Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #4

Het (anti-)schooltopic #4

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 jan 2015 - 0:53:
Spui je frustratie, verspreid blijde goede-cijfer-boodschappen, zeur over docenten, vraag om huiswerkhulp, luister naar Alice Cooper of Pink Floyd, what have you.



1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 27 jan 2015 - 16:45:
Dat lijkt me alleen maar een redelijke verwachting. Je zou toch denken dat ze na zes jaar middelbaar dat wel kan.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 jan 2015 - 18:01:
@ Daan; dat wat Iv zegt, je bent geen zeur! Het is toch niet alsof ze nog nooit een verslag heeft moeten schrijven, dat is een vaardigheid die je getraind hoort te hebben. *aai* Succes <3

@ Julia op-de-vorige-pagina; wel, ons buitenlandverblijf zit in het eerste semester van het derde jaar en de semesters lopen niet gelijk. Dus als je van oktober t/m maart een semester hebt in Duitsland en van februari t/m juli een semester in Nederland, dan kom je in de knoop. Nu is de collegetijd in Duitsland maar t/m januari, dus je kan terug naar Nederland en daar colleges gaan volgen, maar dan zijn je vakken dus nog niet afgerond, je essays niet geschreven, je tentamens niet gemaakt. Dat moet je dan middenin je Nederlandse semester -waar je ook essays en tentamens hebt- allemaal maar klaarspelen. & ik wil niet veel zeggen, maar ik heb in mijn eerste jaar 130 studiepunten gehaald en ik kreeg toch die overlap niet voor elkaar. Dat had met psych verder ook niks te maken, want daar deed ik in dat semester geen vakken van.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 27 jan 2015 - 18:04:
@Daan: wat Dezh & Iv zeggen. Ik zou ook echt flink boos zijn, hoor. *aai* *thee* Hopelijk komt het uiteindelijk allemaal op tijd af.
@Dezh: ik had natuurlijk niet bedacht dat het tweede Duitse semester veel makkelijker te integreren is dan het eerste ._.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 27 jan 2015 - 18:06:
Ik ben écht heel erg pissig, want ik heb de laatste weken zo goed als al mijn wakkere vrije tijd in dat ellendige PWS gestopt, en madame gaat al klagen als ik haar een artikel van 10 boekpagina's stuur (omdat zij steeds liep te zeuren dat het niet lukte, maar als ik dan vroeg of ik kon helpen of het mocht zien, reageerde ze niet). "Ja, dat heb ik wel gezien, maar niet gelezen, want het was te veel." en reageren te veel moeite

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 27 jan 2015 - 18:08:
Is slaan of wurgen een optie?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2015 - 18:09:
Kun jij een voldoende krijgen terwijl zij zo hard faalt?

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 27 jan 2015 - 18:10:
Geen idee. Ik ben heel erg geneigd om uit te vinden wat er gebeurt als één van de partners voortijdig overlijdt.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 jan 2015 - 18:16:
Kaart het aan bij je begeleidster? Die heeft haar versie van 'verslag' ook gezien, zei je toch? Dan is het ook niet zo'n stretch om te geloven dat het PWS zonder haar er precies hetzelfde uitziet als het PWS mét haar.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 27 jan 2015 - 18:53:
Heb ik al een aantal keer gedaan, en die geeft aan dat ze het er met E over zal hebben. De enige reden dat ik weet van de staat van haar deel is ook mijn begeleidster, die riep ons vandaag namelijk om de tafel voor een spoedoverleg omdat "we toch echt een vorm moesten kiezen" (volgens mij hebben we dat bij de allereerste PWS-middag al gedaan: onderzoeksverslag + reader (onderwijsmodule) + lerarenhandleiding). Dat snapte ik eerst dus al niet - totdat ik E's deel zag.

Maar goed, mijn mentor heeft al eerder gezegd dat als het niet goed kwam ik naar de leerlingcoördinator moest stappen, dus ik denk dat ik die maar even ga mailen. Ik weet namelijk écht niet hoe we volgende week woensdag een inleverbaar PWS moeten hebben.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 27 jan 2015 - 19:27:
Troost het je als ik zeg dat twee vrienden van me hun PWS samen deden, zij vrijwel niks deed en hij het uiteindelijk zo'n beetje helemaal alleen - inclusief de presentatie, want zij was teruggeplaatst naar 4H want ze was al maar net over zeg maar - en hij kreeg alsnog een voldoende.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 27 jan 2015 - 23:03:
@daans ding. Ik haar mensen. Ze zijn op school, en toch leren ze niks.
@Bos ding damn. I cant follow this en ik weet bit hoe ingewikkeld het zit enzo. Maar wat mijn leraren steeds blijven herhalen dat je moet doen wat je het leukst vind. Zelfs als je daar een half jaar studie aan weg gooit, lijkt me.
Maar dat klinkt heel simpel. So yea. Het liefst ga ik ook engels studerene. Maar ik kan niet eens een vakantie naar engeland regelen.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2015 - 23:11:
@Jen; het zit zo: je kiest een bachelor en die duurt drie jaar. Ik heb dus technische wiskunde gekozen voor m'n bachelor. Op de universiteit is het systeem anders dan op middelbaar/MBO: je moet studiepunten halen. Per jaar moet je 60 punten halen (elk punt staat voor 28 uur, officieel). Per vak wordt van tevoren aangegeven hoe veel punten je ermee kunt halen. Haal je het vak, dan krijg je al die punten (of je het nou met een 5,8 of met een 9,8 haalt; je krijgt evenveel punten), haal je het vak niet, krijg je ze niet.
In totaal moet je dus 180 punten halen om een bachelor te halen. Van die 180 punten, zijn er maar 150 door je studie geroosterd, de rest moet je zelf invullen met een minor. Dat kan een verdiepingsminor zijn (dus in een specifiek vakgebied dat onderdeel is van je bachelorvakgebied) of een verbredingsminor, dus bij een ander vakgebied.
Nu heb ik geen zin om een wiskundeminor of überhaupt een technische minor te volgen, dus kan ik geen minor in Delft volgen. Dan ga ik bij een andere universiteit kijken, maar dat moet dan wel kloppen met mijn eigen rooster: het eerste semester van mijn derde jaar is uitgeroosterd voor een minor, maar als ik in bijvoorbeeld Nijmegen een minor zou willen volgen, dan zou dat in het tweede semester zijn en dan zou ik dus een jaar uitloop hebben omdat ik dan één jaar die minor doe en in een ander jaar het tweede semester van m'n derde jaar moet volgen.
Dus. Ja. You follow?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 27 jan 2015 - 23:37:
Oh nee ik snap het. Ik vond het al vaag. Ik kreeg namelijk het idee dat je wou stoppen en voor zover ik weet heb je wel plezier in je studie. Damn dat zot dan niet mee ;( en dat je school daar dan niet aan mee helpt vind ik nog stommer

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2015 - 23:52:
Nou, ja, 'k weet niet, ik ben het nu wel een beetje zat hoor, maar ja. 'k Ben niet van plan om te stoppen, nee.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 28 jan 2015 - 0:22:
BOBOBOBOBO! Als het goed is wordt de minor Deutsche Sprache und Kultur alle periodes gegeven: klik (in Nijmegen)



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13