Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)schooltopic #4

Het (anti-)schooltopic #4

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 jan 2015 - 0:53:
Spui je frustratie, verspreid blijde goede-cijfer-boodschappen, zeur over docenten, vraag om huiswerkhulp, luister naar Alice Cooper of Pink Floyd, what have you.



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 27 jan 2015 - 8:30:
Ik heb geen woord geleerd uit de engelse woordenlijst en van economie heb ik alleen de oefeningen die we in de les hebben gedaan. Vandaag word een kutdag, want ik ga dus zeker geen voldoende halen op die twee vakken

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 jan 2015 - 14:55:
@ Cynthia: yaaaaaay!
@ Jen: Niet om bot te klinken, maar waarom heb je het dan nit gedaan? (:

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 27 jan 2015 - 15:32:
Omdat ik er geen tijd voor had ;(
Ok nee dat is bullshit
Omdat ik het te ver heb uitgesteld en er de laatste week even achter kwam dat het onmogelijk was om zes verschillende vakken te leren.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 jan 2015 - 16:01:
En, hoe was het?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2015 - 16:05:
Waarom kunnen alle universiteiten niet gewoon besluiten om minoren tegelijkertijd te doen? Ik wíl helemaal geen wiskunde of weet ik wat voor technische minor doen, maar Leiden biedt geen minor Duits aan en Utrecht en Amsterdam hebben het in een andere periode. Hel, ik heb zelfs Nijmegen overwogen, maar daar is het óók niet in het eerste halfjaar. En maar roepen dat het zo leuk is dat je ook naar een andere universiteit kan, terwijl je helemáál niet naar een andere universiteit kan tenzij je graag een jaar studievertraging oploopt.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 27 jan 2015 - 16:10:
Aaaah, Bodine ): Ja, ik weet het ook niet, maar ik weet wel dat het kut is. Voor mijn studie Duits is het buitenlandverblijf verplicht en levert voor driekwart van de studenten studievertraging op. Da's zo'n onzin. Maar kan je niet alsnog in het eerste semester wel gewoon vakken volgen aan een andere uni en die als minor invullen ondanks dat het misschien geen officiële minor is? Dat kan bij ons, volgens mij .__.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2015 - 16:11:
Ja, dat overwoog ik ook (want ik sta toch al ingeschreven in Leiden, dus waarom zou ik niet gewoon daar het eerste semester van Duits kunnen volgen?) maar ik zou niet wéten met wie ik dan contact op moet nemen, want ik snap die sites van universiteiten niet en m'n eigen universiteit is ook niet heel behulpzaam.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 jan 2015 - 16:12:
Studieadviseur van Duits neem ik aan, kan Dezh vast mee helpen haha.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 27 jan 2015 - 16:15:
Ja, een vrije minor. Hoewel je bij ons dan wel het een en ander moet regelen met de examencommissie.

En Dezh, hoe kan het dat zoveel bij jullie dan studievertraging oplopen? Bij ons is het namelijk zo gepland dat je, zolang je naar Duitsland gaat (dus niet Oostenrijk of Zwitserland) geen vakken mist en daar gewoon genoeg vakken moet volgen. Kijk, bij jou snap ik wel dat je een extra jaar moet doen, want je had een half jaar psych gemist, maar - ja.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2015 - 16:16:
Als ik een minor kies die niet in het Delftminorprogrammalijstjeding staat, moet het sowieso langs de examencommissie, dus ja.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 jan 2015 - 16:17:
Kom een bw-minor doen bij mij, super leeeeeeuk

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2015 - 16:23:
Haha, liever dan een wiskundeminor, really, maar ik wil liever iets met taal of zo doen. ^^

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 27 jan 2015 - 16:26:
Per se Duits of elke taal?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 27 jan 2015 - 16:31:
Mijn voorkeur gaat heel sterk uit naar Duits, maar als dat niet kan, dan mogelijk een andere taal. Maar geen Frans of zo, want dat vind 'k een klote taal. Hel, 'k zou ook iets met Nederlands doen for all I care, m'ja.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 27 jan 2015 - 16:41:
Ik weet dat ik aan mezelf (en anderen vast ook, hoewel iets minder) hoge eisen stel, maar zeur ik als ik het belachelijk vind dat mijn PWS-partner nog geen verslag blijkt te kunnen schrijven? Ze heeft letterlijk alle feitjes die ze heeft kunnen vinden puntsgewijs en soms niet eens in fatsoenlijke volzinnen zonder wat voor organisatie dan ook onder elkaar gezet en ging lopen janken toen ik + begeleidster zeiden dat dat toch echt een soort van lopend verhaal moet worden.

Ugh. We hebben nog een week en ik ben zo goed als klaar met mijn deel, maar we moeten ook nog een introductie, conclusie, discussie, alles nakijken enzovoorts en dat kan alleen maar als ze haar spul op orde heeft. Ik word hier echt helemaal gek van.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12