Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)school topic #9

Het (anti-)school topic #9

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 feb 2016 - 12:03:
Voor álle schoolgerelateerde dingen die je maar kwijt wil! Van ergernissen tot trotse momentjes.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 feb 2016 - 14:25:
Oh. Ik dacht dat het alleen bij je master zo heette. Not sure though.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 feb 2016 - 14:26:
Nu maak je me aan het twijfelen. Eh.

Also ik zit op de uni en ik kan op de computer van de gast schuin tegenover me kijken, hij is een soort bedrijfsanalyse aan het doen van een La Place en beschrijft een van de serveersters als "lichtblank". Ligt het aan mij of klinkt dat eerder als vla dan als een huidskleur?

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 22 feb 2016 - 14:37:
lichtblank klinkt bij mij in ieder geval niet als huidskleur. Het klinkt ook niet als vla tho

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 22 feb 2016 - 15:29:
Volgens mij heet het met de bachelor ook al zo.
Maar @Jen: als alles goed gaat ben ik in juni/juli klaar En dan ga ik een master doen en daarna nog een _0_

Lichtblank is sowieso een rare beschrijving ._. "Ja, ik bedoel niet wit, maar blank is weer te donker... Lichtblank, zeg maar."

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 22 feb 2016 - 16:06:
Nicee. Welke masters ga je doen? Ga je ook nog voor je eerstegraads?

RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 22 feb 2016 - 16:06:
Ik zit in het derde jaar en dus het profielkeuze jaar en iedereen heeft het maar over de toekomst, en je moet het allemaal al uitgesorteerd hebben: wat je wordt en hoeveel je gaat verdienen en dat allemaal, en nu zelfs met Nederlands worden we geacht een tekst *kuch alleen de eerste twee alinea's en de laatste kuch* te schrijven over wat we doen in onze toekomst.

WELL ik ga op avontuur en zorg dat ik nooit meer mensen tegenkom? Ik studeer en dan zorg ik dat ik op een magische wijze genoeg geld heb? IK HEB GEEN IDEE WAT IK GA DOEN NA MIJN STUDIE, HOW AM I SUPPOSED TO WRITE ABOUT IT!?

Edit: I made this up: "Mijn toekomst als schrijfster die toevallig ook nog eens de wereld over reist" omdat fuck it je krijgt er toch geen cijfer voor het is alleen de bedoeling dat je er serieus aan gewerkt hebt.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 22 feb 2016 - 16:30:
Precies veer, zo voel ik me ook :'
Het is al een heel wonder dat ik me nu heb ingeschreven voor een studie, want een maand geleden wist ik nog niet zeker of ik het wel wilde doen, want WAT ALS

Also, profielkeuze was ook echt hel voor mij, omdat ik echt niet wist wat ik wilde doen. Daarom heb ik maar zo'n breed mogelijk profiel gekozen haha.
Ik vind het ook redelijk onzinnig dat ze verwachten dat veertien/vijftienjarigen al weten wat ze willen doen en daar hun hele profiel op kunnen afstemmen.

RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 22 feb 2016 - 16:47:
Yes indeed, ik bedoel '?!' ik ze mezelf nog als kind, ik ben nog een kind. Ze verwachten dat ik alles al uitgestippeld heb, well fuck them, dat heb ik niet.

Het maakt trouwens niet zo veel uit wat je doet in je verhaal, als je maar een vaste tekststructuur en een inleiding van twee alinea's hebt, en tekststructuur aanduidende woorden enzo, dus dan maakt je toekomst niet zo veel meer uit in de tekst zelf.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 22 feb 2016 - 16:49:
Nou ja, das dan misschien nog een pluspuntje.

Wij krijgen elk jaar een formulier dat we moeten invullen, zodat onze mentor ons wat beter leert kennen. Daar staat dan ook altijd de vraag op ''waar zie je jezelf over tien jaar?'' meestal vul ik niets in, omdat ik het nog niet weet

RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 22 feb 2016 - 16:55:
Ha same en elke keer voel ik me echt oprecht grappig (wat bedoel je eigendunk) als ik invul "Dan ben ik zo ongeveer precies 24 jaar oud". Maar volgens mij is dit offtopic, idk? Ik ben daar toch nog wel even slecht in.

Anyway, finished

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 22 feb 2016 - 17:03:
Ik wist het toen ook allemaal niet (ik bedoel, leraar? Iewl!), dus ik heb gekozen wat ik leuk vond/waar ik goed in was.

@Jen: ja, één van de masters die ik wil gaan doen is de educatieve master, waarmee ik dus mijn eerstegraads haal. De andere, die ik ervoor ga doen (want om de educatieve master in Nijmegen te doen, moet je een vakmaster hebben gedaan), is Duitse taalwetenschap

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 22 feb 2016 - 17:16:
@Juul dat is zo leuk! Als ik toch voor Nederlands of Engels ga, wil ik ook eerstegraads halen. Maar volgensmij kan je taalwetenschappen alleen op uni doen, en nu op HBO *alhoewel ik daar verder ook geen verstand van heb*

@Vera over studiekeuze: ik weet niet op wel niveau je nu zit? Maar ik had in de derde ook het meest uitgebreide vakkenpakket omdat ik niet wist wat ik wilde. Toen ben ik toerisme gaan doen en nu kom ik erachter dat dat toch niet mijn ding is. Moraal van dit mooie verhaal; Het is ook niet erg als je een verkeerd keuze maakt :3 Zeker niet als je ook nog naar boven kan klimmen *mbo/hbo/uni*.
Dit is echt compleet niet waarover jullie het hadden omg XP.
Weet je al welke richting je op wilt?
*also: is dit off-topic?*

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 feb 2016 - 17:18:
Ik weet ook niet wat ik met mijn leven moet en ken vrij weinig studenten die het wel weten. Maak je geen zorgen.

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 feb 2016 - 18:34:
^ dat. Ik hang nu al vijf jaar rond op de uni en het enige dat ik zeker weet is dat ik eigenlijk geschiedenis had moeten studeren. So. Ik heb gekozen toen ik vijftien was en I chose wrong. Gebeurt vaker. Is geen ramp.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 feb 2016 - 20:26:
Holy. Was je vijftien toen je naar uni ging? ._. 16 toch?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16