Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » FF's Schrijfuitdaging - april

FF's Schrijfuitdaging - april

1 2 3
Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 april 2015 - 22:15:
Welkom bij de schrijfuitdaging van april!

Zet jullie feesthoedjes op en schuif aan voor een plak taart want de schrijfuitdagingen zijn een jaartje oud! In april 2014 kwam de samenwerking tussen de pas aangestelde creabea's en de moderators tot dit idee en sindsdien is het een vaste waarde van het forum geworden.

Om het even in cijfers uit te drukken: 22 verschillende leden hebben al meegedaan voor een totaal van 86 inzendingen of 89.000 (afgerond) woorden. Dat is gigantisch. Maar daar houden de cijfertjes nog niet op.

We willen namelijk Rebella uitroepen tot jaarwinnaar of "MVP" omdat ze elke maand weer meedoet. Twaalf maanden op rij schreef zij, of het thema haar nu lag of niet, en daarom - hoera!

Onze twaalf winnende stukjes tot nu toe waren: april, mei, juni, juli, augustus, september, oktober, november, december, januari, februari, maart.

We hopen dat het komende jaar even creatief en vruchtbaar zal zijn! Wel willen we de gelegenheid even nemen te vertellen dat we de coverwedstrijd niet meer terug gaan brengen. Jammer, maar helaas.

En dan nu op naar deze maand!

T H E M A
sprookjes opnieuw bedacht.

De bedoeling is dat jullie aan de slag gaan met sprookjes. In plaats van een uitleg krijgen jullie deze keer een aantal voorbeelden: de A Cinderella Storyfilms en Maleficent, de Once Upon a Timeserie, of dit gedicht van Christine Hepperman;

[Red-handed]
At the Once Upon a Time Shop,
they make me check my basket,
but who cares. I have plenty of room
under my cape, a six-pack wedged against
the elastic of my gingham bikini briefs.

I buy a Get Well card for Granny,
smiling sweetly at the clerk who thinks
he's being cute when he hands me
the bag and says, "All the better to
receipt you with, my dear!"

Wolfie's waiting at our usual spot
with cigarettes. I pull out the goodies,
and the drunker we get, the more I want to
dig my nails into his pelt like
I'm going to scratch his belly, but not stop
there.

"Why, Wolfie, what a big..."

If that woodsman shows up now,
I will totally kick his ass.


B E L A N G R I J K
- De verhalen moeten nog altijd fanfictie zijn!
- En minder dan 3.000 woorden lang!

D E A D L I N E
30/04, 23:59.

D E EL N E M E R S
- ChantiXAMX
- Rebella
- Hargbloem
- Merula

N A K I J K E R
me! (:

Veel succes!



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 17 april 2015 - 20:01:
Ik ga eens op zoek naar een goed sprookje dat stiekem niemand kent ^^

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 17 april 2015 - 20:07:
1001 nacht heeft er redelijk veel.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 17 april 2015 - 21:50:
-Ik ben toch voor de bekende weg gegaan. -

Moet het echt de verhaallijn zijn van het sprookje? Of mag het er ook gewoon op gebaseerd zijn?

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 april 2015 - 1:25:
Hoe vaak moeten we nog zeggen dat het letterlijk álles mag zijn dat je erbij kan bedenken? Jesus man, echt simpeler kan het niet.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 18 april 2015 - 8:30:
Oh wouw sorry hoor. Ik lees niet altijd alles in het topic.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 18 april 2015 - 9:55:
Ik denk dat dat precies is wat Kay bedoelt, Jen. Probeer eerst het antwoord op je vraag te vinden in het topic en als het daarna nog steeds niet duidelijk is, dán kan je natuurlijk een vraag stellen.

As for the opdracht, dat hij zo breed is maakt 't tegelijkertijd interessant en lastig. Als ik tijd heb, ga ik 't zeker proberen. ^^

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 18 april 2015 - 10:20:
Well sorry

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 18 april 2015 - 11:45:
Je mag zo creatief en vrij met het thema omspringen als je wilt, dus zo goed als alles dat je kan bedenken mag. ;p


Jij begon vlak daarna vragen te stellen, dus dit moet je gewoon gezien hebben. Sorry dat ik zo snappy was gisterenavond, maar Dezh heeft gelijk, lees eerst even het topic voor je vragen stelt.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 18 april 2015 - 11:48:
Well sorry

ChantiXAMX
ChantiXAMX

ChantiXAMX is offline

[779]
ChantiXAMX zei op 18 april 2015 - 12:56:
idee in mijn hoofd nu alleen nog op papier zetten vanavond alle tijd voor

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 18 april 2015 - 13:02:
Same thing, ik heb wel een ideeeeeee.

xEmma
xEmma

xEmma is offline

[18528]
xEmma zei op 19 april 2015 - 10:11:
@ Kayley: Minder fel volgende keer bitte

Hargbloem
Hargbloem

Hargbloem is offline

[13]
Hargbloem zei op 19 april 2015 - 20:50:
Is een mythe ook een soort sprookje? Bijvoorbeeld iets uit de Griekse mythologie? Ik kwam een site tegen met een top 100 van sprookjes en las daar de doos van Pandora, maar dat is iets uit de Griekse mythologie. Is het toegestaan om dat te gebruiken?

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 21 april 2015 - 9:28:
Ik denk het persoonlijk niet, eigenlijk.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 21 april 2015 - 9:32:
Wikipedia zegt dit:
Een sprookje is in oorsprong een mondeling overgeleverd volksverhaal dat gebruikmaakt van magie en fantasie. Het begint vaak met de woorden "Er was eens..." en speelt zich typisch af op een onbepaalde plaats in een onbepaald verleden.[1]

Sprookjes behoren tot een oude orale traditie en bevatten vaak een zedenles of diepere wijsheid. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen het mondeling overgeleverde sprookje en het literaire sprookje, het individuele creatieve werk van een schrijver zoals Hans Christian Andersen. Een duidelijke scheiding tussen beide is echter niet altijd te maken. In een of andere vorm komen sprookjes over de hele wereld voor met vergelijkbare elementen. Het woord sprookje is afgeleid van het middeleeuwse 'sproke', dat verhaal of vertelling betekent. Als ongeschreven vertelling richtte een sproke zich tot ongeletterde volwassenen. Via de orale traditie kregen zij de moraliserende verhalen mee. Tegenwoordig zijn "sprookjes" kinderverhalen met levenslessen.

Als genre is het sprookje nauw verwant aan de fabel. In mindere mate is het verwant aan de legende, de mythe en de sage.

Dus mythen zijn qua genre wel verwant aan sprookjes, maar niet hetzelfde. Maar ik weet niet hoe de organisatie erover denkt?



1 2 3