Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #240

Offtopic #240

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 24 mei 2015 - 1:03:
Kwebbelen maar!



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 7 juni 2015 - 20:58:
Maar Yara, lijkt het je niet verstandiger om te doen wat de dokter zegt? Zelfs als je daardoor niet kan werken (en blijkbaar zien je collega's dat ook?), want zo loop je het risico dat het erger wordt/niet meer herstelt.

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 7 juni 2015 - 21:54:
Plus, daar moeten toch gewoon ziekteregelingen voor zijn? Of heb je een nulurencontract?
Wat Dezh zegt: als je nu dingen gaat forceren is de kans groot dat het alleen maar erger wordt.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 7 juni 2015 - 23:04:
Jullie klinken als mijn moeder. Haha. Tot nu toe gaat het goed. Hij is wel blauw. Maar ik kan er nog op lopen. Misschien niet zo soepel als normaal maar goed. Verder hebben ze vast wel wat met ziekteregelingen op mijn werk. Maar volgens mij geld dat niet met een 0 uren contract.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 juni 2015 - 17:11:
Ik zapte net langs Plain Jane op MTV en honestly dat is echt het domste programma ooit

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 9 juni 2015 - 17:48:
Hoezo dat?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 9 juni 2015 - 18:38:
Ze kiezen een grijs muisje uit, maken haar helemaal mooi en ''populair'' zodat ze met de jongen van haar dromen uit kan die haar eerst niet zag staan

Sorry hoor, maar waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Als hij haar niet leuk vindt om hoe ze eruit zag, dan zou ik niet met hem daten als hij je wel ''leuk'' vindt omdat je er opeens populair uitziet.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 9 juni 2015 - 21:40:
Dat is volgens mij niet echt de bedoeling van het programma. De bedoeling is volgens mij meer dat ze de meiden meer zelfvertrouwen geven en ze wat meer uit hun comfortzone krijgen. En als ze dan daarna niet de jongen krijgen die ze "leuk" vinden, maakt dat niet uit want ze zijn nu meer hun zelf dan dat ze ooit waren.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 10 juni 2015 - 0:10:
Plain Jane vind ik juist leuk. Het is vooral wat Yaar zegt. De meiden meer zelfvertrouwen geven. Die jongen is gewoon iets extra's.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 juni 2015 - 7:20:
1. Oneens met Iv. Voor veel jongens maakt dat wel degelijk een verschil.
2. Klinkt inderdaad als een kutserie.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 10 juni 2015 - 11:23:
Klopt. En als je er goes uitziet gaat je zelfvertrouwen vaak ook.omhoog

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 10 juni 2015 - 18:21:
Ik kijk naar het nieuws en daar zeggen ze dat het beter is als middelbare scholen later beginnen. Ik denk meteen aan tien uur ofzo, nee een school heeft zijn begintijd van acht naar half negen verplaatst. Ja, nee dat helpt.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 juni 2015 - 18:29:
In mijn eerste opleiding begonnen al mijn vroegste lessen pas om half negen, in die van nu (die ik de afgelopen drie jaar gevolgd heb) al om acht uur. Het is echt een voelbaar verschil.

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 10 juni 2015 - 18:31:
Hahhaaaa! Wat een stom item! Er is wel een studie gedaan naar het verlaten van d'r schooltijden van een aantal scholen. Dat je dan om 12 uur 's middags begint tot 8 uur 's avonds ofso. En de leerlingen waren veel productiever dan wanneer de om 8 uur 's ochtends in de les moesten zitten. En dat kwam voornamelijk omdat de leerlingen ook niet op een "normale" tijd gingen slapen en dus zo niet genoeg slaap kregen en dus veel luier en moeier werden.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 juni 2015 - 18:54:
@ Bodine: Iv zei toch niet dat het voor jongens geen verschil maakt? Ze zei juist dat ze het stom vindt als het voor jongens een verschil maakt. Dat het zo is, betekent niet dat ze het leuk moet vinden.

Ik vind het van Plain Jane altijd jammer dat je blijkbaar een crush moet hebben als reden voor je transformatie (want zonder jongen die je aan het eind mee kan nemen op date kom je niet in de show), maar aan de andere kant gaat het niet alleen over uiterlijk, ze doen ook aan zelfvertrouwen opbouwen op andere gebieden. Dat vind ik dan weer positief.

Also, @ de slaapdiscussie: zie dit. Het onderzoek is gedaan op Amerikaanse scholen, die beginnen regelmatig vóór 8:00, dat is in Nederland volgens mij minder gebruikelijk, maar in elk geval is de verschuiving van vóór achten naar half negen vrij groot.
Het slaappatroon verandert in de puberteit en dat heeft niet per se met luiheid of onwil te maken, maar met biologische factoren zoals de aanmaak van melatonine, die ervoor zorgt dat mensen ipv 's ochtends (zoals kleine kinderen) 's avonds het meest actief zijn. Voeg daar meer sociale activiteiten aan toe (afspreken met vrienden, bioscoopbezoekjes vaak 's avonds, sport, enzovoorts) die ook het resultaat zijn van veranderde hormonen / neurotransmitters / etcetera, en je hebt een verschuiving in slaapritme die niet wordt opgevangen door een verschuiving in het dagelijks rooster.

Als je ervan uitgaat dat een tiener om elf uur naar bed gaat in plaats van negen uur, betekent dat dat de slaapcyclus anders verloopt (edit: ik bedoel, op een ander tijdstip begint) en dus mogelijk om half zeven (als voorbeeld) nog niet rond is, waardoor het lastig is om tegen achten al op school te zijn (want wakker worden in de verkeerde fase van de cyclus kan je juist moeier maken en zo). Dan kan een half uur inderdaad nét genoeg zijn om de slaapcyclus op een gunstiger moment te onderbreken.

[/rant over]

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 10 juni 2015 - 21:59:
Wat Dezh zegt. In het tweede jaar van mijn studie heb ik ook een vak (chronobiologie) waarvan de colleges juist later beginnen om aan te sluiten bij het bioritme van studenten.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19