Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het (anti-)school topic #9

Het (anti-)school topic #9

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 3 feb 2016 - 12:03:
Voor álle schoolgerelateerde dingen die je maar kwijt wil! Van ergernissen tot trotse momentjes.



xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 feb 2016 - 20:36:
Ik was zestien, ja, maar ik had de keuze daarvoor al gemaakt. I mean, ik ben een maand voor m'n eindexamen zestien geworden.

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 22 feb 2016 - 20:36:
Maar waarschijnlijk heeft ze al eerder dan 16 gekozen wat ze ging doen ^^

Edit: dat dus.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 feb 2016 - 20:36:
Ah, okay. Ik heb niet voor m'n eindexamens m'n studiekeus gemaakt, vandaar dat ik in de war was. ^^

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 feb 2016 - 20:39:
Well, to be fair, ik was negen toen ik voor de eerste keer meldde dat ik psycholoog ging worden :' En vlak voor m'n eindexamens heb ik pas besloten om Duits erbij te doen. M'ja.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 22 feb 2016 - 20:44:
Oh wow. Maar je wilt inmiddels geen psycholoog meer worden toch?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 22 feb 2016 - 20:45:
Nope _0_

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 22 feb 2016 - 21:19:
Ga je dat nog doen na uni Dezh? Geschiedenis studeren, bedoel ik.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 22 feb 2016 - 23:28:
Voor de toets geschiedenis vandaag moesten we drie artikelen lezen(mochten we erbij houden) maar serieus sommige vragen waren zó vaag. Ik hoop dat een zesje wordt, meestal ben ik goed in GS maar deze toets ging niet bepaald uitstekend voor mijn gevoel.
(But then again, vaak als iets aanvoelt als heel slecht gaat het vaak ietsjes beter)
Morgen economie, heh, snap er niet veel van
Maar ik snap wel iets so that counts right

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 23 feb 2016 - 13:16:
Succes, Nynke! Hoe ging economie?

@ Jen: ik twijfel nog. Als ik het ga doen, dan sowieso in Hamburg. In Nederland betaal je je blauw.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 24 feb 2016 - 14:39:
Economie ging beter dan ik had gedacht! Maar ik had vandaag wel wiskunde, en alles dat ik er gisteren in had gestampt was weg. Ik had bijna een paniekaanval.
Maar goed, morgen laatste twee toetsen(frans en maatschappijleer) en dan eindelijk vakantie. Ik moet nog wel een verslag voor maatschappijleer maken but I'll make it, morgen pas 20 voor 1 beginnen

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 24 feb 2016 - 22:55:
Ik ben boos/gefrustreerd. Ik heb nu een vak "Geesteswetenschappen en Samenleving" en we moeten in groepjes een voorstel doen voor wetenschappelijk onderzoek in de geesteswetenschappen dat relevant is voor de maatschappij. Nou, een van mijn groepsgenoten had door haar stage een supergoed idee, dus allemaal prima, we zijn bijna klaar. Je mocht het in het Nederlands schrijven en presenteren, maar liever in het Duits, dus wij hebben heel het gedoe in het Duits gemaakt. Zij heeft het stuk over de maatschappelijke vraag/het maatschappelijk probleem geschreven, maar het hele verslag mocht max. 5 pagina's zijn en zij heeft 2,5 pagina in beslag genomen, doordat ze heel veel inging op voorgaand onderzoek. Dus ik heb tegen haar gezegd dat ze dat best beknopt moest houden, omdat het er helemaal niet om gaat hoe goed we een onderzoek kunnen nablaten, maar om hoe we wetenschap en maatschappij verbinden. Zegt ze: oké, maar dan wil ik het nu wel in het Nederlands doen, anders vind ik het te moeilijk. Like, ik snap dat je hier veel over te zeggen hebt, omdat het jouw idee was en dat het misschien lastig is om beknopt te zijn MAAR ZEG DAN DAT JE HET IN HET NEDERLANDS WIL VOORDAT WE BEGONNEN WAREN ._. [/rant]

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 25 feb 2016 - 0:08:
*hug* dat is naar
Maar sowieso. Studeert zij ook Duits? Dan is het toch belachelijk dat ze het niet gewoon in het Duits kan doen?

MoonRocker
MoonRocker is offline

[11046]
MoonRocker zei op 25 feb 2016 - 1:22:
Ja, het vak is ingedeeld per opleiding, dus iedereen in ons groepje doet Duits. Maar gelukkig waren de andere groepsgenoten het er ook over eens dat het belachelijk zou zijn om nu nog alles in het Nederlands te doen en dat het sowieso best lui zou zijn om het in het Nederlands te schrijven en presenteren. Toen zei ze nog: "nou ja, ik ben Duits gewoon zat" (en dan denk ik: oké, dus je verwacht van mensen dat ze een heel ding gaan omgooien omdat jij ergens even geen ZIN in hebt? ._.) maar nu is het in orde, dus morgen presentatie en dan is het klaar.

RivLovee
RivLovee

RivLovee is offline

[626]
RivLovee zei op 25 feb 2016 - 17:08:
Over 'goed bezig zijn', ik kijk net op SomToday (onderwijsportaal) en ik heb een geweldig mooie 3,7 voor Frans binnen.
Ik heb hele mooie cijfers, maar komt meteen mijn mentor naar me toe roepen dat ik niks voor school doe.
God ik zeur zo veel op het forum sorry.

Nynlufx
Nynlufx

Nynlufx is offline

[616]
Nynlufx zei op 25 feb 2016 - 18:41:
@Vera Er mag veel over school gezeurd worden (:

Ik ben klaar, heb vakantie, en ben morgen denk ik ziek want stress leaves me now



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17