Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Offtopic #240

Offtopic #240

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 24 mei 2015 - 1:03:
Kwebbelen maar!



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 juni 2015 - 10:50:
Je moet mensen de kans geven om in contact te komen met nieuwe denkbeelden, ja. Ik vind niet dat je van iedereen maar kan verwachten dat ze zelf uitvissen wat er allemaal mis is met hun aangeleerde schema's.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 22 juni 2015 - 17:59:
Ik vind overigens dat er op FF de laatste tijd vaak aanvallend of fel gereageerd wordt, misschien ligt dat aan mij, maar ik vind van veel discussies op het forum de toon niet zo fijn. Misschien ben ik de enige die dingen zo interpreteert, maar misschien moeten we met z'n allen proberen om iets genuanceerder te formuleren.

Dat klopt wel, eigenlijk. Nja, ik voel dat ook zo. Maar ik denk niet dat het zo bedoeld wordt, ik denk meer dat iedereen het zo druk heeft met de laatste loodjes dat iedereen kort en bondig reageert. Denk ik, hoor. Maar hé *hugs*

Anyway. Ik snap wel wat Bo bedoeld, met waarom wel homoseksualiteit verdedigen maar neef/nicht bijv. niet. Alleen wat Dezh zegt klopt ook.
Toevallig hebben wij het hier op school over. Nou ja, niet specifiek, maar wat wel/niet "normaal" is. En in dit geval moet je normaal interpreteren als "hetgeen het overgrote deel van de bevolking als normaal beschouwt."

Ik vind persoonlijk neef/nicht gewoon kunnen. Mits de liefde echt is. Ja, je bent familie, maar hoe direct dan? Het is geen broer/zus, bijvoorbeeld, qua bloed en zo. Kijk, zoals Dezh al zei is het psychologisch gezien wel "vreemd" (bij gebrek aan woordkeuze) maar het is niet zo dat het niet kán. Like, ik heb neven en nichten die ik niet eens kén, dus als ik ze zou tegenkomen zou ik niet beter weten dan dat het gewoon "iemand" is.

Thumbs up voor een warverhaal. Maar ja.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 juni 2015 - 19:17:
Maar zelfs als het wel broer en zus zijn. Ik bedoel, sure het is bijzonder dat het gebeurt en psychologisch is het misschien niet de bedoeling of whatever, maar als mensen er gelukkig van worden, wie zijn wij (buitenstaanders) dan om er iets van te zeggen?

(Overigens denk ik dat je gelijk hebt over drukte en stress en zo.)

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 22 juni 2015 - 22:18:
Eens. Een punt is wel dat die kinderen vaak gehandicapt worden, toch?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 juni 2015 - 22:34:
De kans is groter, ja. Maar op zich kun je er altijd voor kiezen om geen biologische kinderen te nemen of om tijdens zwangerschap te laten testen. Volgens mij kan je tegenwoordig zelfs voor zwangerschap testen of je genen voor bepaalde aandoeningen bij je draagt.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 23 juni 2015 - 0:36:
Ik vind vruchtbaarheid ook geen goed argument om voor of tegen een bepaalde relatie te zijn. Homoseksuele stellen kunnen ook niet op natuurlijke manier met alleen hen tweeën kinderen krijgen, dus adopteren ze of maken ze gebruik van een spermadonor of draagmoeder - een neef en nicht die een relatie hebben zouden hetzelfde kunnen doen. (En natuurlijk zouden al deze mensen ook kinderloos kunnen blijven als ze dat willen.) Mijn punt is: in mijn ogen draaien relaties niet om het produceren van kinderen - dan zouden relaties tussen mensen van wie één of beide partners onvruchtbaar is/zijn ook "fout" of "niet normaal" zijn.
[is mijn verhaal een beetje logisch? Het is laat.]

Edit: ik had hier nog aan toe willen voegen wat ik sort of al had gezegd: ik vind dus ook niet dat er iets mis is met kinderloos (willen) blijven.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 23 juni 2015 - 0:46:
Eens.

Cynthia
Cynthia

Cynthia is offline

[1345]
Cynthia zei op 23 juni 2015 - 8:08:
Jaaa dat is ook zo! Maar voor velen is dat wel een reden. Ik vind het persoonlijk heel makkelijk; Als je van elkaar houdt en gelukkig bent, priem.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 24 juni 2015 - 22:33:
Ik ben weer aan m'n gayfluffstadium toe. Heeft iemand leuke, korte, non-intensieve, gay fluff fanfics die ik kan lezen? Like, m'n enige eis is in principe dat het niet al te lang is, gay is en dat het leesbaar geschreven is. I'd love some GoT, maar 1D en zo is ook priem. En. Op Wattpad of Archive of zo. Even om tussendoor te lezen. Want. Y'know. ^^

YarahartBill
YarahartBill

YarahartBill is offline

[9076]
YarahartBill zei op 25 juni 2015 - 19:46:
@Huss: misschien heb ik nog wel wat FLUFF in mijn Archive lijst staan. Moet ik even zoeken.

Heb vandaag zeven uurtjes gewerkt en er was echt geen reet te doen. Terwijl het echt ver warm was op het strand. Snap je toch niets van?! Naja, noet iedereen heeft natuurlijk al vakantie dus dat is wel logisch.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 juni 2015 - 20:16:
Heel veel mensen hebben toetsweek en tentamenweek en zo. Dat merk je echt heel erg.

En jaaaa fluff gimme fluff!

xDevilBitch
xDevilBitch

xDevilBitch is offline

[10099]
xDevilBitch zei op 26 juni 2015 - 13:50:
Ik zal even snuffelen in mijn gelezen fics.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 26 juni 2015 - 14:50:
Jajaa jongens ik heb vakantie

NovaFlowne
NovaFlowne

NovaFlowne is offline

[1453]
NovaFlowne zei op 26 juni 2015 - 15:40:
Ik nu ook officieel! Wooo.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 26 juni 2015 - 15:43:
Ik word er zo chagrijnig van dat iedereen vakantie heeft.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20