da's ook een wiskundige term) enen. Het is vervelend, ja, maar mensen zijn nou eenmaal niet zo serieus, helaas. Ook niet op de universiteit. Nou ja, op zich wel, maar niet op alle vlakken.
Maar. Ja. Ik hoop voor je dat je docente snel beter wordt zodat je je weer kunt concentreren in de les.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 10 feb 2015 - 23:08:
Maar ik vind lachen om aftrekken wel wat anders dan juichen om een zieke leraar. Ik weet nog hoe ik in de derde klas aan de een deel van mijn klas vertelde dat de toets niet doorging omdat een eerstejaars zelfmoord had gepleegd en hoe ongelooflijk verward en teleurgesteld ik was toen de rest begon te juichen. Natuurlijk is dit een extreem voorbeeld, maar voor ziek zijn gaat natuurlijk een beetje hetzelfde principe op.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 10 feb 2015 - 23:19:
Ja, ik keek m'n vrienden ook echt aan van ja, waar slaat dit op? Gaan jullie ook zo doen op stage, juichen als je eerder weg mag door ziekte van een stagebegeleider of whatever?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 11 feb 2015 - 7:36:
Ik heb precies hetzelfde probleem Jess Laatst was mijn burgerschap leraar er een aantal weken achter elkaar niet, en dan gaan zo zo doen van: Ja dan had ze jennifer moeten appen want nu zijn we EEN UUR te vroeg op school en ik had mog in mn bed kunnen liggen tering wijf. En de eerste keer dacht ik ook wel even van:
Ja, ze had me best kunnen appen. (Dat hadden we afgesproken) Maar als ze 5 of 6 keer niet komt opdagen begin ik me toch echt wel zorgen te maken. En de rest is nog steeds zovan: ze is gewoon altijd vrijdag ziek, hahahahahhaha.
Laatst was ze er weer voor het eerst en vertelde ze ons dat haar moeder was overleden. En toen werd ik toch zo boos op iedereen.
Maargoed. Het punt is dus ik snap wat je bedoeld XP ik heb een bloedhekel aan mn klas trouwens, maar dat ter zijde

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 feb 2015 - 7:54:
In mijn vorige opleiding bij het vak Antropologie was mijn prof na drie weken ineens ziek en dus was er deels gejuich omdat we geen les hadden, deels geklaag omdat we dat in zelfstudie moesten behandelen, en dat bleef aanhouden tot hij ons uiteindelijk nooit meer les had gegeven en in het volgende semester stierf aan kanker. En toch waren er nog mensen die hem hun onvoldoende kwalijk namen.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20