Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)school topic #9

Het (anti-)school topic #9

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 feb 2016 - 12:03:
Voor álle schoolgerelateerde dingen die je maar kwijt wil! Van ergernissen tot trotse momentjes.



MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 12 feb 2016 - 18:12:
Dat is wel een heel raar argument? Anyway, als je het toch mag doen en je denkt dat je het wel kunt, zou ik het gewoon doen.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 12 feb 2016 - 18:14:
Maar als je er wél iets voor zou doen, zou je dan wel kunnen volgen?

RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 12 feb 2016 - 19:00:
@Juul&Kay: exactly what's going on in my mind, both of your arguments. Ik heb een 10 minuten gesprek met haar aangevraagd, dan kunnen we het er met mijn vader over hebben.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 12 feb 2016 - 20:55:
Mijn leraar zei: "Als je wiskunde b gaat kiezen, dan moet je sowieso 1 punt tot anderhalve punt van het cijfer dat je nu hebt afhalen. Meer als je bent zoals Connor, die even lui is als het achtereind van een varken."
(Nog meer quotes van deze leraar: "En daar heb je niks 'an.", "Als ik een rotje in je reet stop, werk je dan sneller?", "Als je vijf zegt, hak ik je kop eraf." en, de legendarische: "Niet lullen, anders vakken vullen." Deze dude kwam ergens uit Noord-Holland en gaf les op een school in Friesland, en hij had zo'n Amsterdams achtig accent. Geweldige vent.)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 feb 2016 - 23:19:
Oké, ik ga me even in deze discussie mengen.

Ja; wiskunde B is aanzienlijk zwaarder en het tempo ligt beduidend hoger dan dat van wiskunde in de onderbouw. Ja; de meeste mensen gaan er qua cijfer op achteruit. Ja; als je niets doet, is de kans bijzonder klein dat je wiskunde B netjes af kunt sluiten. Ja; als je slecht ben in wiskunde, kies dan alsjeblieft wiskunde A.

Nee - het is niet per se waar dat je 1 tot 1,5 punt van je cijfer af moet trekken. Misschien geldt dat over het algemeen, maar ik stond een 8,3 of 8,4 voor wiskunde in de onderbouw, volgens mij, en haalde op mijn eindexamen een 9,5.
En vooral: wiskunde A en wiskunde B zijn heel ánders. A is statistiek en kansrekening (op babyniveau) en hier en daar een hoofdstukje differentiëren. Wiskunde B is analyse (calculus, kan je het ook noemen): differentiëren, integreren, vergelijkingen, ongelijkheden en meetkunde. Het is ánders. Ikzelf had wat jij ook hebt: ik haalde zesjes en zeventjes voor wiskunde A hoofdstukken want idgaf hoeveel kledingcombinaties jij kunt maken als je vier truien en twee broeken hebt. Ik zou voor wiskunde A ook nooit een 9,5 gehaald hebben, omdat ik niet iemand ben die gewoon formuletjes in kan vullen in haar rekenmachine - wat precies is wat je doet bij wiskunde A. Wat is een binomiale verdeling? Dat is dat ene knopje op je rekenmachine. All you need to know. Fucking nonsense.
Moraal van het verhaal: onderschat wiskunde B niet, maar als je hart daar meer ligt dan bij wiskunde A en je haalt er goede cijfers voor, don't let them stop you.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 13 feb 2016 - 8:19:
Thanks bo for the clarification and the insult (wiskunde a leerling hier)

RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 13 feb 2016 - 9:05:
Daarom Bo, want de Wiskunde B stof, zegt mijn leraar, kan ik beter dan de Wiskunde A. Maar ik heb niet veel tot erg weinig inzicht, dus dat werkt al niet. Want dat is het vervelende, we doen veel meer Wiskunde B hoofdstukken maar op een Wiskunde A tempo en een Wiskunde A niveau, en ik heb dus nog steeds geen idee wat me te wachten staat. Trouwens, ik was niet helemaal afgewezen; wij krijgen cijfers van 1 t/m 5. 1 is zeer geschikt, 5 zeer ongeschikt. Ik kreeg een 3, maar aangezien ze vertelde dat 2/3 van de Wiskunde B leerlingen dit jaar onder de 6 gemiddeld staat was dat voor mij net zo erg als een 5.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 feb 2016 - 10:16:
Ik maak helemaal geen insult naar wiskunde A leerlingen? Hooguit naar de manier waarop wiskunde A gegeven wordt.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 13 feb 2016 - 19:01:
Nou ja, het klonk een beetje alsof wiskunde A belachelijk makkelijk is en niets anders is dan maar een beetje dingen in je rekenmachine invullen. Wat het bij ons zeker niet was. En ik kon er niks van. En dat was C, niet eens A.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 feb 2016 - 20:20:
Mijn punt was juist níét dat wiskunde A makkelijk is, alleen dat het anders is.
En dat een deel van de stof meer invullen is dan begrijpen wat er gebeurt. Maakt dat het makkelijker? Naar mijn mening niet. Sorry als dat zo overkwam.
I love y'all math-A people. <3

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 13 feb 2016 - 20:39:
Nee, daarover ben ik het ook volledig met je eens. Ietsh okaaay <3 Het was denk ik gewoon een beetje onhandig verwoord, maar dat doen we allemaal wel eens ^^

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 feb 2016 - 20:46:
Oh, ik zie nu inderdaad dat ik heb geschreven "op babyniveau" - maar dat is in verhouding gezien tot wat ik op de universiteit heb gekregen, op een opleiding wiskunde, dus dat is niet om jullie dom te noemen, maar meer, y'know, de vergelijking was met de harde universitaire statistiek en niet met middelbare school-dingen.

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 13 feb 2016 - 21:03:
Ja, nee, ik snap dat het vergeleken met jouw opleiding echt niks is. Maar jij hebt natuurlijk wel een gigantische wiskundeknobbel

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 13 feb 2016 - 21:06:
Which is why I'm saying, het is niet om jullie dom te noemen. Bc. Natuurlijk gaan jullie niet universitaire wiskunde behandelen. -0_

MariTom
MariTom

MariTom is offline

[4229]
MariTom zei op 13 feb 2016 - 21:08:
Ik zou zó hard het lokaal uitrennen



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12