Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)school topic #9

Het (anti-)school topic #9

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 feb 2016 - 12:03:
Voor álle schoolgerelateerde dingen die je maar kwijt wil! Van ergernissen tot trotse momentjes.



Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 7 april 2016 - 12:41:
Middeleeuwen opleiding ;0 Dat klinkt zooo interessant

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 7 april 2016 - 18:47:
Ik wil het zo graag doen <3 Moet m'n Latijn een beetje oppoetsen (en afstuderen, lalalala) maar het is een doel waar ik echt naar uit kan kijken.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 11 april 2016 - 21:11:
Ik heb morgen dus m'n herkansing rekenen en ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik heb verdomme de vorige keer een heel weekend niks anders gedaan dan oefenen en haal een fucking 5. Ik wéét niet eens waarom ik hem probeer over te doen. Vooral niet omdat m'n school het handig vind om een herkansing in een fucking toetsweek te doen.
I am so done.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 11 april 2016 - 21:23:
Ik moet de rekentoets ook verplicht doen volgend jaar, geloof ik. Maar een 5 sucks balls, though. Her is toch wel een voldoende?

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 11 april 2016 - 21:30:
Ja maar het is niet genoeg voor het hbo. En ik vind het vreselijk want als ik me dan wil aanmelden voor een opleiding kan ik noet uitleggen dat ik een heel weekend heb zitten blokken.
Er ergert me gewoon zo fucking hard. Ik snap er ook niks van. Het enige wat ik om me heen hoor is 4 en en 5en. Dat hoort het ministerie van onderwijs toch ook wel? Dan is er toch iets mis met die hele fucking rekentoets.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 11 april 2016 - 21:59:
Het is sowieso een beetje raar. Alsof we nooit een rekenmachine op zak hebben of zo. Het is niet alsof het men een enorm aspect van hun opleiding mist(het is wel handig, natuurlijk).
Maar zo'n 5 is wel kut, vooral als je een heel weekend hebt zitten leren. Is het dan een punt weg per fout, of zo?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 april 2016 - 23:34:
Sorry hoor, maar er is vooral heel erg veel mis met het algemene rekenniveau van de mensheid. Die rekentoets is ingevoerd omdát het zo slecht gaat. Als ze nu lief lachen en de norm omhoog gooien, bereik je daar helemaal niets mee. Dus je kunt dit wel afschuiven op de rekentoets en de overheid, maar dat is weinig terecht.

1Dzayn
1Dzayn

1Dzayn is offline

[5362]
1Dzayn zei op 12 april 2016 - 7:34:
Maar als de overheid al die slechte resultaten ziet, dan kunnen ze tenminste iets doen aan het rekenonderwijs als ze het niveau willen bereiken van de rekentoets.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 april 2016 - 7:41:
Wat Iv zegt. Ik snap gewoon echt niet hoe ik een heel weekend niks anders heb zitten doen en nog een vijf haal. Wat willen ze dan dat ik doe?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 april 2016 - 11:48:
Zulke dingen leer je ook niet in een weekendje. Je leert ook niet in een weekend een marathon lopen - daar moet je gedurende langere tijd over trainen. Dat is met dit ook zo.
Met Iv ben ik het wel eens.

Los daarvan, though, hoe lullig het ook klinkt, voor sommige mensen zijn bepaalde dingen gewoon niet weggelegd. En ik bedoel dit niet vervelend of persoonlijk, maar als iemand maar blijft struikelen over de toelatingseisen van het hbo, misschien betekent het dan dat die persoon hbo niet aankan.

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 12 april 2016 - 13:35:
Ik snap dat ik er lang voor moet oefenen enzo, maar naar mijn idee heb ik het hele jaar lang zo m'n best gedaan voor rekenen, dus ik vind het gewoon raar en teleurstellend en :'(
En dat klopt Bo. In ben ook echt heel vreselijk in Rekenen. Ik wou dat ik het wel kon. Maar ik weet van mezelf dat ik het hbo prima aankan. Het enige waar ik dus niet goed in ben, is rekenen. Ik ben eigenlijk ook op havo getest met Cito and all, maar ik heb bewust voor TL gekozen omdat ik rekenen zo laag scoorde.
Ik irriteer me er gewoon dood aan, dat dat rekenen me altijd in de weg zit.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 april 2016 - 14:20:
Je ergert je eraan*

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 12 april 2016 - 17:51:
Mag ik even zeggen dat Hemingway Editor echt mijn redding is op dit moment.

EDIT
Heeft iemand toevallig een link voor een goede magazine maker op internet die gratis is aangezien ik een krent ben en er later nog nooit meer iets aan zal hebben?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 12 april 2016 - 17:59:
Bedoel je InDesign oid?

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 12 april 2016 - 19:19:
Bijvoorbeeld. Die heeft een proefversie, toch?



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20