Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Forum » Stamcafé » Het Boekentopic VI

Het Boekentopic VI

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 mei 2016 - 19:17:
Zes alweer, stelletje book dragons dat we zijn.



Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 9 mei 2016 - 19:18:
@Kay; ja, ik heb er dus ook een beetje issues mee. Na m'n verjaardag is m'n to-read-lijst furchtbar leeg, zeker als je de literatuur wegdenkt (en daar heb ik niet altijd evenveel zin in), maar als ik dan op gr aan het rondklikken ben, heb ik steeds vaker dat ik denk meh idk - en aangezien ik geen boeken download, heb ik dus geen idee hoe ik moet beslissen /:

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 9 mei 2016 - 19:46:
Ik vraag vaak aanraders aan m'n moeder, die is eigenlijk een veel grotere boekennerd dan ik, in elk geval in de zin dat ze ideeën heeft over wat goede boeken zouden zijn voor andere mensen. En de laatste paar maanden heb ik veel op Tumblr en Goodreads geneusd, en dan lees ik gewoon waar ik het makkelijkst bij kan - uit de bieb, of cheap kopen via Bol of zo.

Sowieso lees ik meestal al m'n boeken uit, zelfs als ik er meh over ben. Ik houd er niet van om halverwege op te geven.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 mei 2016 - 10:44:
Wat is een book dragon? Als in, ik snap de mop wel en weet dat het door de kom van Dezh komt, maar wat is een boekendraak? Blazen we vuur uit als we feels krijgen door een boek? Houden we vooral van gouden boeken?

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 10 mei 2016 - 11:40:
(Ik vind het grappig dat je "kom" zegt ipv "mok".)

Well, het is ten eerste een woordgrap vanwege worm/wyrm, een alternatieve dan wel enigszins archaïsche term voor draak, en ten tweede gaat het volgens mij om het idee van een dragon hoard. Als in, we verslinden niet alleen boeken (zoals een boekenworm) maar we verzamelen ze ook en beschermen onze verzameling (zoals een draak).

Maar also vuurspuwen van de feels, ja.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 mei 2016 - 11:49:
I like that theory

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 10 mei 2016 - 11:55:
@Dezh: Vloams.
@Bo: seconded.
En weet je ondertussen wat je wil lezen, oder?

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 10 mei 2016 - 12:16:
Ik? Voorlopig kan in prima uit de voeten met m'n kast (en Cinder is onderweg) maar het is meer dat ik altijd boeken bij bestel bij bol om aan de gratis verzendkosten te komen, dus ik heb een voorraadlijst nodig (:

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 11 mei 2016 - 1:01:
Die theorie is best gaaf!
Ook als je nagaat dat het oud-Engelse woord voor dragon ook wyrm/wirm/worm is...
En Bo, dat is eigenlijk best slim...thanks voor de tip.

Dan; hoe hebben jullie je boeken gesorteerd?
(hier momenteel op het aantal pagina's)

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 mei 2016 - 14:18:
Ik had het op genre maar dat was te moeilijk dus nu op alfabet (achternamen van schrijvers)

xNadezhda
xNadezhda is offline

[7882]
xNadezhda zei op 11 mei 2016 - 14:47:
Ik had ze op taal en daarbinnen op voorkeur (boeken die ik waarschijnlijk sneller zou herlezen dan andere stonden zo dat ik er makkelijk bij kon), maar inmiddels heb ik meer boeken dan netjes op m'n planken passen, dus er liggen nu allemaal lukrake stapeltjes plat voor de gesorteerde rij.

Kayley
Kayley

Kayley is offline

[15313]
Kayley zei op 11 mei 2016 - 15:15:
Ik kan überhaupt maar zo'n tien boeken op mijn kamer leggen en dat bovenop de kast, dus ze liggen op grootte in twee stapels. En technisch gezien nog een stapel in een plastic tas, maar die telt niet mee want die staat daar al een jaar te "ik hoor al opgeruimd te zijn"-en.

Rebella
Rebella

Rebella is offline

[597]
Rebella zei op 11 mei 2016 - 15:38:
Ik voel me netjes zo...oké ik heb een lichte -ahum- verslaving aan het kopen van boeken. Dus ja, dan komen er steeds meer bij. Maar momenteel ben ik creatief genoeg met mijn ruimte om nog meer kwijt te kunnen...dat gaat wel iets worden als ik op mezelf ga...ooit.

xjeszell
xjeszell

xjeszell is offline

[8982]
xjeszell zei op 11 mei 2016 - 20:10:
Een vriendinnetje uit mijn klas werkt bij de bieb, en ze gaan heel veel boeken wegdoen. Omdat ze daar werkt mag ze ze gratis meenemen en ze gaat binnenkort kijken of er dingen tussen zitten die haar iets voor mij lijken en dan mag ik ze hebben en en en *.*

Chayenne
Chayenne

Chayenne is offline

[4831]
Chayenne zei op 11 mei 2016 - 20:34:
Waarom doen bibliotheken weleens boeken weg eigenlijk?
Bij ons was er altijd eenheid afdeling waar ze oudere boeken verkochten.

Bodine
Bodine

Bodine is offline

[21395]
Bodine zei op 11 mei 2016 - 21:01:
Ik denk: er is beperkte ruimte in een bibliotheek. Dus als er nieuwe boeken binnenkomen, moet daar plaats voor gemaakt worden. Dan gaan boeken die weinig uitgeleend worden eruit.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10